Jump to content

Wat is jou Top 10 van de Current Gen?


xCrazyShotgun

Recommended Posts

Tot mijn grootste verbazing heb ik nog geen 'Top 10 van de Past Current Gen' gevonden, dus hier is ie dan.

Wat is jou top 10 van de past current gen? want de PS4 en de XBOX One zijn nu al een kleine tijd uit, dus laat het hier weten en waarom jij ze top 10 waardig vindt.

Dit is mijn Top 10:

10-Need For Speed Undercover: Wat een heerlijke race game! het verhaal en de setting waren goed, alleen de besturing was wat minder.

9-Call of Duty: Modern Warfare 2: Er staan 2 Call of Duty's in de top 10 en we trappen af met deze, de multiplayer vond ik hier de beste van alle Call of Duty's, maar de singleplayer was wat minder.

8-Sleeping Dogs: Wat een lekkere vechtgame, en grafisch was de game ook niet slecht.

7- GTA IV: En ook zijn er 2 GTA's in de top 10 van mij, ik vond grafisch de game voor die tijd niet slecht, want het was de eerste game die ik voor de PS3 had.

6-Call of Duty: 4 Modern Warfare: Wat een top Call of Duty!, de gameplay was goed, en grafisch vond ik de game voor die tijd ook zeer goed.

5-Red Dead Redemption: 4 Rockstar Games zitten in mijn top en dit is de tweede van de vier, de setting vond ik gewoon prachtig gedaan, ik hoop zeker dat hier ook een vervolg op komt.

4-Far Cry 3: De setting en het verhaal waren gewoon top!

3-Max Payne 3: En nu de top 3! Wat een brute game zeg! en ook zeker mooie grapics.

2-Last Of Us: Gameplay mooi, Grafisch zeer mooi, en het verhaal is ook zeer goed.

1-GTA V: Ik heb me zeer vermaakt met deze game, ik had er wel wat meer van verwacht maar goed ik hoop dat het later er nog bij komt.

Dit was mij top 10 van de Past Current Gen,ik hoop dat jullie het een goeie top 10 vonden, want sommige games zoals Killzone en nog een paar andere speel ik nooit, heb ik niet, of haat ik.

Ik heb een kleine foutje gemaakt in de titel, met 'Current Gen' bedoel ik 'Past Current Gen' dus voor de Ps3, Xbox 360, en nog een paar andere consoles.

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk zitten we in een overgangsperiode waarin we 2 current gen's hebben.

Hoe je het misschien beter kan verwoorden is

Past-current gen (ps3, Xbox 360, Wii)

Current-next gen (ps4, Xb1, Wiiu)

Maar ik begrijp je natuurlijk dat je dus de 'past current gen' bedoelt

Ik zal mijn Lijstje vandaag opmaken en vanavond posten ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk zitten we in een overgangsperiode waarin we 2 current gen's hebben.

Hoe je het misschien beter kan verwoorden is

Past-current gen (ps3, Xbox 360, Wii)

Current-next gen (ps4, Xb1, Wiiu)

Maar ik begrijp je natuurlijk dat je dus de 'past current gen' bedoelt

Ik zal mijn Lijstje vandaag opmaken en vanavond posten ;)

Dat wordt veranderen!
Link to comment
Delen op andere websites

  1. Grand Theft Auto V
  2. Red Dead Redemption
  3. Saint's Row 2

10. Gran Turismo 5

Persoonlijk vind ik dit de beste race-game voor de current-(past)-gen.

Vooral omdat de Top Gear Test Track erin zit. Ik probeerde The Stig keer op keer te verslaan

9. FIFA 13

De laatst goede voetbalgame, FIFA werd elk jaar beter op de PS3/Xbox360, tot en met FIFA 13, Met FIFA 14 is het niveau weer gezakt door kleine irritaties. Daarnaast was het de game waar ik de meeste uurtjes aan besteed heb.

8. Just Cause 2

Gigantische open wereld waarin niks te gek was. Vooral de haak van Rico vond ik geniaal.

7. Assassin's Creed 2

Ik ben vorig jaar pas begonnen met de Assassin's Creed serie, deel 1 en deel 2 op één disc. Deel 1 vond ik zo hopeloos saai, deel 2 wist mij wel te bekoren, Ezio vind ik een geweldige hoofdpersoon, een soort Graziano Pellè, een echte showboy.

6. Grand Theft Auto IV

De eerste GTA voor de current-gen, wat een geweldige game in een geweldige stad, zeker met de Episodes erbij.

