Michael Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 (bewerkt) Dit topic is bedoeld voor vragen omtrent de GTAForum BAWSAQ Contest. Bij vragen of onduidelijkheden kan je een reactie achter laten. Aanmelden voor de Contest kan tot en met 27 december. Bewerkt: 19 januari 2014 door Asphyxiated Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 De gebeurtenissen die er voor zorgt dat de aandelen veranderen van koers, zijn die ergens op gebasseerd? Zijn jullie bedrijven gelinkt aan echte bedrijven of is de koers gekoppeld aan de koers in GTAV? Of is alles uit de spreekwoordelijke duim gezogen? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bassieboy35 Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 Goede vraag, (helaas) dat laatste. Het is moeilijk om bij deze contest een goede bron te hebben, het is dus meer een vertrouwenskwestie dat we niet bepaalde deelnemers een streepje voor geven. Alhoewel dat ook moeilijk is, we proberen in ieder geval zoveel mogelijk in de koersen te spreiden bij verschillende bedrijven. Niet dat er één bedrijf alleen maar in het nieuws komt (wat zorgt voor waardestijging/daling) en andere bedrijven helemaal niet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 Ik wil jullie aanraden om de aandelen toch te koppelen aan AEX-aandelen of NYSE/nasdaq-aandelen? Dan zeg je gewoon: - Cola > Coca Cola (KO op New York Stock Exchange) - iFruit > Apple (AAPL op New York Stock Exchange) Dan is het niet uit de duim gezogen en heeft het ook meer te maken met hoe erg je de aandelenbeurs in de gaten houdt. Anders is het voor de deelnemers puur gokken, omdat we niet weten wat de maatstaven zijn. Daarbuiten kan je uiteraard daar op bepaalde momenten vanaf wijken als er iets "speciaals" zou gebeuren binnen de contest. Ook kan je op deze manier een onderscheid maken tussen aandelen met veel risico en aandelen met weinig risico (zie bijvoorbeeld hier voor verschil hoog/laag risico). Dan heb je dus wat meer "spanning" in de contest, want ga je voor veel risico met kans op hoge rendementen maar ook op veel verlies? Of ga je voor de wat minder riskante aandelen, waardoor je minder verliest maar ook minder wint. Met andere woorden: ben je risico-zoekend of risico-averse? Groot voordeel hiervan is dat het minder belastend is voor jullie, omdat men gewoon op de website van NYSE (of AEX, wat wellicht handiger is in verband met openenings/sluitingstijden) kan kijken hoe de aandelen ervoor staan. Het is dan geen fictie, maar echte aandelen. We zien vaak dat contests met een grote belasting voor de organisatie niet zo lekker lopen. Zou het serieus overwegen als ik jullie was. Hele leuke contest. Het is "gokken voor gevorderden" Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nyltje Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 Ik begrijp niks van de beurs, dus ben benieuwt hoe ver ik kom met gokken! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Phoenyxar Geplaatst: 21 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 21 december 2013 Ja, ik sluit me aan bij Dutchy. Het mag van mijn part ook de Bawsaq zelf volgen, maar ik doe enkel mee als ik daadwerkelijk iets kan volgen. Want als het allemaal zelf verzonnen wordt dan gaat de winnaar puur random zijn. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Rutger. Geplaatst: 22 december 2013 Rapport Share Geplaatst: 22 december 2013 Leuke contest! Dutchy neemt me de woorden uit de mond, hopelijk doen jullie iets met haar advies want dan kunnen we ons ook nog baseren op IRL activiteiten van bedrijven in plaats van te moeten gokken. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Michael Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst: 2 januari 2014 Nog lekker aan het genieten van de kerstvakantie? Dan hebben wij ondertussen een kleine mdedeling voor de deelnemers en leden van het forum. Namelijk heeft de organisatie besloten om echte aandelen te gebruiken in de Contest! Omdat de organisatie alles nog moet regelen voor deze manier hebben we een klein beetje vertraging opgelopen. De contest zal beginnen op woensdag acht januari. Ik wil alvast alle deelnemers van harte succes toewensen in deze contest. Ben jij eventueel nog geïnteresseerd omdat we echte aandelen gaan gebruiken? Stuur dan @Asphyxiated een PB. Dan kan jij jezelf nog een plekje garanderen in de GTAForum BAWSAQ Contest. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 3 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2014 Jammer dat de inschrijfronde zo kort was en dat ik door een gebrek aan reclame helemaal niet op de hoogte was van deze contest. Achja. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Michael Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2014 Jammer dat de inschrijfronde zo kort was en dat ik door een gebrek aan reclame helemaal niet op de hoogte was van deze contest. Achja. Ik heb net in mijn vorige bericht nog gezegd als iemand geinteresseerd is gewoon nog kan deelnemen wanneer degene even een PB stuurt. De inschrijfronde was kort, maar ja. Nu hebben mensen nog wel de kans om binnen vier dagen om een plekje te krijgen in de Contest Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bassieboy35 Geplaatst: 3 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2014 Ben jij eventueel nog geïnteresseerd omdat we echte aandelen gaan gebruiken? Stuur dan @Asphyxiated een PB. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 3 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 3 januari 2014 Over die zin had ik dus gelezen, fijn dat ik nog kan deelnemen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nyltje Geplaatst: 8 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2014 Kan je ergens op Nyx.com bedrijven selecteren zodat je alleen de bedrijven die meedoen kan zien? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bassieboy35 Geplaatst: 8 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2014 Helaas is dit niet mogelijk, je zou het met die 'overzichtelijke lijst' moeten doen, maar die veranderd ook om de zoveel tijd. Daarom staan niet alle bedrijven van de contest in de lijst. @Hieronder: You're welcome! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Nyltje Geplaatst: 8 januari 2014 Rapport Share Geplaatst: 8 januari 2014 Helaas is dit niet mogelijk, je zou het met die 'overzichtelijke lijst' moeten doen, maar die veranderd ook om de zoveel tijd. Daarom staan niet alle bedrijven van de contest in de lijst. Bedankt voor het snelle reageren! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.