Jump to content

Is mijn laptop beter voor w7 of w8/w8pro


DarkViper_Brian

Recommended Posts

De grootste verschillen bij Windows 8(.1) pro zijn:

  • Remote Desktop
  • Domeinfunctionaliteit deel uitmaken van een Windows Server-domein
  • Encrypting File System
  • Hyper-V en Virtual Hard Disk Booting
  • BitLocker

Dit zijn de belangrijkste verschillen. :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Voor gewoon gebruik is er niet echt een verschil tussen w8 en w8 pro.

correct me if wrong :3

Voor de end-gebruiker zijn de verschillen inderdaad niet groot. Maar ben je een 'pro-gebruiker', zoals een ICT-/netwerkbeheerder, dan is de Pro-versie (de naam zegt het dus eigenlijk al) wel degelijk beter.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Voor de end-gebruiker zijn de verschillen inderdaad niet groot. Maar ben je een 'pro-gebruiker', zoals een ICT-/netwerkbeheerder, dan is de Pro-versie (de naam zegt het dus eigenlijk al) wel degelijk beter.

Dat moet ik tegen spreken, voor een ICT'er-/netwerkbeheerder word meestal "Windows 8 enterprise" gebruikt. :bier::puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de end-gebruiker zijn de verschillen inderdaad niet groot. Maar ben je een 'pro-gebruiker', zoals een ICT-/netwerkbeheerder, dan is de Pro-versie (de naam zegt het dus eigenlijk al) wel degelijk beter.

Dat moet ik tegen spreken, voor een ICT'er-/netwerkbeheerder word meestal "Windows 8 enterprise" gebruikt. :bier::puh:

Klopt, maar ik doelde meer op degenen die graag 'ICT'er/netwerkbeheerder' willen 'spelen'. Denk aan mensen die nog niet de opleiding hebben gedaan. En je zit natuurlijk met de kosten. Een klein ICT-bedrijfje zal eerder voor de Windows 8 Pro-versie gaan, zeker voor die mogelijkheden als Remote Desktop en Domeinfunctionaliteit deel uitmaken van een Windows Server-domein.

Maar goed, ik begin dan ook pas volgend jaar aan mijn opleiding ICT-beheer, dus ik heb er verder ook niet veel kennis van. Heb zelf ook de Pro-versie, maar doe niks met die extra mogelijkheden (behalve Remote Desktop voor als mensen op afstand hulp nodig hebben die ik op een andere manier niet kan leveren). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit me aan bij Woody. Immers, je betaalt meer voor functies die je zeker weten niet zal gaan gebruiken. Misschien één keer om het uit te proberen ofzo, maar ik zie het jou verder niet permanent gebruiken. Want besef je wel dat de gewone editie €119 kost, terwijl de Pro-editie maar liefst €279 kost? Dat is een heel erg groot verschil.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...