Jump to content

Server mailt alleen naar eigen domein


Wazuup

Recommended Posts

Welke internetbaas kan deze ouwe forumganger met zijn probleem helpen?

Situatie is als volgt: Ik heb webspace waar ik een Magento webwinkel op draai. Nu is het zo dat orderbevestigingen niet aankomen bij de ingevoerde email adressen. De server stuurt ze niet. Echter blijkt dat mailtjes wel aankomen bij mailadressen van mijn eigen domein. Dus:

Mail from: info@mijndomein.nl

to: klant@random.nl werkt niet

to: test@mijndomein.nl werkt wel

Iemand die mij in de goede richting kan duwen? Bvd!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou natuurlijk met de basisvraag kunnen beginnen: "Heb je in je spamfolder gekeken?" maar ik ga er vanuit dat zo'n ervaren oude forumganger dat al lang gedaan heeft.

Heb je ook deze e-mails al geprobeerd te versturen naar andere domeinnamen, dus als je tot nu toe alleen (at) gmail DOT com getest hebt zou je ook even (at) hotmail DOT com kunnen controleren.

Werk je trouwens op PHP-niveau aan je webwinkel of draai je gewoon deze 'Magento' webwinkel en heb je verder geen code aangeraakt? Als het laatste het geval is, zou je het beste contact kunnen opnemen met Magento.

Mocht je toch op PHP-niveau wat gesleuteld hebben, zorg er dan voor dat je From-header klopt.

$headers = "From: test@jouwdomein.nl";
mail($to,$subj,$body,$headers);

Dus niet een mail proberen te versturen waarbij het domein niet overeen komt het het eigen domein waar het script op gehost wordt. ;)

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Als je lokaal achter je eigen internetverbindingje draait is de kans groot dat je internet provider blokkeert dat je zelf mailserver kan spelen. Veel internetproviders voorkomen op deze manier spam.

Indien je jouw eigen opgezette mailserver zo instelt dat alles eerst wordt doorgestuurd naar de mailserver van je provider zou je uitgaande mail wel moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...