Jump to content

Leiden biedt ondernemers gratis werklozen


Dutchy3010

Recommended Posts

Die mensen die wel kunnen, maar niet doen, die moet je aan het werk zetten. Dat ben ik met je eens. Ik ken ook mensen met een WAO-uitkering die de hele dag lopen te tillen, zwaar werk te doen, terwijl ze arbeidsongeschikt zijn. Dan vraag je je wel eens af of die uitkering terecht is. Maarja, niet bij iedereen is het aan te tonen, dus kun je het lastig bepalen. Maar waar het hier écht om draait; daarover ben ik het met je eens. Haal even wat dingen door elkaar, weer wat geleerd :D

Link to comment
Delen op andere websites

Niet worden opgelegd? Dus je vindt het terecht dat mensen een uitkering lopen trekken zonder er ook maar iets voor te doen? Er zijn "goede" bij inderdaad, mensen die noodgedwongen thuis zitten en het liefst wel degelijk gaan werken. Maar er zijn ook meer dan genoeg mensen die een uitkering wel prima vinden en die niet willen werken voor hun geld. En DIE mensen, die mogen van mij verplicht worden te werken. Ik zie het dan maar zo; je moet werken voor geld. Niet werken; geen uitkering. Dit kan je echter slechts eisen indien de overheid genoeg "banen" creëert. Het is een verzorgingsstaat, jazeker, maar dan wel voor iedereen. En ook de uitkeringtrekkers hebben een verplichting naar de maatschappij toe, ook zij moeten hun steentje bijdragen aan de verzorgingsstaat. Laat dat nu juist zijn wat nu niet gebeurt.

Ik zie dat niet zo. Ik zie het als: De basis levensbehoeftes moet je garanderen en (luxe / financiële) voortgang moet je stimuleren. Dan moet je niet banen gaan verplichten, maar diegene terugbrengen in een werksituatie. Ik ben het overigens wel met je eens, dat mensen die nooit gewerkt hebben, wel een grotere (opleggende repressieve) stimulans moeten krijgen in eerste instantie (en al helemaal als het gebukt gaat met crimineel gedrag.)

Bewerkt: door commandant
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het een goede maatregel, maar de manier hoe dit is uitgevoerd is gewoon dom en mensonwaardig. Werklozen aanbieden als prijs?

Er werd hier in België een tijdje geleden ook een voorstel gelanceerd, namelijk dat mensen die van de sociale zekerheid leven een aantal uur per week/maand gemeenschapsdienst moeten doen. Dat lijkt me een uitstekend idee: je leeft van de maatschappij, dus het minste wat je kunt doen is je steentje eraan bijdragen. Voor wat hoort wat. Bovendien laat je die mensen zo weer deels integreren in de maatschappij en neem je tijd van hun weg, waarin ze bijvoorbeeld misdaden zouden kunnen plegen.

Goed idee dus, maar beetje ongelukkig uitgewerkt hier.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...