Jump to content

Jouw Top 5 Favo Albums

Recommended Posts

Geplaatst:

Welke muziekalbums heb jij het meest gedraaid, heb jij het meest van genoten en/of hebben het meest voor jou betekend? Je hoeft ze niet per sé in je kast hebben staan, het kunnen ook albums zijn die je digitaal hebt bemachtigd.

Ik post mijn top 5, maar als je er 3, 20 of 50 wil posten is het voor mijn part ook goed.

Je mag gewoon de titels noteren, of een heel uitgebreid verhaal ervan maken, wat jij wilt. Als je post te lang wordt, doe er dan een spoilertag omheen, dan hoeft men niet eindeloos te scrollen. :puh:

Nou, hier is mijn top 5:

5: Abba - Gold: Greatest Hits (1992)

ABBA_Gold_cover.png

Ik luisterde het dit jaar voor het eerst, als achtergrondmuziek toen ik met school bezig was. Maar ik genoot zo van dit album dat ik dit het hele jaar heb blijven herhalen, en nu zitten eigenlijk al die nummers constant in m'n hoofd.

4: Twista - Kamikaze (2004)

61ZC7JE35ZL.jpg

Dit album kreeg ik op mijn 10e verjaardag, en werd daarmee mijn eerste hiphop-album. Ik kocht het hele album maar voor één nummer: Slow Jamz, waar ik destijds helemaal gek van was. Die dag dat ik hem kreeg heb ik dat nummer wel iets van 25 achter elkaar afgespeeld terwijl ik stilletjes naast de radio zat te genieten. Later ging ik voor de gein maar eens andere nummers op het album luisteren, die ook allemaal erg goed bleken te zijn. Dit is wel één van mijn meest gedraaide cd's ooit.

3: Samson & Gert CD's

sg_album_02.jpg

Hier heb ik het eigenlijk over bijna de complete reeks albums en bandjes van Samson en Gert. Tja, ik ben er mee opgegroeid, en luister het nog steeds zeer regelmatig. Ernst en Bobbie CD's moet ik hier eigenlijk ook bij scharen, maar ik blijf veel liedjes van Samson en Gert toch echt supermooi vinden, zelfs voor een hond met de slechtste zangstem ooit.

2: Mother (Soundtrack) (1989)

Jacket_m.jpg

Ik ben altijd enorm fan geweest van de Mother/EarthBound serie, maar wat me het meest blijft aanspreken zijn de soundtracks. De muziek in die games is zo geweldig, en het deed me dan ook deugd om te vinden dat er een gezongen versie bestond. Niet alleen luister ik dit album nog vaak omdat ik het mooi vind, maar het heeft ook een speciale betekenis: ik heb dit album veel beluisterd toen mijn zusje werd geboren, en toen ze net geboren was zong ik wel eens melodietjes van dit album om haar in slaap te toveren, wat altijd scheen te helpen. :puh:

Enkele voorbeelden van mijn favoriete nummers staan op mijn profielpagina, maar ga er niet vanuit dat de muziek jou ook echt aan gaat spreken. Je moet er van houden. :puh:

1: Kanye West - The College Dropout (2004)

The-College-Dropout.jpg

Het is enorm jammer dat Kanye West zijn reputatie zo zit te verkloten in de media de laatste jaren, waardoor iedereen me uitlacht als ik zeg dat mijn favoriete album zijn debuutalbum is. Maar we hebben het nu wel over 10 jaar terug, toen hij echt mijn idool was, en ook een heel ander persoon dan dat hij nu is. Maar ja, wie dat niet gelooft heeft pech: ik heb dit album ontelbaar vaak gedraaid en elke keer dat ik luister geniet ik er weer volop van. :D

Geplaatst:

ik heb niet zo veel met albums, maar als ik dan toch iets moet noemen, heb ik er wel een paar.

4. Use Your Illusion II/III (Guns N Roses)

3. Contraband (Velvet Revolver)

2. Highway To Hell (AC/DC)

1. Appetite For Destruction (Guns N Roses)

ja een beetje eentonig, maar ach :7

Geplaatst:

Mijn favoriete albums heb ik zelf samengesteld. Favoriete albums van een enkele artiest heb ik niet echt, ik kijk individueel naar de nummers en stop die in een gecategoriseerd album.

