Nissan Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 (bewerkt) Luisterende naar Flashlight van Gums kreeg ik een idee om het eens te hebben over de nummers van de afgelopen paar jaar, met name de zomerhits. Voor iedereen is dit anders, en daarom vond ik een eventuele discussie hierom wel interessant. Je kunt hier ook jou eigen favorieten van de afgelopen paar jaar posten. Voor zover ik weet waren vooral deze twee veel te horen van de zomer, bij mij in Frankrijk tenminste. Ik heb het normaal niet zo op Franse muziek maar dit is zeer luisterbaar. Year of Summer kwam me na een week wel de strot uit, met dat nummer dag in dag uit. Ook jammer vond ik dat hardstyle hierdoor in Nederland weer iets meer commercialized is, of lijkt in ieder geval. Danza Kuduro is een van de weinige nummers in jaren waar ik letterlijk zin van krijg om naar 't strand te rijden, die moet er tussen! 2013: 2012: is erg aan me voorbij gegaan. Ik luisterde niet naar de radio, en liep altijd met mijn eigen muziek op. In Turkije werd destijds 24/7 Michel Teló gedraaid, verdomme ik kon die accordeon wel 't raam uit gooien. Oceana (debuut? Die kende ik niet.) bracht Endless Summer uit, wat het nummer werd van het EK dat jaar. 2011: Ik ben geen fan van J. Lo, maar On the Floor dat ze samen maakte met Pitbull heb ik omarmt, al wil ik die vent op zichzelf eens wat zien maken, want dat lijkt ie niet te kunnen. Adele bracht het album 21 uit, en o.a. Rolling in the Deep, Chasing Pavements, Turning Tables en Someone Like You werd al vlug kapotgedraaid op de radiostations. Na het succes Swedish House Mafia met Pherell met One, brachten ze alleen Save the World Tonight uit, wat een minder grote maar nog steeds sterke impact had destijds. Enrique Iglesias maakte met een nummer uit laat 2010 een comeback, Tonight I'm f***ing/loving you. Ik vond het hoorbaar, leuke beat en als je geen Engels begrijpt (zoals 90% van alle mensen met een Nicholson jas) kun je de lyrics ook geweldig leukvinden. 2010: Voor veel mensen was het hier Alors on Danse, en verdorie jongens wat een rotzooi was dat. Saaie clip, saaie beat en saaie tekst. Hoe dit ooit in Nederland de top 40 heeft kunnen bereiken... Schiet mij maar lek. Naja, dit is een van de voorbeelden waarom ik sowieso geen radio meer luister. Gelukkig was daar de geboorte van Tim Berg/Avicii/Tom Hanks, met Bromance destijds (met het daarna floppende Seek Bromance), wat alles een beetje goed maakte. Kontor (dat o.a. de Duitse eurodance band Scooter onder het label heeft) kwam met River Flows in You, van Jasper Forks (sexy voor- en achternamen waren in dat seizoen lijkt het). Dat is vaak de gehoord door de boxen op feestjes, mooie tijden. Discussier, kraak af en prijs! De jaartallen zal ik verder uitbreiden wanneer ik hier tijd en zin voor heb Bewerkt: 13 november 2013 door Haruhi_Suzumiya Reageren
Visser23 Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Haha, ja, leuke nummertjes! Ai Se Eu Te Pego vind ik echter een beetje minder worden. Die hoorde je zo ongelooflijk vaak, echt niet normaal meer. Zelfde als Balada en Gangnam Style.. Mijn zomerhits zijn eigenlijk wel deze twee: Summer Jam - The Underdog Project We Found Love - Rihanna Reageren
Silverbyte Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Goed topic! 'Mijn' zomerhits... ja, dan kan ik er aardig wat opnoemen. Eens zien... Primal Scream - Movin' On Up Supergrass - Alright Zijn nog veel meer nummers die ik associeer met de zomer, maar deze zijn rond de tijd dat ze uitgebracht werden ook echt hits geweest. Reageren
MostWantedKid Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 (bewerkt) Dan heb je natuurlijk nog van Don Omar en Lucenzo. Dat was, als ik me niet vergis, in 2011. En dit jaar had je dat irritante nummer van Serebro. Bewerkt: 13 november 2013 door MostWantedKid Reageren
Nissan Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Mi mi mi heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar Danza Kuduro wel! Die zal ik toevoegen. Reageren
SpacyColours Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Van (min of meer) eigen bodem: Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Hoe kun je Summer Hits van 2012 opsommen en Balada vergeten? Is het een geweldig goed nummer? Niet echt, maar toch leuk om mee te doen, geslaagde zomerhit. Nog eentje voor 2012: Hetzelfde verhaal als met Balada, alleen heeft de tekst daar wel een nut en hier is het gewoon... Ja. En Alors En Danse is geniaal. Net een beetje zoals merendeel van Stromae's nummers, maar ja, meningen verschillen en hier is niet de plaats om die te bespreken. Voor 2010: Nou, dit is een schijtnummer. Reageren
Nissan Geplaatst: 13 november 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Ik ken alle 3. Bedankt voor de toevoegingen, ik zal ze erbij zetten. Ik vind nummer 2 en 3 zéér slecht, dat mag gezegd worden Reageren
Ata Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 Dj Antoine - Welcome to St. Tropez. Weet niet welk jaar het was, maar ook een nummertje wat je veel hoorde! Kan me van afgelopen zomer geen liedjes meer herinneren op diegene na die je hebt opgenoemd. In Lloret veel horen voorbij komen maar de titels onthouden blijft lastig. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 13 november 2013 Rapport Geplaatst: 13 november 2013 We mogen dé vaderlandse zomerhit natuurlijk ook niet vergeten! Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 17 november 2013 Rapport Geplaatst: 17 november 2013 Mads Langer - You're Not Alone Reageren
Rutger. Geplaatst: 18 november 2013 Rapport Geplaatst: 18 november 2013 _Night-Men_ stuurde 'm nog eens via Skype, dé zomerhit van 2004: Reageren
_Night-Men_ Geplaatst: 18 november 2013 Rapport Geplaatst: 18 november 2013 Shit, je bent me voor Dan doe ik maar mijn zomerhit van 2013: Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 18 november 2013 Rapport Geplaatst: 18 november 2013 Een hit die mij altijd is bijgebleven is Mambo No. 5 van Lou Bega uit '99. Een heerlijk nummer dat me mee terug neemt naar een heerlijke vakantie. http://www.youtube.com/watch?v=unlc89KvLt4 Reageren
Silverbyte Geplaatst: 19 november 2013 Rapport Geplaatst: 19 november 2013 Goeie Guardian! Leuk om te weten: het origineel werd al in 1949 uitgebracht door de Cubaanse Dámaso Pérez Prado. Deze mag niet vergeten worden: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.