Jump to content

Laptop beeldscherm


MegaPilot

Recommended Posts

Yo,

het beeldscherm van m'n laptop flikkert plots als een malle(herstarten hielp niet) terwijl het op een extern beeldscherm een prachtig beeld weergeeft. Is er hardwarematig iets naar de klote of kan ik softwarematig nog iets doen? Het ruikt naar een kabelbreukje tussen de videochip en m'n laptopbeeldscherm, niet? Ik heb net m'n videochipdrivers geüpdated en ook eens geprobeerd om puur op m'n videochip/geïntegreerde chip het beeldscherm te laten werken(via het Nvidia configuratiescherm), maar beide falen in een correcte weergave; het blijft flikkeren.

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem toch aan dat die kabel niet zomaar breekt. Tenzij jij hele rare dingen met je laptop doet. Al eens geprobeerd de nieuwste drivers te installeren. Dat wil soms wel helpen.

Ik heb net m'n videochipdrivers geüpdated

Waar ik nog aan wil toevoegen: ook met Windows Update zit het volledig snor.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt het antwoord al zelf, het beeldscherm (of de kabel) van de laptop is kapot (/beschadigd), als het aan de software zou liggen zou het ook moeten gebeuren op je ander beeldscherm. Hopelijk heb je nog garantie op je laptop en anders zal het tijd worden om je PC te kopen. :engel:

Ik neem toch aan dat die kabel niet zomaar breekt. Tenzij jij hele rare dingen met je laptop doet. Al eens geprobeerd de nieuwste drivers te installeren. Dat wil soms wel helpen.

Slijtage van de kabel door het scherm altijd te openen of sluiten kan altijd. ;)

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Je zegt het antwoord al zelf, het beeldscherm (of de kabel) van de laptop is kapot (/beschadigd), als het aan de software zou liggen zou het ook moeten gebeuren op je ander beeldscherm. Hopelijk heb je nog garantie op je laptop en anders zal het tijd worden om je PC te kopen. :engel:

Dat is juist het irritante, voor school heb ik af en toe een laptop nodig. :@ En geld om een gamepc te kopen én een laptop heb ik niet. Even m'n licht opsteken bij een pcboer wat de mogelijke reparatiekosten zouden zijn. Als deze te groot zijn, is een nieuwe laptop zowat onvermijdelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat knippert er precies? Je backlight of de pixels?

Wat is het verschil? Ik denk dat het de pixels zijn omdat ik die duidelijk kan zien namelijk...Zou een filmpje/foto(of beide) het kunnen vastleggen voor jou? Zoja, dan maak ik dat gewoon even. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat knippert er precies? Je backlight of de pixels?

Wat is het verschil? Ik denk dat het de pixels zijn omdat ik die duidelijk kan zien namelijk...Zou een filmpje/foto(of beide) het kunnen vastleggen voor jou? Zoja, dan maak ik dat gewoon even. :)

Als je backlight uit gaat is het kabelbreuk, als het de pixels zijn kan het zowel de videokaart als kabelbreuk zijn.

De backlight is het licht achter het scherm die zorgt dat de pixels goed zichbaar zijn, als die niet werkt zijn de pixels wel te zien maar alleen als de omgeving HEEL donker is. Als alleen de pixels knipperen blijft de helderheid van je scherm hetzelfde maar dan zonder beeld. Je ziet dus wel licht van je scherm (meer dan als hij uit staat) maar het scherm is wel zwart.

Maar als windows geen melding geeft over falende videodrivers is het waarschijnlijk je backlight.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...