Geplaatst: (bewerkt)

Ben pas een paar jaar geleden echt naar albums beginnen luisteren, daarvoor luisterde ik altijd naar liedjes apart. Met een album ken je een artiest veel beter kennen en als je van een artiest één lied goed vindt, heb je bijna gegarandeerd altijd nog een pak andere liedjes die je ook goed of zelfs beter vindt op het album.

4. The 2nd Law - Muse

muse-2nd-law-artwork5-1348263520.jpg

Gewoon een steengoed album en heb er veel goede herinneringen aan. Vorig jaar, in het 6e middelbaar, waren we met 3 die dit album zowat van buiten konden meezingen en dat deden we dan ook voortdurend in de gang, tot het irritant werd voor onze klasgenoten en dan nog verder. Ik denk dat veel van mijn ex-klasgenoten over een paar jaar op de reünie deuntjes zouden herkennen, mochten we dit plaatje opleggen.

Heb Muse nog niet gezien, ik hoop zeker dat het er nog eens van komt. Madness was trouwens onze favoriet:

Toevallig dit filmpje nog bekeken vandaag, en ik wil echt zo graag Muse eens zien. Kijk naar Matthew zijn bril!!!!

3. An End Has A Start - Editors

An+End+Has+A+Start+editorsendhasastart.jpg

Ze staan hier om dezelfde reden als The 2nd Law. Was het niet Muse dat we zongen (of Coldplay) dan was het dit.

Heb ze al twee keer live gezien. De eerste keer kende ik ze nog niet zo goed, maar twee maanden geleden was er de tweede kans en dat was puur genieten.

2. Strange Days - The Doors

AlbumStrangeDays.jpg

Sinds een goed jaar ben ik bezig de oudere bands te doorspitten en The Doors blijven me toch echt wel bij. Jim Morrison is gewoon een legende en heeft een fantastische stem. Het is moeilijk om te kiezen uit hun 6 albums, maar van dit album vind ik geen enkel nummer minder. Toch heb ik ze allemaal talloze keren beluisterd dit jaar. Mocht er één muzikant zijn die ik uit de dood kon halen, dan was het Jim Morrison

1. A Fever You Can't Sweat Out - Panic! At The Disco

cd-cover.jpg

Is denk ik gewoon het compleetste album: de muziek is goed, lyrics zijn goed en betekenisvol, en als je echt doorzoekt op de details, zie je die kleine geniale dingetjes. Kan natuurlijk ook zijn omdat het van mijn favoriete band is en ik er automatisch meer van weet.

Ik heb ze live nog niet gezien, maar ik zou het dolgraag willen. Ze komen op 28 april naar België, maar ik ken niemand hier die ze kent, laat staan iemand die zo'n grote fan is als mij. Dat zal dus niets worden. Ik hoop echter dat ze naar Pukkelpop komen en ik wat mensen kan overtuigen om naar Pukkelpop te gaan, desnoods ga ik ze dan wel alleen zien.

Verder gewoon alle albums van Editors, Panic! At The Disco, The Doors, The Police en van Muse ook nog The Resistance.

En dan nog albums die ik dit jaar heb ontdekt:

The Bones Of What You Believe - CHVRCHES

The+Bones+of+What+You+Believe.png

Een muzikale ontdekking van mij in dit jaar. Heb ze leren kennen naar aanleiding van Pukkelpop, de 4 liedjes die ze toen hadden heb ik veel beluisterd.

Heb ze helaas maar heel eventjes gezien, omdat we moesten wachten op andere mensen die naar Major Lazer wouden kijken (heb ik nog altijd spijt van, dat ik voor zo'n kutgroep dit heb gemist).

Toen hun album later in september uitkwam, heb ik het meteen beluisterd. Was lang geleden dat ik echt alles van een groep zo goed vond.µ

Night Visions - Imagine Dragons

night-visions.jpg

Ze hadden al een beetje naam gemaakt op het moment dat ze aangekondigd werden voor Pukkelpop. Had hun album op mijn gsm gezet, een paar keer naar geluisterd, maar ze waren me niet echt opgevallen tussen de andere liedjes die ik had opgezet. Het concert was wel goed, maar veel liedjes kende ik niet echt. Ben pas echt naar hun beginnen luisteren na Pukkelpop. Dit is gewoon een heerlijk album, had ik veel vroeger moeten naar beginnen luisteren.

