Jump to content

MKV naar DVD


.Sharingan

Recommended Posts

Hey,

okay, ik ben een enthousiast Anime kijker en wil graag bepaalde series branden. Maar nu komt het volgende. Al de animes wat ik download (bijna allemaal) zijn .MKV bestanden. Nu heb ik op google een programma gevonden (ConvertXtoDVD) wat .mkv bestanden zou converten naar .dvd bestanden. Maar, heb ik dan nog altijd subtitles als ik ze omzet?

Want als ik op mijn PC een .mkv bestand open met WMP, speelt het wel af, maar geen subtitles. Doe ik hetzelfde met VLC, heb ik wel subtitles.

Ik hoop dat iemand mijn verhaaltje begrijpt en me kan helpen. Want japanse anime series zonder subs is niet te doen. :v

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe zet je de subtitles op je video? Waarschijnlijk zo'n toestand waarbij het ondertitelbestand vastzit op je video? Je kan altijd je ondertitels vast erop branden(maar dan zitten ze echt vast, lees: ze worden niet aangepast aan de grootte van je tv ofzo, ze zitten vast op het bepaalde plekje in de video en daar blijven ze).

Volgens mij kan elke dvd-speler tegenwoordig wel de manier die je nu toepast wel herkennen. Misschien dat je je ondertitels moet selecteren in een menuutje ofzo als je de dvd afspeelt, maar da's een kleintje. Mijn gok is dus dat je dvd-speler de ondertiteling zal herkennen.

De manier die ik voor ogen zie is dat je een MKV bestand hebt waar ondertiteling opzit(dus GEEN mkv bestand en een .srt/.sub bestand met dezelfde naam)? Dus puur een MKV bestand met ondertiteling..Als dit het geval is, dat is hetgeen ik bedoel. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb met afspelen geen apart .srt bestand. Enkel het .mkv bestand waar de subs in zitten. De subs zitten niet ingebakken, luckily. Ik kan ze wel aan en uit zetten via het menu van VLC.

Normaal gezien worden die ondertitels mee op je dvd gebrand en zou je dvd-speler deze moeten kunnen afspelen. Ik kan natuurlijk fout zijn, maar ach, wat kost 1 dvdtje tegenwoordig..:puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb met afspelen geen apart .srt bestand. Enkel het .mkv bestand waar de subs in zitten. De subs zitten niet ingebakken, luckily. Ik kan ze wel aan en uit zetten via het menu van VLC.

Normaal gezien worden die ondertitels mee op je dvd gebrand en zou je dvd-speler deze moeten kunnen afspelen. Ik kan natuurlijk fout zijn, maar ach, wat kost 1 dvdtje tegenwoordig.. :puh:

Okay dan ga ik het maar eens proberen :V Thanks voor je snelle reacties en als ik nog ergens problemen ondervindt, zal ik hier nogmaals posten :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...