Jump to content

Leiden biedt ondernemers gratis werklozen

Recommended Posts

Geplaatst:

Niets voor niets, geweldige maatregel! België moet echt nodig een voorbeeld nemen aan jullie. :) Er moet dringend een einde komen aan de uitbuiting van de sociale zekerheid(dat als gevolg heeft dat de middenklasse uitgebuit wordt door de regering om het allemaal te blijven sponsoren), en met maatregels als deze gaat het de goede richting uit.

Angela Merkel is er toch ook maar in geslaagd om de Duitse bevolking aan het werken te krijgen(zij het met een verlaging van de uitkeringen).

Geplaatst:
Niets voor niets, geweldige maatregel! België moet echt nodig een voorbeeld nemen aan jullie. :)

Helemaal mee eens! Ik heb doelbewust mijn mening niet in de eerste post geplaatst, aangezien ik over het gehele internet boze menigtes zag. Was zeer benieuwd wat jullie hiervan vonden, en wilde jullie mening niet beïnvloeden. MegaPilot, you made my day. :) Iedereen is hier woest over. Ik kan me niet voorstellen waarom... Die mensen trekken geld zonder dat ze er iets voor hoeven doen. Dat ze nu verplicht worden om IETS voor de maatschappij te betekenen, is alleen maar mooi.

PS: posts zonder inhoud m.b.t. dit discussieonderwerp, worden zonder pardon verwijderd.

Geplaatst:

Ik vind het dan ook best een redelijke maatregel, er komt alleen wel ergens in m'n achterhoofd iets van 'slavenhandel' op. Ik vind ook dat je niet kunt blijven teren op de belastingbetaler terwijl je gewoon nog werken kunt. Ik zou het een best slim plan vinden om dat met een groot aantal bedrijven te doen, maar dat moet dan op termijn wel gewoon omgezet worden in een normaal contract als het bedrijf je wilt houden. (nee, als er één uit gaat hoeft er niet gelijk een andere 'gratis' terug)

Geplaatst:

Iets als dit kan geen structurele oplossing zijn uiteraard, maar ik zie het als een ludieke actie om het debat weer lekker aan te doen wakkeren. Prima actie van Leiden. Het is ook vooral hoe je het brengt, en dit "weggeven" als "prijs" is waar iedereen over valt. Als je het te werk stellen zou noemen heeft iedereen daar ook nare bijsmaak van. Echter, recente pilots spraken over het inzetten van bijstandstrekkers als "vrijwilligers" voor bijvoorbeeld het klussen /verhuizen van ouderen die zorgafhankelijk zijn, daar is dan wel weer mee weg te komen.. Hypocriet landje dit.

Voor mijn part worden ze allemaal te werk gesteld aan de kust, geef ze een schop en laat ze dat nieuwe Schiphol in zee waar het al jaren over gaat maar polderen. Levert mijn belastinggeld me nog wat op. ;)

Geplaatst:

Moest het artikel nog een keer lezen voordat ik 'm begreep. Goede maatregel, mensen kunnen hier altijd aankloppen voor een uitkering. Natuurlijk valt daar niet altijd wat aan te doen, maar het is wel eens goed dat mensen alsnog zich inzetten voor de samenleving. De verzorgingsstaat zal gewoon lastig te betalen blijven, vind alleen niet dat die volledig moet worden afgeschaft. Dit zijn wel dingen die een stapje dichter bij het proces komen.

Geplaatst:

Volgende stap de VOC? Ik heb wel zin in een tweede Goude Eeuw!

Ik vind dit soort acties van gemeentes ludiek. Hopelijk laat het het wiel lopen, maar het probleem lost hierdoor in ieder geval niet op.

Daarbij is het zinnetje ''teren op de belasting betaler'', heel makkelijk te zeggen voor iemand die zijn baan nooit verloren heeft of nauwelijks kosten heeft en ook dat levert niks op.

Ik denk dat gemeentes en overheden, zoals Leiden, hun geld beter kunnen investeren in een lopend wiel, dat werkt op een langer termijn, dan een zetje geven aan een wiel, waarvan de band lek is.

Om het te vertalen naar een beleid: Het stimuleren van werkgevers en werknemers, begint wat mij betreft met het stimuleren van de economie en de souplesse daarin. En dat algeheel (dus met meerdere standvastige politieke partijen) gaan afspreken over een langer termijn dan 4 jaar, zeg bijv. 8 jaar. Zodat eerst kan geïnvesteerd kan worden in de economie, om vervolgens in de rijke tijden (op deze manier) te bezuinigen. Als dit dan duidelijk afgesproken is, dan kan het ook in zijn algeheel worden door gedragen naar de burger.

Ik ben zelf erg te spreken over het beleid, dat nu gevoerd word. Alleen moet dit niet nu gevoerd worden.

Concluderend: Eerst stimuleren en reorganiseren, dan bezuinigen en dat alles in een zeer duidelijk meerjarig beleid.

Geplaatst:

Om wat voor werklozen gaat het? Hebben ze zich vrijwillig hiervoor opgegeven? Ik vind het nieuwsbericht te onduidelijk en subjectief om er zelf mijn conclusies uit te trekken.