Violent Things - The Brobecks

3-brobecks-violent-things--large-msg-126139361034.jpg

Heb deze groep maar een aantal weken geleden leren ontdekken. Deze band bestaat enkel uit Dallon Weekes en was actief totdat hij full time bassist werd bij Panic! At The Disco. Toen ik wat informatie over hem aan het lezen was, zag ik de naam staan. Heb dit album maar beluisterd, had er totaal geen grote verwachtingen van (integendeel, ik dacht dat het niet zo goed ging zijn). Was ik even verrast. Ik zou het totaal niet erg vinden mocht hij P!ATD verlaten om opnieuw solomuziek te maken (of eventjes een rustperiode nemen), want een goede bassist vinden ze sowieso wel weer (Dallon is de tweede bassist, de oorspronkelijke band is ergens in 2009 gesplit), al heeft hij wel een goede invloed gehad op hun laatste album (als Eliott dit zou lezen: Far Too Young To Die was zijn idee, samen met Brendon Urie heeft hij het oorspronkelijke idee verder uitgewerkt).

The Age Of The Understatement - The Last Shadow Puppets

The+Age+Of+The+Understatement+Standart+Edition+ageofunderstatementcover.jpg

Niet echt het beste album dat ik ooit heb gehoord, maar er zitten wel liedjes in die ik tot mijn Top 20 beste liedjes zou durven rekenen (onder andere de titelsong). Dit is een superband bestaande uit de zanger van Arctic Monkeys (Alex Turner), Miles Kanes en James Ford van Simian Mobile Disco.

Waar Arctic Monkeys en Miles Kanes apart toch wat steekjes kunnen laten vallen in sommige nummers, in mijn mening, is de combinatie echt perfect. Heb nog niet teveel geluisterd naar dit album, zou ik toch wat meer moeten doen. Hopelijk gaan ze nog wat nummers samen maken.

Ik ga nog eens nadenken over een 5e album, dat moet er zeker zijn.

Bewerkt: door thebig
Geplaatst:

Whoei! ik kan vele top 10 zeggen, maar deze... ehm..... ik heb vele albums gehoord, sommige zijn goed, en sommige zijn slecht. Dus helaas heb ik geen top 5 hiervoor.

Geplaatst:

5. N.W.A. Straight Outta Compton (1988)

top_2.jpg

Aangezien ik graag luister naar de wat oudere hip-hop, is dat een album waar ik graag naar luister met de bekende rappers Ice Cube, Eazy-E, Dr.Dre en MC Ren.

4. The Marshall Mathers LP (2000)

untitled.png

Toch wel het doorslag album van Eminem, en tevens het eerste album wat ik luisterde van Eminem. Met bekende nummers als My Name Is & Guilty Conscience.

3. Frank Sinatra: The Best of the Best (2011)

top_4.jpg

Naast hip-hip luister ik ook naar de wat oudere muziek zoals Frank Sinatra. Het zijn magische nummers en die man heeft gewoon een geweldige stem.

2. Recovery (2010)

top_5.jpg

Het 'comeback' album van Eminem nadat hij een paar jaar afwezig was omdat het leven zwaar tegen viel. Drugs, dood van zijn beste vriend etc. Die paar jaar afwezigheid heeft hem wel sterker gemaakt en is toen ook terug gekomen met een geweldig album met stuk voor stuk goede nummers.

1. The Eminem Show (2002)

top_1.jpg

Kan nooit genoeg krijgen van dit album. Dit album heeft nummers van zoveel verschillende genres, als je snapt wat ik bedoel. En vergeet natuurlijk niet de geniale teksten die door Eminem zijn geschreven.

Geplaatst:
(als Eliott dit zou lezen: Far Too Young To Die was zijn idee, samen met Brendon Urie heeft hij het oorspronkelijke idee verder uitgewerkt).

Dan willen we hem zeker niet weg! :D

Maar verder, tot nog toe luisterde ik ook eerder losse nummers en radio, maar dat heeft thebig wel wat veranderd, waarvoor dank. Ondertussen heb ik ook al heel wet genoten van albums zoals Night Visions en Too Weird to Live too Rare to Die, maar een echte top 5 opstellen, gaat dus niet echt.

