Jump to content

PC monitor gezocht


SilverRST

Recommended Posts

Of er een echt minimale aangeraden respons tijd is weet ik niet, maar ik raad altijd aan voor een responstijd van 5ms of lager. :)

Ik heb ook twee schermen met een responstijd van 5ms, gewoon, dan weet je dat ff

Euhm, oké? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Of er een echt minimale aangeraden respons tijd is weet ik niet, maar ik raad altijd aan voor een responstijd van 5ms of lager. :)
Ik heb ook twee schermen met een responstijd van 5ms, gewoon, dan weet je dat ff

Welke heb je? Hoe reageren? Is er een zwarte waas? Hoe reageren ze in games?

Link to comment
Delen op andere websites

http://tweakers.net/pricewatch/317459/asus-pb278q-zwart.html

Geen aanrader als je iets goedkoops zoekt :puh:. Ik speel soms nog wel eens TF2 waarbij je best veel mee moet draaien, geen last van ghosting, en ik ben nogal kritisch als we het over beeldkwaliteit hebben en dan vooral op het gebied van backlight bleeding en dingen zoals ghosting/tearing.

Ik snap trouwens niet waarom je het scherm van je laptop zo fijn vindt, de backlight is niet erg goed verdeeld en de viewing angels zijn ook niet je van het. Meestal zit er ook een glossy paneel op om het nog wat te laten lijken.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt totaal geen idee over hoe het beeldscherm is van deze laptop, echt niet.

Het is enorm rustig voor de ogen en de kleuren zijn echt sprankelend, wat wit is, is wit en wat zwart is, is zwart.

Het beeld is echt sprankelend. Ik heb dit laptop niet zomaar gekozen. Ik had veel reviews erover gezocht en nagevraagd

en dit laptop was de enige toentertijd de beste voor gaming. Het was net nieuw hardware en gekocht in januari 2009

en speelde GTAIV keihard erop los en speelde nieuwe games zoals NFS Shift, HP2010 en Burnout Paradise.

Viewing angels slecht? Welke sukkel gaat nou naast zijn laptop zitten en typen?? Kom op, je weet zelf beter dan dat dat je toch niet naast je laptop gaat zitten??

Glossy paneel een probleem? Alleen een sukkel koopt een glossy laptop om vervolgens erop te werken in de trein midden in de lente/zomer.

Ik heb dit laptop zorgvuldig uitgezocht en heb er geen spijt van gehad. Al die jaren met dit laptop waren de beste.

Zulke laptops maak je nooit meer mee. De design is ook heel mooi en kan er veel sneller erop typen.

TN panelen, dat zijn pas zeer lelijke en low-level cheap shit. Dit Asus monitor heeft zeer slechte view angels.

De verticaal kijkhoek... Nee, dat gaat echt letterlijk te ver. Als ik iets duidelijk wil zien wat hoog aan de monitor is, moet ik echt gaan opstaan.

Zo slecht is de verticale kijkhoed van een TN paneel. Ik heb dat probleem niet op mijn laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste game performance heeft niets te maken met het contrast/helderheid/zwartwaarde van laptop: Dus irrelevant.

Ten tweede, je linkt zelf naar de notebookcheck van je laptop. Uit die review blijkt dat je backlight zeer inconsistent is. Het centrum van je display verschilt gewoon 50cd/m, zoals ik al eerder zei dat is een serieuze afwijking. Hierdoor lijken is je zwartwaarde in het centrum van je scherm veel witter dan bijvoorbeeld in de linker bovenhoek. Hoe jij dus de beeldscherm ervaart is puur op emotie, de gedachte dat je het beste heb gekozen en dat er niets beters is.

Ten derde, waarom heb je überhaupt een TN paneel gekocht? Dat was vroeger omdat er niet veel anders was, maar tegenwoordig kies je dat soort scherm alleen voor de responstijd. Voor de rest biedt een TN paneel ook dan geen voordeel. Even ter verduidelijking voor de anderen, dit is dus zijn eigen monitor, niet die van mij.

csm_hp_hdx16_blickwinkel_01_05c943f0f2.jpg

Viewing angels zijn ook niet perfect, de color shifting is horizontaal best goed, maar op verticaal gebied kan ik alleen maar concluderen dat je dit op low/mid range laptops van huidige dagen tegenkomt. De color shifting is echt erg. Het argument dat je niet naast je laptop gaat zitten, dat vul je zelf maar in. Als jij elke keer als je van zit positie veranderd je scherm opnieuw wil positioneren, sure.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet nooit op foto's vertrouwen want wat je daar op de foto ziet is niet waar. Dat klopt gewoon echt niet.

Je kunt er bezwaar erop hebben maar dat is de feit dat de foto helemaal niet waar is.

Je kan pas alleen praten als je de laptop beeldscherm in het echt ziet.

Die flikkers van Asus hebben dit achterlijke monitor zeg maar mooier gemaakt terwijl dat in het echt niet zo is.

En zwart is gewoon echt zwart op hel beeldscherm laptop, ik ben een GTA-modder en moet vaak zwarte en donkere textures maken en een van de interieur texture is zo wit

dat ik het wat donker moest maken. Geloof niet wat de foto's je laten zien, daar klopt echt niet wat van.

Je kunt er met me oneens zijn maar dit is niet gebaseerd op meningen maar feiten. Die kijkhoeken op die foto zijn trouwens echt helemaal niet waar.

Ik gebruikte de link naar die pagina enkel voor de contrast ratio en cd/m.

Ik ben ook geen van TN panelen, als die idiote Samsung nou eens OLED monitoren op de markt zet, ben ik al heel blij.

En je hebt me verkeerd begrepen. Ik heb dit laptop niet gekocht vanwege de gaming performance die te maken hebben met de helderheid/contrast.

Ik legde uit waarom ik dit laptop had gekocht.

Low/mid range laptops van huidige dagen? Nee, het was uit 2009.

Emotie is irrelevant. Het gaat hier om TN/LED en LCD en de verschillen zijn groot.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...