Dr.Oppai Geplaatst: 12 november 2013 Rapport Geplaatst: 12 november 2013 Nadat we recentelijk zijn overgestapt naar een andere provider, hebben we nu ook een andere router binnen, namelijk de Fritz Box 7360 van XS4all. Deze is helemaal aangesloten en draadloos internet werkt ook prima op de laptop, maar ik gebruik op de pc gewoon een internet kabel maar mijn computer vind geen verbinding als ik mijn internetkabel in de router stop. Hoe los ik dit op? Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 12 november 2013 Rapport Geplaatst: 12 november 2013 Een andere kabel misschien? Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 12 november 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2013 Die kabels doen het prima want als ik ze in de andere modem stop die we nog hebben werkt het nog wel. Daarnaast heb ik geen andere internet kabels die lang genoeg zijn. Zijn er 2 trouwens. Reageren
Woody268 Geplaatst: 12 november 2013 Rapport Geplaatst: 12 november 2013 probeer eens te pingen vanop je computer naar de netwerkkaart van je computer. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 12 november 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 12 november 2013 probeer eens te pingen vanop je computer naar de netwerkkaart van je computer. Geen time-outs ofzo, dus dat is goed lijkt me. Reageren
Woody268 Geplaatst: 12 november 2013 Rapport Geplaatst: 12 november 2013 Naar 127.0.0.1 gepingt? Reageren
RoL0 Geplaatst: 15 november 2013 Rapport Geplaatst: 15 november 2013 Naar 127.0.0.1 pingen heeft echt totaal geen zin, omdat dit het loopback address is, en je dus jezelf aan het pingen bent. De loopback is intern in je networkstack, waardoor je je networkinterface dus helemaal niet gebruikt. Als je wilt pingen, ping dan naar je gateway (router), te vinden met ipconfig. Om verder op het probleem in te gaan, heb je misschien voor je oude router allerlei statische instellingen gemaakt in het eigenschappen dialoog van je network interface? (Het bekende schermpje waarop je een ip adres, je subnetmask, default gateway en DNS servers kunt instellen). Het zou goed kunnen dat je nieuwe router andere ranges gebruikt voor LAN, en je met de statische instellingen een 'foutief' IP-adres forceerd. Ik zou dus allereerst proberen om deze instellingen op automatisch te zetten (en dus een IP adres van de DHCP server van je router te ontvangen). Reageren
Woody268 Geplaatst: 16 november 2013 Rapport Geplaatst: 16 november 2013 (bewerkt) Naar 127.0.0.1 pingen heeft echt totaal geen zin, omdat dit het loopback address is, en je dus jezelf aan het pingen bent. De loopback is intern in je networkstack, waardoor je je networkinterface dus helemaal niet gebruikt. Als je wilt pingen, ping dan naar je gateway (router), te vinden met ipconfig.Om verder op het probleem in te gaan, heb je misschien voor je oude router allerlei statische instellingen gemaakt in het eigenschappen dialoog van je network interface? (Het bekende schermpje waarop je een ip adres, je subnetmask, default gateway en DNS servers kunt instellen). Het zou goed kunnen dat je nieuwe router andere ranges gebruikt voor LAN, en je met de statische instellingen een 'foutief' IP-adres forceerd. Ik zou dus allereerst proberen om deze instellingen op automatisch te zetten (en dus een IP adres van de DHCP server van je router te ontvangen). Op school heb ik geleerd dat bij troubleshooting voor internet problemen je naar 127.0.0.1 kan pingen en als je geen antwoord krijgt is je NIC kapot? Bewerkt: 16 november 2013 door Woody268 Reageren
RoL0 Geplaatst: 17 november 2013 Rapport Geplaatst: 17 november 2013 Helaas, de loopback is toch echt enkel softwarematig, dus je test alleen de configuratie van de IP stack van je OS. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.