Geplaatst:

Toptopic. :tu:

De vraag beantwoorden is echter wel een heel lastige. Ik doe hier ongetwijfeld een hoop albums mee tekort, maar goed.

Coverfront.jpg

5. Big Star - #1 Record

"The best band that never made it."

dirty-pretty-things-romance-at-short-notice.jpg

4. Dirty Pretty Things - Romance At Short Notice

Deze door Carl Barat (van The Libertines) aangevoerde groep heeft met dit tweede (en helaas ook meteen laatste) album een meesterwerkje afgeleverd. Grote verscheidenheid aan songs met een aantal heerlijke refreinen.

5061180571av.gif

3. Opgezwolle - Eigen Wereld

Het beste Nederlandstalige hiphopalbum ooit. Meesterlijke teksten, goede verhalen, tiptop productie. De Zwolse meesters zijn hierna, als je het mij vraagt, niet meer geëvenaard.

71vWWwbtoVL.jpg

2. The Stone Roses - The Stone Roses

Topalbum dat vrijwel alles goed doet, met een van de beste gitaristen ooit: John Squire.

Whats+The+Story+Morning+Glory+B000002BBY01LZZZZZZZ.jpg

1. Oasis - (What's The Story) Morning Glory ?

Het album dat twee dingen startte: mijn adoratie voor Oasis en het besef dat ik toch echt van muziek hield, in tegenstelling tot wat ik voor die tijd altijd beweerde. Some Might Say en Champagne Supernova horen bij de beste songs ooit gemaakt.

• 9 maanden later...
Geplaatst:

PatrickBateman, wat doe je nou :( Recovery beter dan MMLP, ga je schamen.

Mijn top 5, in geen specifieke volgorde:

Death Grips - The Money Store

MI0003341796.jpg?partner=allrovi.com

Waarschijnlijk het enige album dat ik van begin tot eind perfect vind.

Pixies - Surfer Rosa

MI0002009636.jpg?partner=allrovi.com

Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy

MI0003061915.jpg?partner=allrovi.com

Sigur Rós - Ágætis Byrjun

MI0002131157.jpg?partner=allrovi.com

Have a Nice Life - Deathconsciousness

Have_a_nice_life_deathconsciousness.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Zo dan, mijn top 5 albums!

5. Led Zeppelin IV - Led Zeppelin

Led_Zeppelin_-_Led_Zeppelin_IV.jpg

4. Eliminator - ZZ Top

ZZ_Top_-_Eliminator.jpg

3. Appetite for Destruction - Guns 'N Roses

220px-Appetitefordestruction.jpg

2. Highway To Hell - AC/DC

Acdc_Highway_to_Hell.JPG

1. Back in Black - AC/DC

Acdc_backinblack_cover.jpg

:D

En nog enkele andere albums die ik te gek vind:

High Voltage - AC/DC

Acdc_high_voltage_international_album.jpg

Stadium Arcadium - Red Hot Chili Peppers

220px-Stadiumarcadium.jpg

A Kind of Magic - Queen

Queen_A_Kind_Of_Magic.png

Hair of the Dog - Nazareth

Hair_of_the_Dog_cover.jpg

The Resistance - Muse

hqdefault.jpg

The Joshua Tree - U2

The_Joshua_Tree.png

En nog veel meer... Maar dat is te veel om op te noemen. :D

Bewerkt: door supergtagamer
Geplaatst:

Ik vind het al moeilijk genoeg (lees: onmogelijk) om mijn meest 5 favoriete albums uit te kiezen, laat staan dat ik kan bepalen wat de juiste volgorde is.

Derhalve in willekeurige volgorde:

ZiggyStardust.jpg

David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars

Ik wilde de hoeveelheid Bowie-albums in dit lijstje beperken tot één, dat geeft al aan dat er een onderlinge strijd heerst tussen een paar van mijn favorieten. puh2.gif Toch heeft deze het gewonnen van pareltjes als Hunky Dory, Low en Station to Station, omdat het totaalplaatje van Ziggy (kort het gemakshalve even af) mij het meest aanspreekt. Elk nummer van deze plaat heeft zijn eigen charme, maar toch vormt het zo'n bijzonder geheel... Lastig uit te leggen, maar het is des te meer genieten.