Geplaatst:

Ik vind hem ook wat onduidelijk, snap het idee niet echt. Iemand die een korte uitleg kan geven? Heb hem 3 keer gelezen, maar het dringt niet echt door :puh: Nog een poging dan maar.

Geplaatst: (bewerkt)

Subjectief is het zeker, maar dat is alles wat gemaakt is door de mens in wel in een sense (daarbij zal een objectiviteit altijd wel wat dark numbers bevatten).

Hier staat het iets anders, misschien word het dan iets duidelijker (het blijft in een soort van bloglike style):

http://www.doorbraak...atis-personeel/

Ps. Ik vind het overigens wel leuk als een artikeltje met wat -Spic & Span- geschreven is.

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

Het idee van het aan het werk zetten van uitkeringstrekkers vind ik eigenlijk wel wat hebben. Misschien is het weggeven als prijs dan een foute woordkeuze maar om mensen met een uitkering bijvoorbeeld te verplichten vrijwilligers werk te doen voor bijvoorbeeld 20 uur per week, ik noem maar wat, zou niet verkeerd zijn. Nou heeft dit misschien ook wel een keerzijde want als bedrijven vrijwilligers kunnen krijgen zullen ze natuurlijk geen betaald personeel aannemen en dat zorgt er dan wel weer voor dat je minder banen creëert. Alles heeft zijn voor en nadelen en dat zie je hierbij wel weer.

Geplaatst:

Zolang je de bevolking maar aan het werk krijgt en het je niet word opgelegd, vind ik het prima. Ik werk liever voor een uitkering, dan dat ik alleen maar thuis moet duimen draaien. En ik denk persoonlijk, dat dat een van de punten is waardoor men hun baan verliest: Men denkt dat een baan vast is en denken dat nieuw werk wel komt aanwaaien. Zo werkt het natuurlijk niet. Succes creëer je zelf.

Geplaatst:

Niet worden opgelegd? Dus je vindt het terecht dat mensen een uitkering lopen trekken zonder er ook maar iets voor te doen? Er zijn "goede" bij inderdaad, mensen die noodgedwongen thuis zitten en het liefst wel degelijk gaan werken. Maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die een uitkering wel prima vinden en die niet willen werken voor hun geld. En DIE mensen, die mogen van mij verplicht worden te werken. Ik zie het dan maar zo; je moet werken voor geld. Niet werken; geen uitkering. Dit kan je echter slechts eisen indien de overheid genoeg "banen" creëert. Het is een verzorgingsstaat, jazeker, maar dan wel voor iedereen. En ook de uitkeringtrekkers hebben een verplichting naar de maatschappij toe, ook zij moeten hun steentje bijdragen aan de verzorgingsstaat. Laat dat nu juist zijn wat nu niet gebeurt.

Geplaatst:

Mensen die een beetje op de bank hangen, niets doen en wel kunnen werken: ja, die kun je laten werken, misschien wel verplichten. Maar wie kan werken, en wie niet? Mijn vader is ook afgekeurd, beginnen met werken op je 14e, altijd in de bouw, overwerken voor meer geld. In 1990 om 7 uur naar het werk, tot 4 uur 's middags werken, daarna gelijk door naar het huis om daarmee verder te gaan (mijn ouders hebben het huis zelf gebouwd), 11 uur 's avonds pas weer naar huis. En zo ging dat toen een aantal maanden lang. Daardoor zit hij sinds 2004 thuis: artrose aan nek, rug, en nog veel meer. In 2004 zeiden ze dat hij een lichaam van iemand van 75 had. Alleen is artrose slecht te zien op foto's, en dus ook moeilijk te bewijzen. Veel doktoren zeiden: 'het zit tussen je oren'. Daarom was de uitkering maar heel klein, want je kunt zoiets niet bewijzen. Hij is nu, sinds kort, grotendeels afgekeurd. Heeft na 2004 nog als postbezorger gewerkt, maar dat was alleen maar gezeik. TNT/PostNL is nou niet bepaald een bedrijf waar je voor je plezier werkt, erg slechte uitbetaling. Je krijgt maar betaald voor een aantal uur, maar de tijd die je er voor krijgt is nooit haalbaar. Overuren krijg je niet vergoedt. En door alle klachten was dat het niet meer waard. Hij zit nu thuis, zich te vervelen. Wil wel werken, maar kan het niet meer. Doet verder wel het stofzuigen etc., maar dat kan hij ook niet lang volhouden. Daarnaast heel soms lichte klusjes bij bejaarden thuis, zoals een lamp indraaien.

Als je mensen verplicht aan het werk gaat zetten, is hij ook weer de lul. Want dan krijg je weer het gezeik: het zit tussen je oren. Dus daardoor weet ik niet of zoiets wel haalbaar is, want er zijn dan ook weer veel mensen de dupe van, ben ik bang. En banen creëren doe je natuurlijk ook niet 1, 2, 3.

Geplaatst:

Er is een groot verschil tussen een WW-uitkering en een bijstands-uitkering (waar ik het in mijn verhaal over had) en een WIA/WAO-uitkering. Laatstgenoemden kunnen slechts tot bepaald niveau werken (percentage afgekeurd). Ik zal nooit zeggen dat mensen die volledig afgekeurd zijn ineens wel moeten werken, daar gaat deze discussie niet over. Het gaat om mensen die WEL kunnen werken, maar het NIET willen of doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...