Jump to content

Men kan niets meer missen


Nissan

Recommended Posts

Ik voeg er trouwens nog even aan toe dat wanneer ik op vakantie ben, mij telefoon enkel piept wanneer ik gebeld word. Ik heb 'm dan wel bij me, maar het kan me dan gestolen worden wat er allemaal gebeurd. Ik kijk dan even gauw voor het slapen gaan naar wat er allemaal bij gekomen is, en reageer ik enkel op zaken die echt belangrijk zijn. Dat is een schakeling die ik heel makkelijk maak, ik mis die contacten dan echt helemaal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    6

  • Nyltje

    5

  • Michael

    5

  • SpacyColours

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nja, ik heb dan geen mobiele telefoon / smartphone. Dat zorgt dan weer op z'n tijd voor mindere reacties, omdat ik niet of nauwelijks bereikbaar ben buitens huis. Alleen voor noodgevallen die mij zelf overkomen, want dan vraag ik gewoon aan iemand of ik even mag bellen op zijn of haar telefoon :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n Smartphone, Het is wel een handig ding soms. Maar ik kan niet begrijpen hoe andere mensen soms wel een uur constant op hun telefoon kunnen zitten.

Wat doe je een uur lang? In een uur ben je meestal wel uitgepraat met mensen, zeker als je ze elke dag via de telefoon spreekt. En om iedere 5 minuten weer facebook te zien snap ik ook niet, het veranderd nauwelijks.

Heb mijn smartphone ook eigenlijk alleen gehaald voor me werk. En ook alleen omdat mijn oude telefoon gewoon niet meer werkte en ze me het adviseerde vanwege alle 'mogelijkheden'. Het enigste waar ik hem nu voor gebruik is om contact te hebben met de mensen op me werk, Muziek, nieuws en heel soms voor me werk zelf.

Erg handig natuurlijk om zo 'direct' met je collega's over het werk te kunnen hebben, even snel een receptje opzoeken voor het werk, even snel op de NOS kijken of even een lekker nummertje opzetten om onderweg te luisteren. But that's it.

In het begin dat ik deze smartphone had was ik nog wel blij ermee, maar als ik nu kijk waar ik hem voor gebruik, dat is niet veel. En het meeste waar ik hem voor gebruik hoef ik niet eens een Smartphone voor te hebben.

Spelletjes op een smartphone snap ik ook niet, want de besturing is 90% van de tijd zwaar lastig, Ik heb een Samsung Note 3, En zelfs of dat ding verbergen je duimen half het scherm. Wil niet weten hoe irritant het dan is op een kleinere smartphone.

Maar die Smartphones zijn ook een gevaar op de weg.

Laatst ook nog, recht voor me rijdt er een jongen op zijn fiets tegen de rand van de stoep, wat uiteindelijk eindigde in een jongen op de vloer. En zijn telefoon, nu met enorme barsten erin ernaast. Nu was het een stoeprand, Wie weet waar zo iemand volgende keer tegenaan rijdt.

Maar het vreemdste hiervan vond ik nog. De jongen kijkt niet eens of hijzelf geen verwondingen heeft. Of dat zijn fiets niet helemaal kapot is. Maar het eerste waar hij naar grijpt is zijn Iphone. Scheldend dat hij nu kapot is. o.0

Dat vindt ik misschien wel het ergste van dit alles. Mensen geven minder om hunzelf, maar meer om hun telefoon. Je gezicht is bebloed, Maar eerst even kijken of het waardevolle telefoontje niet kapot is.

Snap ik niet, een telefoontje van €500-€600 dat vervangen kan worden is meer waard dan je eigen gezondheid? Dit snap ik echt niet!

Link to comment
Delen op andere websites

Doe het in de juiste mate en alles is goed. Wees ook niet bang te prioriteren. Gewoon eens een dagje je telefoon thuis te laten als je naar je school/werk gaat.

Tegenwoordig gillen de mensen al bij de kleinste stilte: " JE BENT NIET TE BEREIKEN! "

Vroeger stuude men je gewoon een brief of belde even.

of wat dacht je van iemand in real life opzoeken O,o

Raisins_Face.jpg

Waar je op dat soort gebrekkige communicatieve vaardigheden, tot voor kort als autist werd bestempeld en wanneer je een beetje te snel reageerde ADHD kreeg opgespeld. Zijn het nu de autisten die communiceren en de ADHD'ers die sociaal overkomen (met alle respect voor de mensen die autisme, ADHD en Ikkannietmeerzondersmartphonitus hebben).