Het verhaal vind ik persoonlijk wat aangrijpender dan GTA V.

5. Far Cry 3

"What's the definition of insanity?"

4. Assassin's Creed 3

Zoals jullie wel door hebben houd ik van open werelden.

New York en Boston zijn vrij klein, maar de Frontier was mooi groot, en genoeg te doen.

3. Saint's Row 2

Het beste deel van de reeks, wat een heerlijke onzin zat erin.

De graphics stelde teleur maar de gameplay was geweldig

2. Red Dead Redemption

Wat een geweldige game, niet voor niets Game Of The Year.

Een mooie open wereld en een mooi uitgewerkt personage, voor mij de grootste tegenvaller: De dood van John Marston.

1. Grand Theft Auto V

Voor mij de absolute nummer één van de huidige generatie, Het enige minpunt vind ik het korte en niet echt boeiende verhaal, dat kan veel spannender!

Link to comment
Delen op andere websites

10. Assassin's Creed Brotherhood

9. GTA IV

8. Tomb Raider '13

7. The Walking Dead (TelleTalleGames)

6. Arkham City

5. Far Cry 3

4. Skyrim

3. Half Life 2

2. Borderlands 2

1. Gta v

EDIT: Skyrim vergeten toe te voegen :fp:

EDIT2: Dit is echt slecht: geen walking dead - TTG op mijn lijst :(

Bewerkt: door supergtagamer
Link to comment
Delen op andere websites

10. GTA IV

Een mindere GTA. Je kon gewoon zien dat de engine een Beta was.

9. Max Payne 3

Een oude vertrouwde Max Payne game, met exact de zelfde features alleen dan high end en op PS3, XB360 en PC!

8. Last of Us

Een mooie zombie game!

7. Red Dead Redemption

Een mooie cowboy game! Niks aan toe te voegen.

6. Killzone: Shadow Fall

Nog niet gespeeld, maar na veel video's gezien te hebben heeft 'ie een mooie SP!

5. Uncharted 3

Dit was de enige game die ik echt interessant vond toen ik mijn PS3 kocht. (Ik had die bundel met GT5 en U3) De verbluffende graphics en die woestijn level, die was mooi gemaakt!

4. Call of Duty: Ghosts

Je zou niet zeggen dat ze deze game in 1 jaar hebben gemaakt, want de graphics had ik niet verwacht. Ook het zo geoptimaliseerde character custumization en alles. Echt de beste CoD ever!

3. Assassin's Creed IV: Black Flag

ACIII was mijn eerste AC, en ik heb eindeloos die zee missie's gespeeld. Dus dit word de beste AC ever!

2. GTA5

Waarom op nummer 2? De game is mooi, en een echte GOTY, maar ik speel het meer voor de Multiplayer. Dit heeft R* compleet verneukt dus daarom staat hij op nr. 2.

1. Watch Dogs

De game is nog niet uit, maar ik weet dat dit het gaat worden! Al dat hacken en alles, echt mijn style!

Link to comment
Delen op andere websites

Heb er lang en hard over nagedacht. Maar een echte top 10 kon ik niet maken.

Hoe kan je van dozen aan fantastische Spellen een top 10 samenstellen?

Dus laat ik het maar eens anders doen, En ik presenteer u hierbij

De RUGA!

Rinaldootje's Unbiased Game awards

The only game awards that aren't influenced by any paid off jury or naggy game critics! Because there isn't a jury, or any game critics, It's just me!

Alle nominaties zijn van spellen die ik uitstondelijk goed vond in hun categorie.

Van harte welkom aan deze eerste en laatste RUG Awards. Voor U hebben we vanavond een hele lijst aan Fantastische games. Maar welke game is het meest geweldig? Dat hoort U allemaal vanavond bij de RUG awards!

Laten we beginnen met een optreden van Miley cyrus..... Ooh wacht dat kon ik niet betalen... Dus laat ik maar gewoon mijn lijstjes uploaden

Categorie: Actie!

In de First person shooters de genomineerden zijn:

Farcry 3 (ps3, PC, Xbox360, 2012)

Borderlands 2 (ps3, xbox 360, PC, 2012)

Metro2033 (ps3, Xbox360, PC, 2010)

Brothers in arms, Hells highway (ps3, PC, Xbox 360, 2008)

En de winnaar is:

tweede wereld oorlog, Nederland, Brothers in arms.

