Jump to content

Beeldscherminstellingen ineens anders en niet te veranderen


FireFighter

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik was vanavond even mijn PC opruimen, en toen ik een programma heb verwijderd (de hele naam weet ik niet, maar het begon met ATI), sprong mijn beeldscherm ineens op een rare instelling. Ik kan het nu niet terug veranderen, en als ik een spel wil opstarten krijg ik de melding dat de Drawdistance of Direct3D niet beschikbaar is.

ABCD_zps0093562f.jpg

Alles is erg onscherp en uit proporsie.

Bedankt voor de moeite!

FF

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt de drivers van de video kaart verwijderd, heb je toevallig de CD nog die bij je PC kwam, soms staat er in je C drive een mapje met drivers, dan moet je de chipset en/of de video driver hebben. Als je dat niet heb, kan je op de site van de fabrikant van je PC kijken, als het een zelf-build systeem is moet je goed opletten bij het opstarten, sommige video kaarten geven nog wel eens hun type prijs voor dat het normale bootscreen tevoorschijn komt.

Als dat allemaal nog steeds niet helpt, kast open en goed op de stikkertjes kijken, dan kan je ook uitvinden welke video kaart je hebt, even googlen en je hebt de goede driver zo.

Link to comment
Delen op andere websites

De kans is groot dat je je videokaart-driver hebt verwijderd.

Je kunt proberen om systeemherstel uit te voeren.

Bekijk deze link eens: http://windows.micro.../system-restore

Ik heb dit al geprobeerd (naar een bepaald punt) maar door een fout is het niet voltooid.

Compaq Presario SR5552NL

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=2093&lc=nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=3757967

Welke moet ik downloaden?

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Draai je een 32-bit of een 64-bit versie? Dit moet je even uitzoeken en selecteren.

Vervolgens kies je bij Driver - Originele drivers de eerste link: Originele grafische driver van ATI Radeon HD 3650

Deze moet je installeren (eventueel opnieuw opstarten) en het beeld zou weer goed moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Draai je een 32-bit of een 64-bit versie? Dit moet je even uitzoeken en selecteren.

Vervolgens kies je bij Driver - Originele drivers de eerste link: Originele grafische driver van ATI Radeon HD 3650

Deze moet je installeren (eventueel opnieuw opstarten) en het beeld zou weer goed moeten werken.

Ben het nu aan het downloaden, bedankt. Houd dit topic even in de gaten als je wilt, na een restart post ik weer even of het is opgelost of niet. :puh:

Probleem opgelost, ik had inderdaad per ongeluk de driver verwijderd. Bedankt voor de snelle reactie's!

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...