Jump to content

Moet Rockstar zich meer richten op Singleplayer?


Dutchy3010

Singpleplayer  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Rockstar zich meer richten op Singleplayer?

    • Ja, en minder op GTA Online.
      20
    • Ja, maar niet minder op GTA Online.
      30
    • Nee.
      2


Recommended Posts

Leuke discussie. Er is zoals je al aangeeft een grote stap gemaakt als je IV en V vergelijkt. GTA blijft vooral een singleplayer-game waar ik als ik wil ook multiplayer op kan doen wanneer ik daar zin in heb. Heb nu meer het gevoel dat je gebonden zit aan multiplayer, daar ligt veel te veel focus. Ik snap dat ze niet willen achterblijven, maar dit is een beetje te veel van het goede. De singleplayer is klein, multiplayer lijkt wel oneindig groot te zijn.

Ik weet natuurlijk niet wat er in de kantoren van Rockstar gebeurd, maar ik heb altijd een beetje het gevoel dat ze de focus verkeerd leggen. In ieder geval focussen ze zich altijd zo op iets waardoor het andere wat meer afgeraffeld lijkt. In IV waren de graphics belangrijk, maar de mogelijkheden waren weer wat beperkt. Uit me hoofd, verbeter als ik het fout heb kon je altijd in singleplayer naar een eet gelegenheid, in GTA V hebben ze dit helemaal achterwege gelaten. Het verhaal loopt soms ook een beetje raar, het is wel te volgen, maar het sterke verhaal ontbreekt een beetje. Zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen dat gewoon wat minder is en in dit geval misschien wel afgeraffeld is door het grote Online gebeuren.

Doordat Online zo groot is weet ik eigenlijk amper wat ik er moet doen. Klinkt misschien raar, maar dat gevoel heb ik altijd als ik het speel. Ik wil Online niet afkraken, op zich is het wel leuk ontwikkeld, maar had dan liever een tussenfase gezien. Ik heb gekozen voor 'Ja, maar niet minder op GTA Online.'

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Michael

    3

  • Dutchy3010

    2

  • Ignorance

    2

  • Ezra24rct3

    2

GTAV vind ik de kutste GTA tot nu toe. Ik heb de Special Edition besteld maar de code niet eens gebruikt! De game ligt nu stof te vangen!

Daar kan ik me enigzins mee in vinden, aangezien wij beide weten welke GTA's jij leuk vind (en daar geef ik je helemaal gelijk aan). Maar inderdaad, ik vind dit niet echt de slechtste Grand Theft Auto die ze hebben gemaakt, na de 20% was dat speciale gevoel weg van Singleplayer..

Link to comment
Delen op andere websites

De missie's waren in mijn ogen veel te klein.

GTA V kent de langste GTA-missies die ik ooit heb gespeeld, zelfs de doorsnee missie gaf me een gevoel van "groot" te zijn, dus klein? Nee...

GTAV vind ik de kutste GTA tot nu toe.

Ik vraag me altijd af wat er in de hoofden omgaat van mensen die dit denken. Want GTA V is overduidelijk slechter dan GTA London 1969 en Advance...

Eniwee, ik heb het gevoel dat ik nu een muur aan tekst ga typen dus bereid je maar voor en als je aan het tl;dr-syndroom lijdt: Vlucht!

Grand Theft Auto V is in mijn mening een fantastische toevoeging aan de GTA-franchise. Het spel omvat een fantastische spelwereld, die levendig en dynamisch aanvoelt, en behoudt toch nog een immens detail. De game laat je vrij om alles te doen. Van rondrommelen in bergen tot aan het uitgaan op het strand. Maar het kent inderdaad enkele dingetjes die ik voordehandliggend vind.

Ten eerste is er voedsel. Ik wil gewoon met mijn character af en toe kunnen eten, dit is op een manier nog mogelijk via de 24/7's maar het is niet hetzelfde. Ze hadden gewoon de interiors uit IV kunnen hergebruiken als het moest, want die waren goed zoals ze zijn. Ik mis die manier om je health te herstellen toch wel, het maakte de wereld toch een beetje actiever.

