Jump to content

Beeldscherm deels verkleurd


_Night-Men_

Recommended Posts

Ik zit met een probleem. Laatst speelde ik GTA V op mijn computer beeldscherm; HDMI kabel van de PC eruit en die van de PS3 erin, doe ik vrij vaak. Toen werd opeens tijdens een race de helft van het scherm iets groener en strepiger. Linkerkant van het beeldscherm is gewoon goed, ongeveer vanaf de helft tot de rechterkant wordt het steeds groener en strepiger. Ik heb op zowel de PS3 als de PC hier last van, het lijkt me dus dat het ligt aan het beeldscherm. Instellingen gereset, van de stroom af, stekker er opnieuw in: niets helpt. Het lijkt me niet dat na 8 maanden het scherm al stuk is. Het is een LG, IPS224V. Bij iets grijzere beelden, zo'n grijze kleur bij het niet gebruikte vlak om een afbeelding heen bij Google, zie ik er aan de rechterkant ook een beeld doorheen, namelijk de bovenste balk van mijn internetbrowser met de voorpagina van GTAForum. Is het scherm na 8 maanden al stuk? Of is er iets wat dit probleem verhelpt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik gebruik 2 kabels. Eén zit standaard in de PC, andere achter in de PS3. Die twee wissel ik bij de aansluiting van het beeldscherm om. Dus het lijkt mij niet dat het daar aan ligt, kan morgen nog wel even de HDMI-kabel van de TV proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dan zou het misschien wel aan de aansluiting van het scherm kunnen liggen, want als ik het goed snap gebruik je alleen de HDMI aansluiting van je scherm.

Als ik het goed heb zit er ook een DVI aansluiting op dat scherm, dus misschien is het een idee om dan eens met een DVI kabel vanaf je pc te proberen. Als je een pc hebt met zo'n aansluiting en ook nog een DVI kabel dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal morgen mijn oude PC eens even van boven halen. Ik ben bang dat hij naar de reparatie moet, aangezien het bij de PS3 en PC zo is. In ieder geval nog even achterhalen of de aansluiting beschadigd is, en dan maar verder zien :) Ik meld het morgen wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, even naar boven gebracht, naar de oude XP. Daar het zelfde probleem, zowel met HDMI als de oude aansluiting; het ligt dus niet aan de aansluiting en de kabels. Gelijk maar even naar de zaak waar we hem gekocht hebben ;)

Zojuist heengeweest. Bedrijf waar we het gekocht hebben doet niets meer voor particulieren, alleen voor bedrijven (o.a. mijn school). Ze hebben hun garantie-gevallen overgebracht naar een ander IT-bedrijf hier in de buurt. Daar heen geweest. Ze moeten eerst nog even overleggen met het oude bedrijf, hij kan dan opgestuurd worden naar LG, of we krijgen geld terug en kunnen een nieuwe uitzoeken. Mooi geregeld dus. Scherm wel weer mee naar huis, anders kan ik niet veel :puh: Eerst zagen ze het probleem niet echt, tot ik zei dat ze het beter op een wit scherm kunnen vergelijken dan op een blauw/zwart bureaublad. En daar was het duidelijk te zien.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Geen probleem. Komende week edit ik deze post nog wel even met het resultaat. Als ik geld terug krijg, hoop ik dat ze schermen hebben met 2 poorten. Hoef ik ook niet steeds te verwisselen, want het lijkt mij dat dat het scherm ook niet ten goede komt ;) En misschien ook nog wel waar wat geluid uit kan komen, op deze zitten ook geen luidsprekers, zou ook wel mooi zijn. Maar eerst maar zien of ze hem wel gaan repareren/nieuwe geven, is ook geen probleem.

Bewerkt: door _Night-Men_
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...