Jump to content

GTA: London referentie?


Michael

Recommended Posts

Hello guys.

0_0.jpg

Ik zat wat door Blaine County te rijden, en ik merk op dat er auto's zijn met een kentekenplaat, die niet in het spel zelf voorkomt, maar ook opmerkelijk dat er maar twee letters zijn, en vier cijfers er zijn (BX-4595). Zou dit een referentie zijn naar GTA: London? Er zijn ook meerdere oude - kapotte auto's door de hele county gedeelte met dit soort dingentjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn gewoon oude Amerikaanse kentekens? De woestijn delen van GTA 5 zijn waarschijnlijk ook wel deels gebaseerd op Nevada, en tussen 1961-1964, 1969-1977 en in 1982 hadden ze in Nevada donkerblauw met witte letters, en tussen 1961-1964 hadden ze 2 letters, 4 cijfers... Tussen 1969 en 1979 hadden ze in California ook blauw met gele letters, en in 1945 hadden ze zwart met witte letters. In Arizona hadden ze in 1952-53 en 56-58 ook zwart met witte letters. In Oregon hebben ze van 1956 tot 1965 donkerblauw met gele letters gehad... Meerdere andere staten, verder van California vandaan, hebben ook zwart met geel of zwart met wit gehad, vooral in de jaren 60.

Engeland heeft ook een tijdje met zwart-wit gereden met 2 letters, 3/4 cijfers, begin jaren 60, en tussen 1949-1982 hadden voertuigen van de Royal Navy ook zwart met witte platen. Zou er in ieder geval niet te veel achter zoeken, ik neem aan dat ze gewoon oude Amerikaanse platen moeten voorstellen.

Bron

Klopt qua jaar natuurlijk allemaal niet zo met het model auto waar ze op zitten(~1990-2000), maar ik denk niet dat dat R* wat boeit... In het North Yankton deel van het spel hadden de auto's volgens mij ook geen geel met donkerblauwe kentekens, terwijl Alaska die in het echt al sinds eind jaren 40 gebruikt.

En yes, I know, afmetingen zijn niet zoals echte Amerikaanse kentekens(bijna Europees), maar zoals ik al zei, ik denk niet dat R* zich druk maakt om zulke details.

Misschien ben ik gek, maar ik snap niet hoe jij een link ziet tussen het GTA 5 kenteken en GTA London? En ik zie al helemaal geen overeenkomst met die Belgische/Braziliaanse kentekens? Belgische zijn wit met rood, en die uit Brazilië is wit met zwart, zonder rand... Beide compleet anders?

EDIT@hieronder: Vandaar dat ik zeg, "klopt inderdaad niet met het model auto, maar ik denk niet dat dat R* wat boeit"..

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

In het North Yankton deel van het spel hadden de auto's volgens mij ook geen geel met donkerblauwe kentekens, terwijl Alaska die in het echt al sinds eind jaren 40 gebruikt.

Als ik het goed heb is North Yankton niet Alaska maar North Dakota (Waar zwarte letters op een wit-geel-blauwe achtergrond de gewoonte lijkt te zijn, even ter info)

De link met GTA London lijkt mij hier ook ver te zoeken eigenlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...