Jump to content

Skip mission

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen,

Ik wil het even hebben over een bepaalde functie die nieuw is in de GTA-series en dat is de mogelijkheid om na een paar mislukte pogingen, een missie te skippen.

Nu zou ik daar graag jullie meningen over willen. Hoort dit in de game of niet.

Zelf heb ik er een dubbel gevoel bij.

Langs de ene kant kan het heel wat frustraties voorkomen, doordat een bepaalde missie maar niet gaat en je dus vastzit. Maar dat je deze dan kan skippen en verder gaan met het verhaal.

Als tegenzijde heb je dan natuurlijk dat de beloning wegvalt. Niets is leuker als je uiteindelijk een moeilijke missie kan voltooien.

Heeft Rockstar hiermee goed gedaan of niet en dat vraag ik aan jullie.

Geplaatst:

Bij het gebruiken van de 'skip'-functie valt er bij mij een stukje beleving van het spel weg. Daarom heb ik er bewust voor gekozen om deze mogelijkheid niet te gebruiken. Tevens maakt deze functie het hele spel niet meer uitdagend, want de moeilijke delen kan je na een paar pogingen skippen. De moeilijkheidsgraad van het spel lag al niet bijster hoog en alle missies zijn (in mijn ogen zeer) makkelijk te doen. Ik vraag me dus af waarom Rockstar deze functie in GTA V heeft gestopt, terwijl je (in mijn ogen) geen vreemde en/of moeilijke handelingen moet verrichten die het bijna onmogelijk maken om bepaalde missies te voltooien.

Geplaatst:

De moeilijkheidsgraad van het spel is inderdaad niet bijster hoog met auto aim aan. Ik gebruik de functie zelf niet, vind het erg kinderachtig en doet af aan de beleving.

Geplaatst:

Ik heb deze mogelijkheid zelf maar eén keer gebruikt, nadat ik dat bepaalde stuk zo'n vijftien keer opnieuw gedaan had.

In 'The Big One' waar je door het windmolenpark moet vliegen en drie Merryweather helikopters moet uitschakelen. Om de een of andere reden kon ik er steeds maar een of twee uitschakelen.

Geplaatst:

Ik heb het zelf ook al gebruikt. XBOX360 is niet mijn hoofdconsole waar ik op game dus de controls liggen mij nog niet echt goed.

Wanneer ik de game op PC heb, zal ik deze functie zeker niet hoeven te gebruiken.

Geplaatst:

Heb hem één keer gebruikt. Dit was in een zij missie dat je de Mt. Chilliad moest affietsen. Ik bleef vallen, verder niet gebruikt. Dit was ook de eerste keer dat ik erachter kwam dat dit erin zat. :puh:

Geplaatst:

Het is wel voor 1 ding handig

Namelijk missies die gebugt zijn en je het niet kan voltooien door die bug ik zelf heb het maar een keertje gebruikt bij een missie waar je met dave ergens moet gaan en hij bewoog niet dus had hem 3 keer met een rocket launcher gedood en als je skipt skip je biet de hele missie maar die ene checkpoint dus het kan wel handig zijn

Geplaatst:

Bij het gebruiken van de 'skip'-functie valt er bij mij een stukje beleving van het spel weg. Daarom heb ik er bewust voor gekozen om deze mogelijkheid niet te gebruiken. Tevens maakt deze functie het hele spel niet meer uitdagend, want de moeilijke delen kan je na een paar pogingen skippen. De moeilijkheidsgraad van het spel lag al niet bijster hoog en alle missies zijn (in mijn ogen zeer) makkelijk te doen. Ik vraag me dus af waarom Rockstar deze functie in GTA V heeft gestopt, terwijl je (in mijn ogen) geen vreemde en/of moeilijke handelingen moet verrichten die het bijna onmogelijk maken om bepaalde missies te voltooien.

Hier ga ik volledig mee akkoord. En dan nog het feit dat als je nu in het midden van een missie faalt, je gewoon van een checkpoint verder kan spelen, maakt het alleen maar gemakkelijker.

Geplaatst:

Ik gebruik de optie niet, voornamelijk omdat ik gericht ben op een volle beleving van de game. Als dat er dan op neerkomt dat ik een bepaalde missie 50 keer zou moeten doen, dan zij het zo. norik haalt hier wel een interessant voordeel aan, wel eentje dat op zich al een nadeel is, maar er is dus een ingame oplossing voor.

De moeilijkheidsgraad van het spel is inderdaad niet bijster hoog met auto aim aan.

Welke game is wél moeilijk met auto-aim? Uitschakelen die rommel.

Wel even een opmerking: Toevoeging van een dergelijke functie maakt de game niet makkelijker, maar staat toe dat luie/slechte/insertanderslechtadjectief spelers een deel van de uitdaging kunnen overslaan. Dat is een nuanceverschil, maar de game wordt er op zich niet makkelijker door.

Geplaatst:

Ook ik gebruik de optie niet. Ik ben niet anders gewend bij de GTA-serie dat je gewoon net zolang de missie moet doen totdat je hem haalt en dit geldt bij mij ook voor V. Ik sluit me aan bij Jesper.

Geplaatst:

Ik heb deze functie nooit gebruik en ga dat ook niet doen. Ik krijg dan het gevoel dat ik 'iets' gemist heb, wat ik ook heb als ik per ongeluk een cut-scene skip (liet mijn controller vallen).

Geplaatst:

De enige keer dat ik deze functie gebruikte was bij de allereerste heist. Dat stukje dat je traangas in de ventilator moest gooien lukte mij maar niet. Na tig pogingen heb ik de checkpoint geskipt en ben ik verder gegaan met de rest van de missie.

Geplaatst:

Ik heb er zelf nog niet van gebruik gemaakt, maar wou het wel eens doen.

Bij de Assassin missie moest je iemand in een hotel dood schieten, maar ik schoot steeds de bodyguards dood :$

Geplaatst:

Ik heb de optie nooit moeten gebruiken en als ik op het punt gekomen zou zijn dat ik het zou kunnen gebruiken, zou ik het niet doen. De uitdaging van het spel valt helemaal weg én je mist een deel van het verhaal.

Het spel is inderdaad makkelijk uit te spelen met assisted aim, daarom ben ik meteen met free aim begonnen. Het geeft een extra uitdaging, maar zelfs dan nog haalde ik het merendeel van de missies in één keer en moest ik enkele missies opnieuw beginnen doordat ik op een of andere domme manier ben gestorven. Voor de rest zijn er wel een paar moeilijkere missies, maar die probeer ik met plezier een paar keer. Uiteindelijk nooit de optie tot overslaan gekregen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...