Dit was een tactical shooter die voor mij alles goed op een rijtje had. Het liet me werkelijk voelen dat ik in Nederland speelde, Terwijl ik duidelijk een amerikaan was. Maar ook het historisch accuraat model van dit spel. Ik waardeer dit

de Third person shooters genomineerden zijn:

The Last of us (Ps3, 2013)

Splinter Cell: Black list (Ps3, PC, Xbox 360, 2013)

Hitman: Absolution (Ps3, PC, Xbox360, 2012)

Sniper Elite v2 (ps3 Xbox 360 PC, 2012)

Max payne 3 (ps3, Xbox360, PC, 2012)

En de winaar is

Sniper elite v2

Hoewel het spel niet zo lang was, en het niet een shooter was zoals we gewend zijn, bracht dit spel voor mij wel iets niews naar de Shooter genre. Meer realistische Bullet Physics. in plaats van dat de kogel altijd in het midden raakt moet je hier daarwerkelijk letten op afstand, zwaartekracht en wind. Een kleine misberekening en het is over en uit met jou. Maar doe je het goed dan zijn de slow motion beelden van een schedel die in duizend stukjes spattert een feest voor het oog om te zien

Sandbox Shooters:

Grand Theft Auto: V (Ps3, Xbox360, 2013)

Red faction Guerilla (Ps3, Xbox360, PC, 2009)

Mafia II (Ps3, Xbox360, PC, 2010)

Just cause 2 (Ps3, Xbox360, PC, 2010)

Saints row 2 (Ps3, Xbox360, PC, 2008)

De winnaar is

Allemaal, Ja hieruit kan ik niet kiezen,

Ze hebben allemaal net dat ene speciale aspect wat het zo bijzonder maakt.

GTA:V had zijn weluitgewerkte multiplayer

Mafia II had een setting die nog nooit zo goed is uitgewerkt

Just cause 2 was gewoon dolle pret, waar kon je anders met een parachute en een grijphaak door een wereld nog groter dan elke nederlandse stad heen vliegen

Saints Row 2 kwam gewoon op een perfect moment, met perfecte gameplay, en de humor die ongekend was.

RPG First/Third person Shooters

Fallout 3 (Ps3, Xbox360, PC, 2008)

Deus Ex: Human revolution (Ps3, Xbox360, PC, Wiiu 2011)

Borderlands 2 (Ps3, Xbox360, PC, 2012)

De winnaar is

Fallout 3.

Dit hoeft eigenlijk geen spoiler te zijn. Natuurlijk zou Fallout 3 winnen in deze categorie.

Zowel de gameplay als het verhaal was subliem. Daarnaast wist het perfect de RPG elementen van de traditionele RPG games over te brengen naar een compleet onbekende setting, en hem dan ook nog eens goed uitvoeren met Schooter elementen. Het was het beste van 3 werelden in 1 game.

Beste Stealth game

Genomineerden zijn

Splinter cell: Black list (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Metal gear solid 4: Guns of the patriots (ps3, 2008)

Hitman: Absolution (Ps3, Xbox360, PC,2012)

Deus ex: Human revolution (Ps3, Xbox360, PC, wiiu 2011)

De winnaar is

Metal Gear solid 4

Ik ga geen goede argument hierbij geven, behalve dan dat ik een fanboy ben.

Maar in mijn ogen heeft dit spel de ware betekenis van Stealth, Waarin je echt de spreekwoordelijke lul bent wanneer je wordt ontdekt. Alle andere 'stealth' games van tegenwoorden kan je meteen overgaan op Run N gun technieken.

Beste (MMO)RPG

De genomineerden zijn

Runescape 3 (PC, Voor zolang het internet bestaat)

The elder scrolls: Skyrim (Ps3, Xbox360, PC, 2011)

Hier ga ik niet eens op door, Het wordt natuurlijk Runesca.....

Skyrim natuurlijk.

Misschien wel een van de grootste stappen voorwaards in het RPG Genre.