BlindMelonBlindMelon.jpg

Blind Melon - Blind Melon

Blind Melon is één van de meest ondergewaardeerde bandjes die tussen mijn favorietenlijstje pronkt, maar hun materiaal is zo betoverend lekker, daar moet ik even bij stilstaan. Voornamelijk hun gitaarwerk doet het heerlijk, daar ze standaard gebruik maken van op zijn minst twee elektrische gitaren die ze heerlijk weten te combineren. Onder andere het intro van
geeft daar een mooi beeld van. Jammer dat Shannon Hoon zijn prachtige stemgeluid mee heeft moeten nemen in zijn graf, ik had dolgraag nog veel meer van dit soort albums gezien.

1937334.jpg

Joy Division - Unknown Pleasures

Contrasteert hevig met bovenstaand album, maar op z'n tijd is het heerlijk om wat af te wisselen. Korte omschrijving: lekker somber, experimenteel, simplistisch maar toch ingenieus.

00164f22_medium.jpeg

The Outfield - Diamond Days

Mijn favoriete plaat van een band die voor velen een eendagsvlieg is, maar voor mij des te minder. Eén van de weinige albums waarvan ik ieder nummer bijna tot in het volste weet te waarderen, met name

,
,
en
. Aanradertje voor eenieder die nog wat verder durft te graven dan Play Deep. puh2.gif

Depeche_Mode_-_Playing_the_Angel.png

Depeche Mode - Playing The Angel

Op het moment dat je even in een dipje zit, biedt dit album in veel gevallen de perfecte aansluiting. Heeft z'n inktzwarte kantjes (

,
), maar de meeste nummers zitten vol kracht en begrip.
en
bijvoorbeeld, die stralen zo'n sfeer uit, betoverend. Volgens mij is dit album geschreven nadat zanger David Gahan in een echtscheiding zat, dat hoor je zeker terug.

• 11 maanden later...
Geplaatst:

Toch maar een top 6, aangezien deze albums allemaal een plek verdienen in mijn favorietenlijst, geen volgorde:

Metallica%20-%20Black%20Album.jpg?itok=EjKZ3j3L

Metallica - The Black Album

Alice_In_Chains-Facelift.jpg

Alice in Chains - Facelift

Acdc_high_voltage_international_album.jpg

High Voltage - AC/DC

Megadeth-RustInPeace.jpg

Rust In Peace - Megadeth

912%2BS5I0CIL._SY355_.jpg

Cowboys From Hell - Pantera

MI0001509982.jpg?partner=allrovi.com

Unplugged - Alice in Chains

Geplaatst:

Oakeeh doakeeh dan .

R-548057-1401365021-4621.jpeg

R-4630801-1373836957-1718.jpeg

R-4173387-1357668476-1858.jpeg

R-1314116-1370079293-6279.jpeg

R-448604-1306593617.jpeg

:D Haha .

Dat werkt lekker :7 .

Vanilla Fudge - Rock & Roll (1969)

R-3439431-1420366023-1494.jpeg.jpg

James Gang - Straight Shooter (1972)

R-875733-1358195072-8344.jpeg.jpg

Headstone - Bad Habits (1974)

R-5562642-1396720360-7581.jpeg.jpg

Sameti - Hungry For Love (1974)

R-2643296-1338890025-5569.jpeg.jpg

Nazareth - Nazareth (1971) Exercises (1972) Loud 'N' Proud (1974) Rampant (1974)

R-3824738-1395071543-7034.jpeg.jpg

R-1831923-1246395732.jpeg.jpg

R-5739824-1401352847-9250.jpeg.jpg

R-2564562-1343851348-6210.jpeg.jpg

Blue Cheer - New ! Improved ! (1969) Blue Cheer (1969)

R-4268868-1383223632-8791.jpeg.jpg

R-3561815-1335354074.jpeg.jpg

Kan ook niet kiezen, teveel awesomeness in mijne Ploatenkast :7 .

• 4 weken later...
Geplaatst:

Mijn top 5 favoriete albums

1 - 3 Steps Ahead - Paint It Black

2 - Masters of Hardcore 1

3 - Thunderdome 96/97/98 Live albums

4 - Thunderdome 1

5 - Masters Of Hardcore Chapter XXV - The Warrior Elite

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...