Dutchy3010 Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Dat hier nog geen na-release topic van is. :O Wat vinden jullie van het "switching characters"-systeem? Handig? Irritant? Niets aan? Ik vind het zo ongelooflijk smooth gedaan, niet normaal. Omega veel dingen die de personages doen als ze niet aan het spelen zijn, althans op het moment dat ze switchen... Vind het heerlijk om lekker veel te switchen. Wat ik er zo fantastisch aan vind, is dat je soms gewoon even geen zin meer hebt in een speler, en dan heb je er nu nog twee om uit te kiezen! Geniaal bedacht, geniaal uitgevoerd. Zeker voor herhaling vatbaar in een nieuwe game wat mij betreft, al moeten alle personages dan eigenlijk wel even interessant zijn (wat mijns inziens niet is). Zojuist voor de eerste keer een andere speler tegengekomen in de wereld. Zo hilarisch... "wat toevallig dat we elkaar hier tegenkomen", en Michael vroeg Franklin (die ik speelde) of ik zin had om wat te gaan doen samen. Daar heb ik "nee" op geantwoord; dat kon later via mobiel nog wel en ik vond het leuk om eindelijk eens te zien wat er kan gebeuren. Je kon de ander niet afschieten... Maar het switchen is wel super smooth. Dus ik switch naar Michael en jat Franklin's auto. Die komt mij achteraan rennen en rennen en rennen... Switch ik naar Franklin, switch ik naar Michael, erg smooth. Uiteindelijk besloten om Franklin raak te rijden en te kijken wat er gebeurt. Je krijgt dan een bericht dat Franklin "injured" is. Hij blijft daar gewoon dood liggen. Als je switcht nar Franklin, spawn je voor een ziekenhuis. Best wel smooth gedaan, ook wel leuk om eens mee te maken. Liep eerst nog achter Franklin aan met Michael, dan krijg je een boze opmerking "volg je mij ofzo?". Heb ergens gelezen dat als je dat blijft doen, dat degene die je volgt boos wordt en gaat vechten, maar dat is iets om de volgende keer uit te proberen. Reageren
Basssss Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Het is inderdaad erg goed uitgewerkt. Het is ook handig als je bijvoorbeeld ver weg bent van een bepaalde locatie en geen zin hebt om een flink eind te rijden, dan kun je naar een character switchen die hopelijk dichterbij is. \ Ik heb nog niet geprobeerd twee karakters op dezelfde plek te krijgen, maar het klinkt erg interessant. Een nadeel vind ik wel dat het lastiger is om je in de leven in een karakter. Ik weet nooit welke wapens een karakter heeft en kleding/kapper gebeurd ook veel minder omdat ik maar 33% van de tijd met dat karakter speel. Op een gegeven moment kwam ik met een van de karakters in een missie waarbij een sniper enorm handig was. Ik kon me herinneren dat ik eerder al een sniper had gekocht, maar tijdens de missie kwam ik erachter dat ik die sniper met een ander karakter had gekocht. (Ik had dus toch geen sniper bij.) Reageren
xCrazyShotgun Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Het is inderdaad zeer handig voor zo'n grootte map, maar het grootte nadeel is dat ik soms het verhaal niet helemaal meer volg. Reageren
Big Boss Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Ik heb alle switch events al wel gezien denk ik. Bij het verlaten van GTA Online heb ik ook steeds dezelfde animatie; Micheal die een nep restaurant buiten loopt. Het zal wel aan de hardware van de oude consoles liggen, maar ik vind ook dat het vreselijk lang duurt om te switchen. In Online heb ik volgens mij ook al menig uren doorgebracht met de "skycam". Het nuttige van dit systeem is dat je naar iemand kan gaan als je ergens vast zit of onverhoopt zonder vervoer komt te zitten. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Die laadtijden bij switchen waren de eerste weken bij Online echt verschrikkelijk. Menig avond zitten staren naar het afwisselende wolkendek boven San Andreas. Maar buiten dat vind ik het ook een prachtige uitwerking, erg geslaagd en heel diep uitgewerkt, vooral dat laatste had ik niet verwacht. Het aanbod van situaties waarin je de personages aantreft is groot! Ik heb zelf nog niet gepoogd de personages bij elkaar te zetten, maar als ik het zo lees is dit ook met aandacht uitgewerkt en dus de moeite waard, ga ik zeker eens proberen! Reageren
Copkiller_ Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Ik ga regelmatig met alledrie tegelijk op pad. Eerst ff bios pikken dan zuipen en we sluiten meestal af in de striptent. Skydiven gaat niet. Dan stort het vliegtuig met je maten er in neer. Want die springen je niet achterna. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Ik vind het echt awesome, soms merk je dat een van de andere twee toevallig heel dicht in de buurt is en net als Dutchy zegt, het systeem is erg dynamisch en is dus op een manier ook logisch. Het breekt dus niet zijn eigen regels, dus dat is best wel leuk. Ik zou het wel graag terugzien in een toekomstige GTA, maar het kan natuurlijk niet de basis zijn voor de toekomst, want zoals Bas zegt: Je hebt ietsje minder overzicht en je voelt je minder verbonden (of als je het bent, slechts met een van de drie) Eén van de redenen wellicht dat sommigen zeggen dat de verhaallijn zwak is, net omwille van de meerdere characters. Ik vind het wel interessant zo. Volgende GTA gewoon een enkele protagonist. Reageren
MostWantedKid Geplaatst: 18 december 2013 Rapport Geplaatst: 18 december 2013 Een zeer geslaagd iets wat Rockstar heel goed heeft weten uit te werken. Als je simpelweg geen zin meer hebt in bijvoorbeeld Michael switch je gewoon over naar Franklin. Omdat alle drie de characters op hun eigen manier uniek zijn heeft dat ook weer zijn eigen effect op het spel. Misschien lijkt de storyline wel zo kort omdat je met drie characters speelt in plaats van één zoals Niko in GTA IV. Reageren
Bassieboy35 Geplaatst: 19 december 2013 Rapport Geplaatst: 19 december 2013 Het is een leuke toevoeging aan het spel. De stukjes zien er vaak wel grappig uit, maar heb een beetje hetzelfde als Big Boss. Vaak dezelfde scène en duurt vaak ook lang laden. Het is alleen wel handig als je naar iets anders toe wil zonder dat je ver hoeft te rijden. Reageren
xicow Geplaatst: 24 december 2013 Rapport Geplaatst: 24 december 2013 Goed uitgewerkt, top gedaan. Persoonlijk heb ik liever 1 character die ik wat meer naar eigen hand kan zetten (huidskleur/gezicht/lichaamsbouw). Maar dat neemt niet weg dat dit wel gewoon heel goed is gedaan, en zat voordelen heeft. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.