Beste Simulatie

De genomineerden zijn

SIm city (pc, 2013)

The sims 3 (pc, Xbox360, Ps3, Etc. etc. 2009 tot heden)

Euro Truck Simulator 2 (pc, 2012/1013)

Farming Simulator (Ps3, Xbox360, PC, PS Vita, 2012)

Train simulator (PC, 2011, 2012, 2013, 2014, to Infinity and beyond)

en de winnaar is:

Euro truck Simulator 2

Dit was gewoon dikke fun voor mij, Alhoewel het mij vaak genoeg tegen me schermpje heeft laten scheeuwen dat die verkeersboete onterecht was want ik was maar 32km/pu over het limiet heen. Het gaf me een simpele maar meer realistisch beeld van een trucker

Strategie

De genomineerden zijn

Civlisation V (PC 2010)

Company of heroes (1 & 2) (PC 2006/2013)

The settlers: Rise of an Empire (PC 2007)

Age of Empires III (PC 2005)

De winnaar is

Company Of heroes series

Dit is een Strategie spel als geen ander. in plaats van dat je hordes aan manschappen kon opbouwen om in een zerg rush je tegenstnader te overmesteren kon je dit zelfs nog verliezen doordat je maar 2 tanks tegen kwam. Je moest daadwerkelijk taktiek gebruiken om te winnen.

en

Age of Empires III

Hoewel mensen zeggen dat dit geen ps3/xbox360 Gen game is, Voelt en ziet het er voor mij nog steeds uit als een spel dat zelfs 5 jaar later gemaakt had kunnen worden. Het speelt en ziet fantastisch.

Beste muziek game

De genomineerden zijn

Rock band Series

Guitar hero Series

Singstar series

DJ Hero series

De winnaar is

Niemand, wat op een of andere manier zijn ze opgehouden om games als dit te maken, waardoor het voor mij meer voelt dat iedereen verliest

Beste Sport game

De genomineerden zijn.

Fifa 13 (Zoveel platformen dat je er gek van wordt, 2012)

Shaun White Snowboarding (PS3, PSP, Xbox 360, NDS, Wii, iOS, 2008)

WWE 2k14 (Xbox360, ps3, 2013)

SSX (ps3 Xbox 360, 2012)

Skate 3 (Ps3, Xbox360, 2010)

De winnaar is:

Skate 3: Dit was meer lachen dan serieus een sport game. Maar juist omdat het soms zo niet serieus was was het juist leuk.

Beste Racegame

Midnight Club: Los angeles (Ps3, Xbox360 PSP, 2008)

Burnout Paradise (Ps3, Xbox360, PC, 2008)

Forza Horizon (xbox360, 2012)

Gran Turismo 5 (Ps3, 2010)

De winnaar is

Burnout Paradise

TAKE ME DOWN TO THE PARADISE CITY! THERE THE GRASS IS GREEN AND THE GIRLS ARE PRETTY!

Wat heeft deze game nou niet om van te houden. Een geweldige soundtrack, Plus een fantastisch systeem als het op autocrashes komt.

Beste Handheld game

GTA: Vice City Stories (PSP, 2006)

Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP 2010)

Rock Band Unplugged (PSP, 2009)

Assassins creed: Bloodlines (PSP, 2009)

de winnaar

Dit wordt een gelijk spel tussen Metal Gear solid: Peace walker. en AC: Bloodlines

MGS: Peace walker, gaf een waar Metal gear solid gevoel voor de handheld consoles. dit spel zorgde ervoor dat ik nacht na nacht nog achter mijn kleine PSP zat, omdat ik alleen maar die ene baas verslaan wou.

Maar ook juist dit spel zag het nut van een Handheld in, Het was bedoeld om kleine gamesessies van niet meer dan een kwartier, en dat had ieder level dan ook. Behalve de baas levels uiteraard. Maar geen ander level was langer dan 15 minuten.

Dit was ook het geval met Bloodlines. Maar dat niet alleen, AC Bloodlines gaf het volledige Assassins Creed gevoel van de console naar de handheld. Dat was tot toen nog niet goed gelukt

Beste Gameconsole van de afgelopen generatie

De genomineerden zijn:

Sony Playstation 3

Microsoft Xbox360

Nintendo Wii

De winnaar is

Playstation 3

Persoonlijk vindt ik dat de afgelopen generatie deze console de beste exclusives had, Metal geas solid 4, The last of us. Uncharted)

Beste Handheld

De genomineerden zijn

Sony Playstation Portable

Nintendo DS

Nu ga ik hier geen winnaar uitkiezen omdat ze allebei sterk waren in wat ze deden, De NDS has zijn tweede scherm, en de PSP kon goed het gevoel geven van een Full console game, terwijl dat natuurlijk niet zo was.

