Jump to content

Wie is de Mol 2014

Wie is de Mol?  

15 leden hebben gestemd

1. 1. Wie denk jij dat de Mol is?

• Jennifer Hoffman
      1
    • Freek Bartels
      0
    • Tygo Gernandt
      1
    • Owen Schumacher
      2
    • Daphne Bunskoek
      1
    • Maurice Lede
      0
    • Aaf Brandt Corstius
      0
    • Jan-Willem Roodbeen
      4
    • Susan Visser
      1
    • Sofie van den Enk
      5

Recommended Posts

Geplaatst:

Misschien is het even leuk een poll te maken? :engel:

Het was even leuk.

Ik vond het een leuke aflevering, maar een echte Mol-actie heb ik nog niet gezien. Wat me bij de eerste opdracht opviel was dat ze allemaal heel moeilijk gingen doen over de uitspraak, terwijl je het natuurlijk ook gewoon kon aanwijzen in het boekje of op de opdrachtkaart die ze hadden gekregen. Wat ik wel leuk vond bij de tweede opdracht was de verbazing van een ieder toen ze ineens die lichtshow zagen waardoor hun eigen lampjes wel erg in het niets vielen.

• Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• thebig

15

• Silverbyte

14

• Nyltje

12

• Guardian1980

11

Geplaatst:

Ik zit voorlopig op Tygo als Mol, maar na één aflevering wil dat niets zeggen.

Niet echt omdat hij die opdracht zo slecht deed, het was gewoon dom van de andere kandidaten om zo'n onnozele zaklampjes te kopen (al konden ze niet weten wat de opdracht was, maar een laserpen lijkt me altijd beter, of mocht dat niet? :s).

Wel omdat hij zo overdreven reageerde bij de eerste afvaller en omdat bij de uitslag van de eerste helft van de vragen het altijd zijn weerspiegeling is die je in de laptop ziet.

Nja, waarschijnlijk ligt hij er toch volgende week uit, als ik hem nu beschuldig, maar voor week één is hij het :clown:

Geplaatst:

Als het vorige seizoen met iets heeft geleerd, dan is het wel dat je uit de meest onnozele dingen tips kunt halen. :puh: Met die insteek ben ik ook, met name tijdens de intro, heel goed op gaan letten. Maar echt iets concreets heb ik niet gezien, behalve dat de naam van Freek eigenlijk als enige goed zichtbaar in beeld was op één van de enveloppen in de beginscène. De titels van de afleveringen hebben volgens mij ook iets met de mol te maken, maar 'schijnbeweging' zegt mij op dit moment nog niet iets concreets. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met die laatste opdracht (schijnen) en de manier waarop de mol bewoog met diens zaklamp of laserpen. Verder wilden Owen en zijn partner doen voorkomen dat ze iets hadden gezien, maar omdat het cijfers waren zag je ze toch wat terugkrabbelen. Toch een soort 'schijnbeweging'. Ik kijk dat deel nog wel weer even terug voorafgaand aan de volgende aflevering.

Voor nu zet ik m'n geld op Owen of Freek.

Geplaatst:

Ja, ik weet het niet (je weet het nooit zeker natuurlijk), maar toen Art bekendmaakte dat ze bij aankomst al een test gingen maken zag je Owen een beetje ja, hoe moet ik dat omschrijven.. glimlachend vragend kijken. Des te opmerkelijker, vond ik, dat ze speciaal op hem inzoomden om die uitdrukking te laten zien.

Geplaatst:

Ook opvallend: als de titel van de aflevering ('Schijnbeweging') in beeld is, kun je zien dat de 'S' in een ander lettertype is...

Geplaatst:

Jan-Willem, de enige man met een trouwring om!

Zijn natuurlijk wel meer theorieën die ook naar andere kandidaten leiden, maar vind die richting JW tot nu toe het meest plausibel. Ik hou de fora over de serie ook in de gaten, dus als ik interessante dingen tegenkom zal ik die hier ook melden.

Geplaatst: (bewerkt)

De titels van de afleveringen hebben volgens mij ook iets met de mol te maken, maar 'schijnbeweging' zegt mij op dit moment nog niet iets concreets. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met die laatste opdracht (schijnen) en de manier waarop de mol bewoog met diens zaklamp of laserpen. Verder wilden Owen en zijn partner doen voorkomen dat ze iets hadden gezien, maar omdat het cijfers waren zag je ze toch wat terugkrabbelen. Toch een soort 'schijnbeweging'. Ik kijk dat deel nog wel weer even terug voorafgaand aan de volgende aflevering.

Ook het hele begin van de aflevering was een soort schijnbeweging. Het leek alsof iemand er gelijk uitging, maar dat was natuurlijk niet zo.

Overigens niemand de bus gezien met de condoom erop waar aids naast stond? Weet niet waarom ik dat wel zag, heb haast niemand er meer over gehoord. Is verder ook niet relevant :7 Misschien dat het daar aan ligt.

Bewerkt: door _Night-Men_
Geplaatst:

Ook het hele begin van de aflevering was een soort schijnbeweging. Het leek alsof iemand er gelijk uitging, maar dat was natuurlijk niet zo.

Klopt... Als je het op die manier stelt, dan zou je in principe Daphne ook kunnen verdenken, aangezien zij het middelpunt was van de schijnbeweging. Het is één grote mindfuck, achter elke boom denk je de mol te zien. :puh:

Geplaatst:

Nog iets opvallends aan de schijnexecutie van Daphne: Art zegt tegen haar: "Gefeliciteerd, jij weet meer dan de rest". Maar is dat wel zo? Ze heeft in de biecht zelf aangegeven onzin te hebben ingevuld, dus als je dan een rood scherm ziet ben je eigenlijk niet veel wijzer. Wat veel logischer is, is dat zij meer weet, omdat ze de Mol is...

Geplaatst:

Ik dacht dat ze in de biecht zei dat ze onzin heeft verkocht aan degene met wie zij dat dealtje sloot? "Als jij eerlijk bent, ben ik dat ook"

Geplaatst:

Allemaal mogelijke aanwijzingen. Wat dachten jullie trouwens dat dat te betekenen had toen Art de 400 verdiende euro's niet aan één iemand gaf, maar aan 4 kandidaten? Dat vond ik ook wel raar.

Natuurlijk zal het merendeel van die dingen ook niets te betekenen hebben :puh:

Geplaatst:

"Oh, dan hebben wij een 0 gezien." Prachtig was dat :7

Also: schijnbeweging kun je ook heel letterlijk nemen door kijken naar wie er als een malloot aan het rondzwaaien was met die zaklampen..

Geplaatst:

Also: schijnbeweging kun je ook heel letterlijk nemen door kijken naar wie er als een malloot aan het rondzwaaien was met die zaklampen..

Dit!

Of wie er 'MOL' maakt met z'n zaklamp. :engel:

Geplaatst:

Wie is dat dan volgens jou, Cab? Ik dacht dat jij op Owen zat? Degene die 'MOL' schrijft met de zaklamp is toch echt Jan-Willem.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...