Puma Geplaatst: 14 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2013 (bewerkt) Jo iedereen! Ik zou graag jullie mening willen weten over het volgende. Zoals sommigen misschien wel weten, zit ik in een bandje, genaamd 'Dehaze' (spreek uit op z'n Engels: "dieheez"). Iets van twee jaar geleden hadden we een logo nodig en een maat van de zanger heeft toen een logo voor ons ontworpen, welke je hieronder ziet staan (hij studeerde aan de kunstacademie). We maken rockmuziek met wat groovy, funky en progressieve tinten en speelden voornamelijk covers. Sinds afgelopen zomer hebben we een nieuwe gitarist en storten we ons serieuzer en meer op het eigen werk dan eerder en willen we de band in zijn algemeen ook wat serieuzer gaan aanpakken. Ik ben een beetje degene die over het algemeen de kar trekt binnen de band en met een nieuwe gitarist, veel eigen werk onderweg en het opnemen van onze eigen nummers in het vooruitzicht, wil ik de band in zijn presentatie ook wat beter neerzetten. Dat begint allemaal met een goed logo, want zonder goed logo kun je geen huisstijl, bandfoto, website of iets anders dergelijks gaan bedenken of maken. Goed, hier dus eerst ons huidige logo: Het logo is met de hand gemaakt, middels een of andere drukmethode. Zoals je waarschijnlijk wel ziet, is onze bandnaam verwerkt in een megafoon, die met name symbool staat voor een portie rebellie, namelijk dat we iets duidelijk willen maken, en volume, namelijk een krachtige bandsound. We spelen geen keiharde metal, maar we krijgen altijd te horen dat we een goede sound hebben, dus vandaar. Nu heb ik zelf altijd al mijn twijfels gehad over dit logo, maar omdat ik soms de neiging heb om mijn mening over dingen omtrent de band nogal duidelijk naar buiten te brengen en ik dat dus wat subtieler probeer te doen, ben ik er eerder maar in meegegaan. De drummer twijfelde er ook altijd over. Als je het mij vraagt, komt deze twijfel voort uit de uitstraling van het logo en om maar meteen mijn mening te geven: het ziet er nogal cartoonesk uit, enigszins kiddy, en daardoor straalt het voor mij amateurisme, enige slordigheid en ietwat wansmaak uit. Sinds we een nieuwe gitarist hebben en de band weer tot leven begint te komen met nieuwe nummers, erger ik me steeds meer aan het logo en wil ik een nieuw logo voor de band, omdat het gewoon niet meer bij de kwaliteit van de band past. De nieuwe gitarist laat nog niet zo sterk zijn mening horen, de zanger heeft er geen sterke mening over en de drummer vindt dat we dan maar gewoon de megafoon uit het logo moeten halen, waarna we de tekst overhouden, wat in mij ogen gewoon een rare oplossing is, aangezien de vorm van de tekst dan nergens op slaat. Niemand aan wie ik het logo laat zien, reageert er enthousiast op door te zeggen dat hij/zij het een vet logo vindt. Als ik ze om een ongezouten mening vraag, zeggen ze vaak wat ik net ook al zei: dat het een beetje kiddy aandoet, of iets in die trend. Een logo moet mensen meteen aanspreken en, in een perfect geval, enthousiast maken. Een goed, sterk en overtuigend logo is superbelangrijk als je wilt dat mensen je serieus nemen. Uit wat ik net heb verteld, blijkt volgens mij wel dat het dan gewoon geen geslaagd logo voor ons is, aangezien het een verkeerde indruk van ons wekt. In de tussentijd heb ik zelf al wel wat alternatieve logo's ontworpen, maar daar wordt nog niet echt op gereageerd binnen de band. Dit heeft er ook mee te maken dat we het nooit echt in een actieve, face-to-face discussie hebben besproken, maar dat ik vaak weer eens een logootje heb ontworpen en dat in de whatsappgroep gooi, waardoor ik het onderwerp weer eens omhoog haal. Als er wat mensen gereageerd hebben, zal ik deze logo's eens posten. Ik zou heel graag van jullie willen weten wat jullie van het logo vinden (zo ongezouten mogelijk) en hoe jullie tegen mijn verhaal aankijken. Het zou heel erg helpen om hiermee verder te kunnen komen! Bewerkt: 14 oktober 2013 door Puma Reageren
Dotz Geplaatst: 14 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2013 (bewerkt) Zoals je zelf al zei; dit logo maakt me warm noch koud. Een geinig logo, niets bijzonders.. Natuurlijk zijn echte bijzondere dingen niet zo eenvoudig te ontwerpen, vandaar dat ze bijzonder zijn.. Ik zou dit logo in ieder geval pas opgeven wanneer je een goed alternatief hebt! Misschien zou je een video van een optreden van een band kunnen uploaden? Of misschien dat je wat nummers kunt opnoemen die je wel eens speelt? Misschien dat dit artikel je ook kan boeien? edit: Misschien dat je eens aan een mascotte hebt gedacht? Bewerkt: 14 oktober 2013 door Dotz Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 15 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2013 (bewerkt) Het huidige logo is wel leuk, zeker als het met de hand gedaan is Maar misschien de hele band op de achtergrond en dan dit logo op de voorgrond. Tis een idee. Bewerkt: 15 oktober 2013 door Ezra24rct3 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.