Jump to content

PS3 NAT 2 - wired


paul007

Recommended Posts

Hallo iedereen,

De internetverbinding van mijn PS3 staat op NAT 2 terwijl ik wel een vaste verbinding heb (hoort dit geen NAT 1 te zijn?). De verbinding gaat als volgt:

modem -> switch -> PS3

Nu is de verbinding niet volledig direct gezien de switch er tussen zit. Maar dit zou toch niet uit hoeven te maken? Daarnaast heb ik soms totaal geen NAT. Dan staat er in de internetinstellingen: NAT Failed. Wanneer dit gebeurt kan ik wel gewoon inloggen in PSN maar zodra ik online ga zie ik geen andere spelers. Ik gebruik het modem Cisco EPC3925. Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?\\

- paul007

Link to comment
Delen op andere websites

NAT heeft niets te maken met het type verbinding. Het zorgt voor het verkeer tussen je interne en je externe IP. Voor de stabiliteit zou ik zowel een statisch IP als statische DNS servers instellen voor je PS3. Je kan de DNS servers van Google of OpenDNS gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

NAT heeft niets te maken met het type verbinding. Het zorgt voor het verkeer tussen je interne en je externe IP. Voor de stabiliteit zou ik zowel een statisch IP als statische DNS servers instellen voor je PS3. Je kan de DNS servers van Google of OpenDNS gebruiken.

Thanks voor je reactie! Ik zal zo'n statisch IP adres en DNS servers eens proberen. Weet je toevallig ook wat ik met de UPnP moet doen? Deze staat nu bij mij uitgeschakeld, is het verstandig om deze aan te zetten?

Link to comment
Delen op andere websites

Excuses voor de bump.

Mijn modem Cisco EPC3925 blijkt dus een modem/router te zijn. Zou dit de oorzaak zijn van het probleem? Is het mogelijk om het router gedeelte voor de wifi mogelijkheid uit te schakelen waardoor ik wel NAT1 behaal?

Link to comment
Delen op andere websites

Het uitschakelen van de routerfunctionaliteit lijkt mij geen oplossing, aangezien je dan enkel nog met je PS3 op internet komt (en het überhaupt niet mogelijk is). Het is aan te raden UPnP aan te zetten en ('statische') port-forwarding toe te passen. Kijk daarvoor op http://portforward.c...ion_Network.htm (rechtstreeks naar PSN) http://portforward.c...isco/EPC3925/#P (lijst met games), hier staat precies uitgelegd hoe je entries in je forwarding tabel krijgt en welke poorten je voor welke game moet forwarden.

Dat je een switch gebruikt maakt verder niets uit (achter een router zit vrijwel altijd meteen een switch, intern). Een switch werkt namelijk slechts tot de data link layer en maakt geen gebruik van de network layer (IP). NAT is een functionaliteit in routers die pas in de network layer (het Internet Protocol - IP) werkt.

By the way, NAT-type 2 (zoals Sony dat noemt) is een gewoon goede verbinding. De benaming is erg ongelukkig omdat het nu lijkt of het NAT type een schaal is van hoe goed je verbinding is en NAT type 1 dus beter zou zijn dan type 2. Bij NAT type 1 en 2 is de 'kwaliteit' van de verbinding echter hetzelfde. NAT type 1 eigenlijk niet te realiseren met de huidige router/modemcombinaties die ISPs tegenwoordig aanbieden.

Overigens, dit topic hoort eigenlijk in het software subforum, aangezien het vrij weinig met hardware te maken heeft

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...