Ten tweede zijn er dan de uitgaansmogelijkheden. In IV waren die verbonden met Friend Activities, maar in TBoGT had je daar meer vrijheid in, je had daar enkele opties om je te vermaken op een meer mellow manier dan je zou verwachten in een GTA. Ik dacht dat men het principe van TBoGT zou voortzetten in V, maar dat is vreemd genoeg niet gebeurd. Ja, de bordelen zijn er wel, maar die zijn er altijd al geweest.

Mogelijk zijn deze opties bewust uit de game gelaten, maar ik kan zelf niet direct een goede reden verzinnen. Over de verhaallijn zou ik kunnen klagen, maar uiteindelijk is hij best wel goed. Het is niet het beste verhaal, maar het neemt je wel mee. De missies lijken niet zo veel met mekaar gemeen te hebben, maar zijn dus wel zeer divers. Spijtig genoeg mis ik een beetje de missies waarvan we er in IV zoveel hadden. Een simpel concept met een verhaal achter: Schiet iedereen gewoon maar neer in dit gebouw. Ze zitten wel in V, maar ik denk dat het er 4 zijn, hoogstens.

Maar men vond de Multiplayer blijkbaar belangrijker? Want die is vrij uitgebreid, zelfs wanneer GTA gewoon een Singleplayer game blijft. Van mij mag een Multiplayer best wel in de game zitten, maar het voelt een beetje alsof ik nu de Singleplayer van GTA Online loop te spelen in plaats van dat ik de Multiplayer van V negeer. Grand Theft Auto mag toch geen shooter worden? Een game waar men een Singleplayer in knalt om er maar eentje te hebben? Nee toch?

Dus daarom: Ja, ze hadden meer tijd mogen nemen voor de Singleplayer, hoewel die op zich best compleet is en mooie epische momenten bevat, en Online mocht daarvan het slachtoffer zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Moeilijk. ..

Een paar extra storyline missie of een uitbreiding zou leuk zijn.

Maar weet nunal niet wat ik moet spelen.

Vind storyline tof maar online ook.

Weet nooit wat ik moet kiezen.

Storyline heb ik al wel uit op de.laatse 3lester assasins na.

En ook al wat strangers and freaks enzo.

Maar moet alle brieven enzo nog doen pffff.

Ik ben hier nog wel een jaartje zoet mee. Aangezien ik hoofdzakelijk alleen in het weekend kan spelen.

Bewerkt: door Copkiller_
Link to comment
Delen op andere websites

De missie's waren in mijn ogen veel te klein.

GTA V kent de langste GTA-missies die ik ooit heb gespeeld, zelfs de doorsnee missie gaf me een gevoel van "groot" te zijn, dus klein? Nee...

Ik heb zelf al meerdere keren GTA San Andreas en III proberen uit te spelen, dat probeer ik al een hele lange tijd. Langste missies? Misschien hadden ze meer ''Inhoud'' dan de anderen. Ik vind deze Storyline vergeleken met anderen veel minder ''écht''. De andere GTA's gaven me een heel speciaal gevoel, helemaal Grand Theft Auto IV toen ik die voor het eerst de storyline uitspeelde. Bij deze Storyline had ik helemaal dat gevoel niet, jammer.. :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op 'Ja, maar niet minder op Online' gestemd.

Ik vind dat het enkel lijkt dat R* minder aandacht aan de single player heeft besteed. Zo was ik eerst wat teleurgesteld dat er slechts 69 missies waren, maar uiteindelijk is er wel véél meer te doen in GTA V dan in welke andere GTA ook. Met alles te doen ben je zeker niet minder lang bezig dan bij voorgaande GTA's. Bovendien zijn de missies over het algemeen ook veel uitgebreider en langer naar mijn gevoel, dus dat compenseert het lagere aantal.

We vergeten hier trouwens dat de single player een DLC gaat krijgen binnenkort, dus R* kijkt er zeker wel naar. Het is naar mijn gevoel vreemd en ook onmogelijk om meer updates uit te brengen voor de single player dan voor de multi player.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf al meerdere keren GTA San Andreas en III proberen uit te spelen, dat probeer ik al een hele lange tijd. Langste missies? Misschien hadden ze meer ''Inhoud'' dan de anderen. Ik vind deze Storyline vergeleken met anderen veel minder ''écht''.

