Jump to content

Drums verwijderen uit een liedje

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo! ;D

Weten hier iemand hoe je de drums in een liedje verwijderd? Ik heb al op internet gekeken, maar die manieren lukken mij steeds niet.

Als iemand dit kan zou je dan uit dit liedje de drums verwijderen. http://a.tumblr.com/...cqjoao1.mp3#_=_ (link opslaan als)

Zou die je dan ook kunnen vertellen hoe jij het doet, want mij lukt het steeds niet.

Alvast bedankt! :D

>>> Door Guardian1980: Geen idee hoe dat werkt. Wat ik wel kan is je topictitel aanpassen. En dat heb ik gedaan, maar ik ga je niet vertellen hoe dat moet :puh:<<<

Geplaatst:

Zoiets is eigenlijk niet mogelijk. Met een bandfilter kan je wel bepaalde frequenties uit het audiosignaal halen. Echter met zo'n gevuld lawaai nummer zullen ook de tonen en klanken van andere instrumenten verdwijnen of slechter klinken.

Geplaatst: (bewerkt)

Zoiets is eigenlijk niet mogelijk.

Er zijn veel drum covers waar je de drums echt niet hoort...

Zoiets is eigenlijk niet mogelijk. Met een bandfilter kan je wel bepaalde frequenties uit het audiosignaal halen. Echter met zo'n gevuld lawaai nummer zullen ook de tonen en klanken van andere instrumenten verdwijnen of slechter klinken.

...ook met drukke nummers.

Met een bandfilter kan je wel bepaalde frequenties uit het audiosignaal halen.

Dit heb ik al eens geprobeerd, maar de drums hoor je nog steeds vrij goed. Als iemand de frequenties goed kan zetten waardoor je de drums minder hoort mag dat ook! :) Bewerkt: door Nyltje

Je kan een nummertje coveren als de bladtekst er is, dat gaat tegenwoordig al vrij simpel met computerprogrammaatjes. Als je een beetje muzikaal bent aangelegd, kan je de bladtekst uit een nummertje halen en er zelf een nummertje zonder drums van maken.

Voorbeeldje vanuit eigen huis

Correctie: Ik heb hem naar een directe (luister)-link geupload :)

Bewerkt: door NicolaB

Dat kan ik idd wel doen. Ik weet niet echt of het zal helpen, maar bedankt voor de tip! :D

Ik dacht ook toen ik dat las van jou dat ik misschien ook kan zoeken op: 'bass only' 'guitar only' 'keyboard only' 'sing only' en dat dan allemaal bij elkaar doe. Helaas zijn die er van dit nummer niet, maar ik zal dit wel bij andere nummers doen! Je hebt hier niks over gezegd in je bericht, maar het heeft me wel deze gedachte opgeleverd dus weer bedankt! :D

Edit: Ik bedacht me net dat ik ook aan mijn bandleden kan vragen of ze hun stukje willen opnemen en dan naar mij willen sturen, dan zet ik dat gwn onder elkaar.

Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

De drums er echt uit halen is niet mogelijk. Wat je wel zou kunnen proberen is sidechaining. Joriz noemde dat eigenlijk al, maar Googlen op 'removing drums with sidechaining' levert aanzienlijk meer bruikbare resultaten op dan 'removing drums'. Ik maak weleens French house tracks voor privégebruik en als je geluidsfragment niet té complex is, werkt het vaak voldoende. Ideaal is het niet, maar je moet wat.

Je kan ook gewoon simpel naar master tracks (band) zoeken.

Dan zie je bijvoorbeeld Greenday Guitar. Dan kan jij met je drums er doorheen rammen :puh:

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=xRVorokT2oE

Ik heb bijvoorbeeld van elk instrument een master track van bijna alle

Metallica liedjes. Drums, bass, vocals+guitar en guitar. :)

Bewerkt: door GTAKevin023
Geplaatst:

Mogelijkerwijs kun je, indien je de naam van het nummer weet, via gericht zoeken met behulp van enkele woorden (denk aan (tracknaam).. no drums alsnog het nummer zonder drums verkrijgen.

Maar voor de rest is het, zoals al door enkele anderen, vrijwel onmogelijk om de drums uit het nummer te verwijderen. Ik meen dat alleen professionele studio's in staat zijn om dat te doen. Echter zul je het nog via enkele manieren kunnen proberen (ik weet bijvoorbeeld dat het programma VirtualDJ zo'n optie bevat) maar zelf zul je een 'drumvrije' plaat vrijwel zeker nooit verkrijgen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...