Jump to content

Taalbestanden vergelijken


Ymosky

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met in Joomla een webshop te bouwen, en gebruik daarvoor een component. Nu is dit component meertalig, alleen de Nederlandse taalbestanden willen nogal eens wat achterlopen ten opzichte van de engelse.

Is er een handige manier/programmaatje, tooltje ofzo om deze bestandjes met elkaar te vergelijken en aan te vullen zonder dat ik daarvoor 450 regeltjes moet doorspitten?

Even ter verduidelijking, dit ziet er ongeveer zo uit:

define('_JSHOP_DETAIL', 'Detail');
define('_JSHOP_QUANTITY', 'Quantity');
define('_JSHOP_ADD_TO_CART', 'Add to cart');

define('_JSHOP_DETAIL', 'Info');
define('_JSHOP_QUANTITY', 'Aantal');
define('_JSHOP_ADD_TO_CART', 'In winkelwagen');

Ik wil dus controleren of de voorste stukjes in die regels met elkaar overeenkomen!

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor mijn eigen duidelijkheid: je wilt twee lijsten met defines opgeven. Zodra in de ene lijst een entry voorkomt die niet in de tweede lijst staat, wordt deze aan de tweede lijst toegevoegd?

Als dat zo is, hoop ik morgen met een scriptje voor je te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat klopt bijna! :puh:

Liefst heb ik ook nog dat zodra een entry uit de eerste lijst verwijderd is (of veranderd) deze ook uit de tweede lijst verwijderd word.

Maar als dat niet kan is alleen toevoegen ook prima! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hm, dat kan ook hoor. Ik zal vanmiddag het even in elkaar draaien dan, want heb gisteren wat weinig tijd gehad :puh:

Edit: Kun je overigens even een volledig taalbestand uploaden? Dan kan ik even de structuur bekijken, zodat mijn script er wel goed doorheen loopt.

Bewerkt: door .Timothy
Link to comment
Delen op andere websites

Klik

Ik kan het scriptje niet zo één-twee-drie je oude taalbestand eruit laten poepen, maar het kan beide in ieder geval vergelijken en je vertellen welke entries er zijn verwijderd of toegevoegd. Bij File 1 voer je het oude bestand (in dit geval dus Engels) in, bij File 2 het nieuwe (in dit geval Nederlands). Onder het kopje Merged krijg je een taalbestand met gegenereerde phpDoc (versieinformatie etc.) erboven terug, waarin de oude entries zijn verwijderd en de nieuwe zijn toegevoegd. De versieinformatie wordt overgenomen uit het tweede bestand. Helaas worden de whitespace en comments verwijderd, maar de inconsistentie door verschillend gebruik van ' en " verdwijnt eveneens.

Heb het getest op de bijlagen, en daarop werkte het. Mocht je fouten tegenkomen, laat het even weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dank je wel!

Het vergelijken en aangeven wat er toegevoegd/verwijderd is werkt perfect volgens mij! :)

Ik kwam er wel achter dat het toevoegen/verwijderen precies omgedraaid werkt dan ik bedoelde :puh:

Bij "New keys added" staan de entry's die wel in het Nederlandse bestand staan en niet in het Engelse. (en die moeten er bij de Nederlandse dus ook uit)

En alles wat bij "Old keys deleted" staat is er wel in de Engelse, maar niet in de Nederlandse versie (en dat moet dus toegevoegd worden)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...