Het is weer tijd voor 'financieel nieuws'. Strauss Zelnick, de baas van Take-Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games) was namelijk aanwezig op de Credit Suisse 2013 Annual Technology Conference. Al is dit een conferentie voor technologie investeerders had hij gelukkig nog wel wat interessants te vertellen. Want die investeerders willen gelukkig ook altijd weten hoe het met de toekomst van GTA5 zit.
In 2007 werd Strauss Zelnick de baas van Take-Two. Volgens hem stond het bedrijf er mede vanwege de crisis niet heel goed voor. Ook diverse takken van het bedrijf maakte onvoldoende winst. Al zorgde een groot marketingevent in 2008 wel weer voor positieve kasstromen (de release van GTA4), deden de andere titels het dus niet heel goed.
Daarom is Strauss Zelnick in meer goede titels gaan investeren zodat niet alleen op winst van GTA titels hoeft worden vertrouwd. Dit is onder andere te zien aan titels als Borderlands, Bioshock, Max Payne en 2K sports die afgelopen jaren zijn uitgebracht.
Dit jaar was heel goed voor Take-Two aangezien ze met GTA5 maar liefst één miljard omzet hebben gemaakt wat zeker ook voor een sterker bedrijf heeft gezorgd.
Strauss Zelnick (rechts) in een vergadering - foto:
Maar zegt hij. Ondanks dat Take-Two een bedrijf is wat winst maakt draait het ook om de klant. Als je klanten heel erg blij maakt kan je aan de hand daarvan altijd geld verdienen. Volgens Zelnick denken concurrenten (EA Games?) vooral eerst hoe ze geld kunnen binnen hengelen en dan pas aan wat voor product ze leveren. Voor ons fans is dit natuurlijk goed nieuws. Dit laat echt zien dat Take-Two echt investeert in goede games voor de fans
Zelnick zegt dat Take-Two nog veel kan leren hoe ze beter om kunnen gaan met, voor hun relatief nieuwe concepten als, GTA Shark Cash Card en Online werelden als GTA Online om dit op een goed mogelijk manier voor de klant te gebruiken.
Vooral de toekomst voor ons GTA-fans is natuurlijk belangrijk. Strauss Zelnick bevestigde nogmaals dat er maar liefst 10 next-gen titels in ontwikkeling zijn. Hoe veel van deze titels van Rockstar Games zijn werd weer niet gezegd. Al lijkt het bedrijf zich ook te focussen op meer nieuwe merken om nog minder afhankelijk te zijn van de winsten van Grand Theft Auto. Komt Agent er dus eindelijk aan?
Zoals Rockstar Games mij ook al in september vertelde zijn er veel groei mogelijkheden voor Take Two Interactive in Azië. Veel spellen zijn daar nooit uitgekomen dus zal Take Two Interactive ook (meer) titels gaan uitbrengen in onder andere China, Korea en Japan. Al zit de markt daar wel heel anders in elkaar. Chinezen hebben liever een gratis spel en betalen zich suf aan extra's terwijl Amerikanen (en Europeanen?) liever een betaald spel hebben met bijvoorbeeld goede DLC.
Gelukkig wilde Zelnick (wel onduidelijk) iets over GTA5 zeggen. De komende maanden zal volgens hem duidelijk worden wat GTA5 komend jaar financieel gaat doen voor Take Two Interactive. Hopelijk wordt er dus binnen enkele maanden meer bekend gemaakt over wanneer GTA5 naar de PC komt ...
Het is weer tijd voor 'financieel nieuws'. Strauss Zelnick, de baas van Take-Two Interactive (het moederbedrijf van Rockstar Games) was namelijk aanwezig op de Credit Suisse 2013 Annual Technology Conference. Al is dit een conferentie voor technologie investeerders had hij gelukkig nog wel wat interessants te vertellen. Want die investeerders willen gelukkig ook altijd weten hoe het met de toekomst van GTA5 zit.
In 2007 werd Strauss Zelnick de baas van Take-Two. Volgens hem stond het bedrijf er mede vanwege de crisis niet heel goed voor. Ook diverse takken van het bedrijf maakte onvoldoende winst. Al zorgde een groot marketingevent in 2008 wel weer voor positieve kasstromen (de release van GTA4), deden de andere titels het dus niet heel goed.
Daarom is Strauss Zelnick in meer goede titels gaan investeren zodat niet alleen op winst van GTA titels hoeft worden vertrouwd. Dit is onder andere te zien aan titels als Borderlands, Bioshock, Max Payne en 2K sports die afgelopen jaren zijn uitgebracht.
Dit jaar was heel goed voor Take-Two aangezien ze met GTA5 maar liefst één miljard omzet hebben gemaakt wat zeker ook voor een sterker bedrijf heeft gezorgd.
Strauss Zelnick (rechts) in een vergadering - foto:
The Aspen InstituteMaar zegt hij. Ondanks dat Take-Two een bedrijf is wat winst maakt draait het ook om de klant. Als je klanten heel erg blij maakt kan je aan de hand daarvan altijd geld verdienen. Volgens Zelnick denken concurrenten (EA Games?) vooral eerst hoe ze geld kunnen binnen hengelen en dan pas aan wat voor product ze leveren. Voor ons fans is dit natuurlijk goed nieuws. Dit laat echt zien dat Take-Two echt investeert in goede games voor de fans
Zelnick zegt dat Take-Two nog veel kan leren hoe ze beter om kunnen gaan met, voor hun relatief nieuwe concepten als, GTA Shark Cash Card en Online werelden als GTA Online om dit op een goed mogelijk manier voor de klant te gebruiken.
Vooral de toekomst voor ons GTA-fans is natuurlijk belangrijk. Strauss Zelnick bevestigde nogmaals dat er maar liefst 10 next-gen titels in ontwikkeling zijn. Hoe veel van deze titels van Rockstar Games zijn werd weer niet gezegd. Al lijkt het bedrijf zich ook te focussen op meer nieuwe merken om nog minder afhankelijk te zijn van de winsten van Grand Theft Auto. Komt Agent er dus eindelijk aan?
Zoals Rockstar Games mij ook al in september vertelde zijn er veel groei mogelijkheden voor Take Two Interactive in Azië. Veel spellen zijn daar nooit uitgekomen dus zal Take Two Interactive ook (meer) titels gaan uitbrengen in onder andere China, Korea en Japan. Al zit de markt daar wel heel anders in elkaar. Chinezen hebben liever een gratis spel en betalen zich suf aan extra's terwijl Amerikanen (en Europeanen?) liever een betaald spel hebben met bijvoorbeeld goede DLC.
Gelukkig wilde Zelnick (wel onduidelijk) iets over GTA5 zeggen. De komende maanden zal volgens hem duidelijk worden wat GTA5 komend jaar financieel gaat doen voor Take Two Interactive. Hopelijk wordt er dus binnen enkele maanden meer bekend gemaakt over wanneer GTA5 naar de PC komt ...
Bronnen: Take-Two Interactive & GameSpot
Bron foto: The Aspen Institute
Dit bericht delen
Link naar bericht
Delen op andere websites