Wazuup Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Welke internetbaas kan deze ouwe forumganger met zijn probleem helpen? Situatie is als volgt: Ik heb webspace waar ik een Magento webwinkel op draai. Nu is het zo dat orderbevestigingen niet aankomen bij de ingevoerde email adressen. De server stuurt ze niet. Echter blijkt dat mailtjes wel aankomen bij mailadressen van mijn eigen domein. Dus: Mail from: info@mijndomein.nl to: klant@random.nl werkt niet to: test@mijndomein.nl werkt wel Iemand die mij in de goede richting kan duwen? Bvd! Reageren
Rutger. Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Ik zou natuurlijk met de basisvraag kunnen beginnen: "Heb je in je spamfolder gekeken?" maar ik ga er vanuit dat zo'n ervaren oude forumganger dat al lang gedaan heeft. Heb je ook deze e-mails al geprobeerd te versturen naar andere domeinnamen, dus als je tot nu toe alleen (at) gmail DOT com getest hebt zou je ook even (at) hotmail DOT com kunnen controleren. Werk je trouwens op PHP-niveau aan je webwinkel of draai je gewoon deze 'Magento' webwinkel en heb je verder geen code aangeraakt? Als het laatste het geval is, zou je het beste contact kunnen opnemen met Magento. Mocht je toch op PHP-niveau wat gesleuteld hebben, zorg er dan voor dat je From-header klopt. $headers = "From: test@jouwdomein.nl"; mail($to,$subj,$body,$headers); Dus niet een mail proberen te versturen waarbij het domein niet overeen komt het het eigen domein waar het script op gehost wordt. Succes! Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Firewall nagekeken? Reageren
.Timothy Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Draai je je web- en mailserver lokaal, of is dit voor je geregeld? Reageren
Joriz Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Als je lokaal achter je eigen internetverbindingje draait is de kans groot dat je internet provider blokkeert dat je zelf mailserver kan spelen. Veel internetproviders voorkomen op deze manier spam. Indien je jouw eigen opgezette mailserver zo instelt dat alles eerst wordt doorgestuurd naar de mailserver van je provider zou je uitgaande mail wel moeten werken. Reageren
.Timothy Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 En anders blokkeren andere mailservers je mail vaak al voordat het überhaupt in die mailbox terechtkomt (kijk dus ook goed of je geen mail errors teruggestuurd krijgt). Reageren
Wazuup Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Bedankt voor de input ik ga er mee aan de slag. Reageren
Sublime Geplaatst: 16 december 2013 Rapport Geplaatst: 16 december 2013 Het kan ook zijn dat de DNS records niet correct zijn ingesteld. Er moeten MX records worden ingesteld om goed mail te kunnen afleveren, anders weet de ontvanger niet of de mail wel echt van jouw afkomt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.