Zeker dat je III en San Andreas aan het spelen bent? Want San Andreas heeft in mijn mening de slechtste storyline binnen het GTA-universum (op III na, maar dat komt vooral door een beperkt karakter bij Claude, verder is het aanvaardbaar) met de vreemdste missies ooit. Vele zijn leuk om spelen hoor, maar de storyline slaagt echt nergens op.

Anyway, wat thebig zegt is ook wel correct, ik vind V echt een geweldige game en het is best een lange game, enkel IV en SA zijn langer, de andere zijn echt hopen korter. Het zal de hype zijn geweest die de teleurstelling bracht, wat een fout is van de spelers zelf. Ik had de game pas uigespeeld na 42 dagen, dan heeft het echt wel meer inpact op je dan als je hem wilt uitspelen in 1-2 dagen. Maar ja, zo werkt het nu eenmaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Had sowieso met 3 karakters minimaal in de SP 3x69 missies(waarvan zeker 25 gezamenlijk)verwacht, eerlijk gezegd. Online ga ik geeneens aan beginnen, is net een oerwoud!!!

Better luck next time, Rockstar!

Bewerkt: door gta-collector
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb, en dat zal weinig lezers verbazen, gestemd op "Ja, maar niet minder op Online"

Ik ben nog niet klaar met de singleplayer, dus over dat geheel oordelen kan ik helaas nog niet. Wat de map betreft kan ik wel zeggen dat ik echt het dwalen mis. In eerdere GTA's kon ik me uren vermaken met door de stad heen wandelen, kijken wat er zich achter muren en deurtjes bevond, maar in V heb ik het gevoel niet dat het wat toevoegt. Dat komt wellicht ook door recentelijk L.A. Noire en Midnight Club te hebben gespeeld (Ik heb SA echt niet meer zo scherp in het geheugen), de setting "LA" is nu redelijk uitgekauwd. Maar er gaan ook zo weinig deurtjes open.. IV had meer dan honderd interieurs, in V kan ik er eigenlijk maar een handjevol noemen die wat mij betreft de moeite waard zijn.. En dan zijn ze ook nog ontzettend afgesloten. Ik mis het verschansen met een AK 47 in het ziekenhuis, de burger shot, de cluckin' bell, het advocatenkantoor, Pier 69, de lol om te kijken hoe lang ik het volhoud met een fors wanted level.

Ik vind duidelijk spreken uit de storyline tot nu toe dat Rockstar echt wel zijn best heeft gedaan op het verhaal. Dat er minder missies zijn maar de diversiteit groter vind ik niet zo erg eigenlijk.

Ik verwacht dat Rockstar Games echt nog wel wat zal gaan toevoegen aan de singleplayer, maar daar is tot op heden inderdaad weinig van te merken. Ook wel verklaarbaar, door de hufters op Online kost dat nu veel tijd om recht te trekken en is het te begrijpen dat we verder nog weinig horen over mogelijke updates.

Link to comment
Delen op andere websites

Rockstar Games mag de singleplayer meer aandacht geven (ook omdat mijn GTA Online gewoon nooit heeft gewerkt.)

Er zijn nog steeds een hoop bugs waar ik me aan erger. En wat kleine dingen die ervoor zorgen dat ik weer GTA V singleplayer wil gaan spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

De single player van GTA V is 1 grote teleurstelling, ik snap niet dat deze game overal maar 10en krijgt er was toch belooft dat je van alles en nog wat kon doen in de wereld van GTA V.

Het verhaal in de single player is behoorlijk karig en is gewoon slecht vergeleken met GTA IV, en de dingen die je kan doen nadat je het spel uit hebt gespeeld valt ook wel mee. In de aanloop naar deze game werd ons wijs gemaakt dat we weer een game evaring ala San Andreas zouden krijgen en die belofte is in geen enkel opzicht waar gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...