Jump to content

W8 Pro sluit niet af


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

m'n laptop wil zichzelf niet meer uitschakelen. Ik heb W8 Pro x64. Wanneer ik de laptop uitschakel, schakelt enkel de software zich uit en blijft de hardware voortdraaien(het scherm is dus ook uitgeschakeld). Hoe los ik dit op? :? Ik heb al wat rondgeneusd op internet, maar dit blijkt één van die vage problemen te zijn zonder een deftige oplossing...Mijn laptop schakelt zich ook niet deftig uit als alle USB-apparaten ontkoppeld zijn, dus daar ligt het zeker niet aan.

Voorlopig moet ik wel via de resetknop van m'n laptop m'n laptop uitschakelen.. :bonk:

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Edit: Via Uitvoeren => shutdown.exe /s /t 0 sluit m'n PC wel goed af. Via Alt + F4 => Afsluiten en Instellingen => Aan/Uit => Afsluiten doet ie het niet goed.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

m'n laptop wil zichzelf niet meer uitschakelen. Ik heb W8 Pro x64. Wanneer ik de laptop uitschakel, schakelt enkel de software zich uit en blijft de hardware voortdraaien(het scherm is dus ook uitgeschakeld). Hoe los ik dit op? :? Ik heb al wat rondgeneusd op internet, maar dit blijkt één van die vage problemen te zijn zonder een deftige oplossing...Mijn laptop schakelt zich ook niet deftig uit als alle USB-apparaten ontkoppeld zijn, dus daar ligt het zeker niet aan.

Voorlopig moet ik wel via de resetknop van m'n laptop m'n laptop uitschakelen.. :bonk:

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Edit: Via Uitvoeren => shutdown.exe /s /t 0 sluit m'n PC wel goed af. Via Alt + F4 => Afsluiten en Instellingen => Aan/Uit => Afsluiten doet ie het niet goed.

Ha MP,

Heb je toevallig een SSD in je laptop zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

Okee, voor zover ik weet kan dat redelijk wat problemen opleveren, die te maken hebben met de BIOS. Kijk daar anders eens in of er geen instellingen in staan m.b.t. het opstarten en afsluiten. Mocht dat niets opleveren kun je proberen je BIOS te updaten, mocht er een update beschikbaar zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Okee, voor zover ik weet kan dat redelijk wat problemen opleveren, die te maken hebben met de BIOS. Kijk daar anders eens in of er geen instellingen in staan m.b.t. het opstarten en afsluiten. Mocht dat niets opleveren kun je proberen je BIOS te updaten, mocht er een update beschikbaar zijn.

De schuldige is niet gevonden in de BIOS, maar in Windows zelf.

http://www.askvg.com/fix-windows-8-restart-and-shutdown-problems-by-disabling-hybrid-shutdown-feature/

Het was die ene feature die het 'm deed. De Bonjour service verwijderen(suggestie op een ander forum) had helaas geen effect.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...