Jump to content

Kabel externe hardeschijf -> TV zonder USB-ingang


Basssss

Recommended Posts

Heey allen,

We hebben recent een nieuwe (2e-hands) TV gekregen en nu leek het mijn familie wel gaaf om daar onze externe hardeschijf op aan te sluiten voor als we een film willen kijken. Echter, deze TV heeft geen USB-ingang. De TV heeft verder wel andere gebruikelijke aansluitingen zoals HDMI en die anderen waarvan ik de naam niet weet. Tevens heeft de externe hardeschijf een USB (Type B) ingang, waarbij we normaal een A-B USB kabel gebruiken om 'm op een PC aan te sluiten. Bestaat er een kabel die deze USB Type B kan omzetten naar één van de ingangen die de TV wel heeft? :puh:

De schijf die we hebben is de WD Digital Elements (deze). De TV die we hebben is een Panasonic TH-42PY700F (deze) of iets dergelijks.

Dus kort maar krachtig: bestaat er een snoer met aan de ene kant deze stekker (USB Type B) en aan de andere kant een stekker die in de TV past (geen USB), met daarbij dat we ook daadwerkelijk films van de HDD kunnen kijken? :)

Met vriendelijke groeten,

Bas

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij gaat dat niet werken, omdat de gegevens via USB moeten worden doorgegeven. De andere aansluiten zullen Scart, Component enzo zijn. Die en HDMI kunnen geen bestanden doorsturen. Ik denk dus niet dat het gaat werken.

Link to comment
Delen op andere websites

De ingangen op je TV zijn alleen maar voor het ontvangen van beeld en geluid. De TV ontvangt deze beelden dus in feite al "dom" (De tv leest zelf niets uit, hij toont alleen het beeld wat via de poorten binnenkomt).

Jouw harde schijf is een opslagschijf, die bestanden bevat, maar niet weet hoe deze tot een beeld signaal omgezet moeten worden (aangezien er alleen bestanden worden opgeslagen/ bewerkt/ verwijderd etc). Als jij dus Beelden van je harde schijf op je TV wilt tonen moet je er een computer tussenzetten die de bestanden om kan zetten naar beeld en geluid. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld je Desktop computer, een Android TV stick, Raspberry Pi, eigenlijk gewoon alles vanaf een mini-computer tot een desktop computer, zolang deze maar beeld kan genereren om naar de HDMI poort te geven.

Sommige TV's hebben USB aansluitingen, en als je hier dan bijvoorbeeld een harde schijf aansluit leest een speciale chip in je TV deze bestanden uit en toont ze op de TV.

Link to comment
Delen op andere websites

Enige suggestie of er iets goedkoops is wat we er tussen kunnen zetten die dit dan kan omzetten? (Ik ben geen pro op het gebied van hardware, vind het al knap van mezelf dat ik het bovenstaande heb kunnen uitvogelen.)

Op zich, als het echt niet lukt moet ik m'n PS3 naar beneden slepen, aangezien het daar wel mee kan.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou er een Raspberry PI tussen kunnen stoppen, Dat is een klein mini computertje waar je android of andere besturingsprogrammas kan zetten, moet je maar even googlen

EDIT: Woody was me net voor.

Bewerkt: door VFreak
Link to comment
Delen op andere websites

Als je niet echt een pro op het gebied van Hardware/software bent zal ik geen Raspberry Pi kopen. Je moet er namelijk zelf een besturingssyteem opzetten, de harde schijf mounten, en bijvoorbeeld XBMC installeren om films af te spelen. Hiernaast heb je ook nog een toetsenbord en Muis nodig om de R Pi te besturen.

Bij een android TV stick zit je niet met het probleem van het installeren en opzetten, maar je moet dan nog wel een goede video speler vinden en een toetsenbord ofzo. Als de films full HD zijn zijn tevens ook niet alle sticks geschikt, en veel voordeliger te kopen in china.

En ja, je kan android draaien op je Raspberry Pi, waarom niet?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Via de ps3 werkt het denk ik het makkelijkste. En als je tv wifi heeft kan je nog streamen vanaf je ps3 die boven staat. Weet dat me neefje dat ook doet hoe het werkt kan ik je helaas niet zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hartelijk bedankt voor alle reacties. Ik heb voor nu de PS3 er maar tussen gezet, ik denk dat die wat makkelijker te gebruiken is voor mijn ouders/zusje dan iets anders. En er is sowieso geen ruimte voor een toetsenbord bij de TV. Die Raspberry Pi klinkt echter wel als een super interessant apparaatje, dus misschien dat ik er ooit nog eens naar zal kijken, als ik meer tijd heb.

Voor nu, bedankt voor jullie reacties! Ik ben een stuk wijzer geworden op dit gebied. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...