Ps. Degene die een persoonlijke stoornis of ziekte toegespeld willen krijgen, zoals bijvoorbeeld Commandantisme (bespaar me de details van deze stoornis te beschrijven), die kunnen mij per duiven-luchtpost bereiken. Eens per week speel ik Duckhunt in de achtertuin en zal ik bij het ophalen van de resten de toegestuurde brieven lezen.

Bewerkt: door commandant
Link to comment
Delen op andere websites

Helaas gaat bij mijn school langzaamaan ook alle communicatie via telefonie en social media. Moet verdomme in een Whatsappgroep zitten om updates te krijgen voor een bepaald vak, moest vorig jaar een leraar persoonlijk volgen op Twitter voor een ander vak en ziekmeldingen moeten per sms ipv per mail. En als je één van die functies niet hebt kijken ze je schuin aan en kan je wat hen betreft de vinkentering krijgen. En dit is nog maar het begin van die generatie... :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Wij gebruikte op school nooit de e-mail tot ik naar de uni ging. Het was al fantastisch dat het rooster zo nu en dan online kwam te staan, maar meestal moest je gewoon op school kijken naar de vakken die uitvielen, je kon het rooster op internet immers nooit vertrouwen (dat werd niet eens dagelijks aangepast :7). En als ik ziek was moesten inderdaad de ouders naar school bellen. Guard, dankje dat je mij zo oud hebt laten voelen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wordt echt pisnijdig wanneer ik kinderen van elf op straat zie lopen met de nieuwste iPhone, terwijl ik een BlackBerry van drie jaar oud heb, en ik die behandel dat het net een stuk goud is. En dan kijken ze nog je raar ook aan als je een BlackBerry hebt, omdat iPhone nu populair is.. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, zolang ik weet ben ik al verslaafd aan leuke dingen. Vroeger speelde ik buiten voetbal, gamede ik er op los en kwamen minder leuke dingen achter te staan. Dat heb ik nu nog steeds, zo zit ik nolife te gamen, post ik dit terwijl ik op school zit etc. Men kan niets meer missen. Gelukkig maar, vroeger voelde ik me de enigste met dit pluk-de-dag / Yolo beleid :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wordt echt pisnijdig wanneer ik kinderen van elf op straat zie lopen met de nieuwste iPhone, terwijl ik een BlackBerry van drie jaar oud heb, en ik die behandel dat het net een stuk goud is. En dan kijken ze nog je raar ook aan als je een BlackBerry hebt, omdat iPhone nu populair is.. :clown:

Boeboe... :7 Jij bent nu 15, dus dat betekent dat je een Blackberry kreeg toen je 12 was? Ik kreeg mijn eerste mobieltje toen ik 12 was, omdat een eind door het donker moest fietsen naar school en mijn ouders dit wel een veilig idee vonden. Kon er alleen pre-made SMSjes mee sturen en mee bellen. :7

post-33831-0-04770500-1387374739.jpg

En dat was toen al heel wat! Stond ook alleen aan tijdens het fietsen, want daarvoor en daarna was het nergens voor nodig! :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wordt echt pisnijdig wanneer ik kinderen van elf op straat zie lopen met de nieuwste iPhone, terwijl ik een BlackBerry van drie jaar oud heb, en ik die behandel dat het net een stuk goud is. En dan kijken ze nog je raar ook aan als je een BlackBerry hebt, omdat iPhone nu populair is.. clown.gif

Boeboe... emo.gif Jij bent nu 15, dus dat betekent dat je een Blackberry kreeg toen je 12 was? Ik kreeg mijn eerste mobieltje toen ik 12 was, omdat een eind door het donker moest fietsen naar school en mijn ouders dit wel een veilig idee vonden. Kon er alleen pre-made SMSjes mee sturen en mee bellen. emo.gif

post-33831-0-04770500-1387374739.jpg

En dat was toen al heel wat! Stond ook alleen aan tijdens het fietsen, want daarvoor en daarna was het nergens voor nodig! emo.gif

Haha. Ik kan me nog herinneren toen ik in Groningen woonde, en dat ik toen in de bus was spelletjes ging spelen op de oude Nokia van mijn moeder. Maar tijd veranderen, en ja. Dat zie je dan wel, van een oude Panasonic naar een BlackBerry, en dan een iPhone. Everything has Changed :7

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat is volgens jou precies de "evolutie" van Blackberry naar iPhone? Dat is meer een mode-kwestie. Het zijn nu gewoon smartphones; dat waren ze toen DUIDELIJK niet. emo.gif

Daar geef ik je eigenlijk helemaal gelijk in, als beide telefoons geen trend waren hadden waarschijnlijk nog veel kinderen een Nokia, of zo'n uitklapbare Samsung gehad. Jij hebt ook meer mee gemaakt in de jaren heen dan ik, hé.. :puh:

Bewerkt: door Extreem
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...