Jump to content

Kerstmis 2013


Dutchy3010

Recommended Posts

Over precies 2 weken is het zo ver: Kerstmis! Uiteraard kon dit topic na het Sinterklaas 2013-topic niet uitblijven. Vier jij kerstmis? En zo ja, hoe vier je dat? Met familie of met vrienden? In Nederland of in het buitenland?

Ondanks dat ik wel vaak op vakantie ga in de kerstvakantie, ben ik met kerst altijd thuis, omdat wij met Kerstmis mijn oma niet alleen willen laten (mijn opa is overleden; de rest van mijn ooms/tantes/neefjes/nichtjes komen niet echt langs). Deze kerstvakantie ga ik niet op vakantie, aangezien ik net terug ben van vakantie. Ik vind kerst echt iets om te vieren met familie, dus niet met vrienden (wat ik met Sinterklaas veel meer heb). Dus lekker uit eten op zowel Eerste als Tweede Kerstdag, een Kerst-brunch en veel gezelligheid. Heb er heel veel zin in. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Kerst wordt bij ons niet zo uitbundig gevierd als Sinterklaas. Eerste kerstdag gaan we (mijn ouders, broertje en zus) afreizen naar het Westen van het land om daar Kerst te vieren met familieleden (Oma, tante's, ooms, nichten en neven). Dit doen we echter niet elk jaar, dit jaar wel omdat mijn 93-jarige oma van mijn vaders kant haar been gebroken heeft.

Verder natuurlijk een kerstboom in de kamer waar mijn moeder altijd over kan mopperen wanneer er weer veel naalden uit de boom zijn gevallen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vier Kerst dit jaar, en zoals alle andere jaren eigenlijk, bij m'n ouders en de rest van het gezin. Tweede Kerstdag gaan we 's avonds gourmetten, de rest van de twee dagen zal gewoon gezellig bij elkaar zijn, met eventueel een gezelschapsspel of zoiets. En natuurlijk één van de hoogtepunten van Kerst: de jaarlijkse puzzel van Dr. Denker in het Dagblad van het Noorden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Traditioneel elk jaar hetzelfde. Op Kerstavond bij de familie langs moeders kant, op Kerstdag bij mijn familie langs vaders kant en op tweede Kerstdag binnen het gezin. De gastheren rouleren wel ieder jaar, maar onze hele familie woont praktisch in hetzelfde dorp dus bij ons zijn er eigenlijk nooit verplaatsingsproblemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ironisch genoeg dat hetgeen wat het meeste tijd kost rond de kerstdagen is het reizen naar familie.. :7 Maar het is 't wel waard. Lekkur gezellug elkaar onderhouden over alles en nog wat, en natuurlijk eten (mijn favoriete bezigheid). Hartstikke prima dus. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Me vader heeft dit jaar een nieuwe vriendin gekregen en die heeft nu 2 stiefdochters.

Na, die komen met de 1e kerstdag en ook mijn 2 neven. Dus wordt een gezellige kerst.

2e kerst weet ik niet want ik moet werken. Zie wel, misschien gewoon iets met me stiefvader

en moeder gewoon lekker eten en dan een leuke kerstfilm of zo. Gewoon iets binnen het gezin.

Link to comment
Delen op andere websites

Ironisch genoeg dat hetgeen wat het meeste tijd kost rond de kerstdagen is het reizen naar familie.. emo.gif Maar het is 't wel waard. Lekkur gezellug elkaar onderhouden over alles en nog wat, en natuurlijk eten (mijn favoriete bezigheid). Hartstikke prima dus. icon_mrgreen.gif

Gelukkig vieren wij het altijd maar in 1 huis, wat niet zo ver weg is (vaak ook die van m'n oma).

Link to comment
Delen op andere websites

Kerst zal dit jaar wel een beetje vreemd zijn vanwege het overlijden van mijn moeder, maar volgens mij wordt de line-up wel prima. Vrienden van ons komen eten, net als mijn 'stiefkinderen' (van 23 en 25 :clown: ), mijn schoonouders en mijn zwager + gezin. Volgens mij zitten we dan op bijna 15 man dus dat wordt dagen van tevoren kokkerellen :) Da's dag 1. Dag 2 zal rustig worden omdat ik piket-dienst heb voor branden en andere ellende rondom Amsterdam dus dan zit je alcoholvrij feitelijk de hele dag te wachten......maar dat is ook prima dus ik kijk er toch wel naar uit.....

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals elk jaar hetzelfde eigenlijk. Kerstboom opzetten, kerststal plaatsen en het huis een beetje in de sfeer brengen. Dit jaar gaan we uiteten op Eerste Kerstdag en de Tweede Kerstdag wordt een cooling down eigenlijk. Dan doen we niet veel, maar dan gaan we meestal langs bij familie of de familie komt bij ons. Heb er wel zin in. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit jaar ben ik vrij met kerst, net als vorig jaar trouwens. Kerstavond gaan we (als altijd) eten bij m'n schoonouders, om aansluitend kerstcadeautjes uit te pakken. Dit jaar heb ik gestuurd op bepaalde artikelen, dus weet ik in ieder geval dat het geen geurtjes en gereedschap worden. Dat vind ik pas echt erg. Eerste kerstdag gaan we bij m'n broertje eten, die heeft de hele familie uitgenodigd, dus dat zal wel druk worden. En tweede kerstdag eten m'n ouders en schoonouders bij ons. Overdag zal het niet veel anders zijn dan andere vrije dagen, behalve dat ik geen boodschappen ga doen. Want boodschappen doen tijdens de kerst, en gezellig met honderden anderen in de rij bij de kassa's staan, no way.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...