Beste Humor in een game

De genomineerden zijn

Deadpool (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Portal 2 (Ps3, Xbox360, PC, 2011)

Uncharted series (ps3, 2007-2012)

Saints row Series (2 tot en met 4) (Ps3, Xbox360, PC, 2006-2013)

De winnaar is

Portal 2

Ok, Deadpool is onvolwasse humor, Uncharted soms hele droge humor en de Saints row serie is een blender vol humor. En al dit is geweldig.

Maar portal 2 wist zijn humor subtiel maar toch krachtig te brengen. En dat waardeer ik

Beste re-boot van een franchise

Fallout 3 (Ps3, Xbox360, PC, 2008) (reboot van de orginele Fallout en Fallout 2)

Tomb Raider (Ps3, Xbox360, PC, 2013) re-boot van gehele Tomb raider serie, Na de Legend, Anniversay underworld trilogie.

Sim City (Pc 2013), Re-boot van de orginere Sim city serie

Castlevania Lord of shadow (Ps3, Xbox360, PC 2010) Reboot van de castlevania serie

En de winnaar is

Fallout 3

Dit was de enigste re-boot van alle genomineerden die nog een deel van het gevoel van het orgineel wist te behouden.

Tomb raider voelt meer zeurderig en minder tomb raiderig aan.

Castlevania voelt minder Dracula achtig aan en Sim city voelt niet meer als vroeger aan.

Beste re-make/Hd re-release

De genomineerden zijn

Splinter cell Hd Trilogy (Ps3, 2011)

Metal Gear Solid HD collection (ps3/Ps vita, 2012)

Hitman: Hd Trilogy (ps3, 2013)

Tony Hawk Pro-skater HD (Ps3, Xbox360, PC, 2012)

De winnaar is

Tony Hawk Pro Skater HD

Dit was naar mijn gevoel een echte re-make die het gevoel van de klassiekers wist te behouden, Niet alleen opgepoetste graphics. Maar ook meer vloeiendere gameplay, terwijl je het oude gevoel toch weet te behouden.

En als laatste de Shit award

Slechtste game van de afgelopen jaren

De genomineerden zijn

Ride to hell, retribution (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Ride to hell, retribution (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Ride to hell, retribution (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Ride to hell, retribution (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

En de winnaar is,

Ride to hell, retribution (Ps3, Xbox360, PC, 2013)

Dat ik hier daadwerkelijk geld aan heb uitgegeven. Een spel voor volle prijs. Maar dan uiteindelijk en spel lopen spelen die niet eens af is. DIE NIET EENS GOED WERKT. Ik ben serieus na niet eens een dag terug gestampt naar de winkel en hem ingerolen voor iets dat minder riekt naar menselijke uitwerpselen

Nou ik dank u voor het meekijken met de RUG Awards.

Het spijt ons zeer dat U geen fantastisch optreden van Miley Cyrus hebt kunnen zien, maar het budget was maar ¤2,50. En daar ben ik nu al over heen met de kopjes koffie die ik ondertussen genuttigd hebt.

Maar om tot een kleine conclusie te komen.

Er is maar een serie die ik van de vorige generatie zeker weer terug wil zien in de komende jaren. En dat is Fallout 3, en Fallout new vegas. Dit zijn de 2 spellen waar ik het meeste plezier aan heb beleeft, en nu nog doe.

Bewerkt: door Rinaldootje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dan geen spelcomputer, maar een computer die alle generaties voorziet. Ik zie Next-gen games dan ook als volgende generatie in een genre, zoals bijvoorbeeld Fallout 4. Dat is echt ook een game waar ik naar uit kijk. The Witcher 3 is ook zo'n game. Ik hoop ook natuurlijk dat GTA5 richting de PC komt, maar ik denk dat ze dat pas doen als ze de melkkoefunctie van de consolegamers hebben verbruikt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Dit is geen slecht topic, kan wel een bumpje gebruiken.

10. Assassin's Creed III

9. Mafia II (+DLC)

8. Assassin's Creed Revelations

7. Grand Theft Auto Episodes from Liberty City

6. Assassin's Creed Brotherhood

5. Red Dead Redemption

4. Grand Theft Auto V

3. Assassin's Creed II

2. The Saboteur

1. Grand Theft Auto IV

Moet wel zeggen dat mijn lijstje nogal erg beperkt is (zo is er bijvoorbeeld geen Elder Scrolls: Skyrim in te bekennen, maar mijn gamecollectie is dan ook een beetje te beperkt naar mijn mening), maar dit is mijn blik op de huidige/vorige generatie consoles.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...