Jump to content

iPad Mini kopen


Crazy-Ghost

Recommended Posts

Ik ben van plan een iPad Mini te kopen. Er zijn een paar dingen waarover ik twijfel. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Retina of niet?

Ik zit te twijfelen of ik wel of niet met Retina moet nemen. Is het verschil echt heel goed te zien? Ook wil ik de ipad wel een paar jaar gebruiken.

16gb of 32 gb.

Ik gebruik het (vooral) om te gamen en om muziek te downloaden. Ik denk dat 16gb wel weinig is aangezien sommige spellen heel veel gb innemen. Maar wat raden jullie aan?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou sowieso de iPad Mini 2 kopen. Het verschil tussen de Mini 1 en 2 is niet alleen retina, maar ook de processor verschilt. iPad Mini 2 = kleine iPad Air. Het enige verschil tussen de Mini 2 en de iPad Air is de schermgrootte. ;) Persoonlijk zou ik voor 32 GB opteren omdat je met apps en muziek al snel 10 GB opvult. Daarbij komt dat je niet van de volledige 16 GB gebruik kan maken(16 GB komt kleiner uit in het "echt" en daarbij komt dat het operating system ook nog wat plaats inneemt).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou sowieso de iPad Mini 2 kopen. Het verschil tussen de Mini 1 en 2 is niet alleen retina, maar ook de processor verschilt. iPad Mini 2 = kleine iPad Air. Het enige verschil tussen de Mini 2 en de iPad Air is de schermgrootte. ;) Persoonlijk zou ik voor 32 GB opteren omdat je met apps en muziek al snel 10 GB opvult. Daarbij komt dat je niet van de volledige 16 GB gebruik kan maken(16 GB komt kleiner uit in het "echt" en daarbij komt dat het operating system ook nog wat plaats inneemt).

MP was me voor, maar ik zou inderdaad hetzelfde doen. iPad Mini 1 is te vergelijken met de iPad 2, die nu toch al wat verouderd is.

Link to comment
Delen op andere websites

Over je vraag of het verschil met de schermresolutie echt goed te zien is: jazeker! Op de iPad mini zonder retinascherm kun je de pixels letterlijk tellen, terwijl het beeld op de iPad mini mét retinascherm haarscherp is.

En inderdaad wat boven mij al gezegd wordt, neem altijd het nieuwste model. Zeker omdat de iPad mini met retinascherm een dikke A7 64-bit processor heeft (mijn zus heeft die ook in haar iPhone 5s zitten). Het verschil met de A6 (iPhone 5) is niet zo groot op dit moment, maar de A7 is in staat zeer zware software moeiteloos te draaien, inclusief iOS 7 (die volgens veel mensen op het originele model regelmatig hapert).

Link to comment
Delen op andere websites

Toch wel minstens €100, denk ik. Tenminste, op Marktplaats zie ik er een aantal staan met 64 GB opslagcapaciteit die tot gemiddeld €150 zijn. En als je er al meerdere hoezen voor hebt, dan is dat zeker wel te doen. Ik zou zeggen, begin vanaf €150 ofzo en als er te weinig interesse is verlaag de prijs dan een beetje. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ter aanvulling op MP's suggesties heb je ook nog de wat minder grafisch zware games, zoals Angry Birds, Cut the Rope, Candy Crush enz.

Wil je toch de processor van die iPad mini (met retinascherm) benutten, dan kan ik je ook nog Real Racing 3 aanraden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even alle spelletjes bekeken

Infinity Blade zijn 3 delen van. Is deel 3 het leukst? Of kan ik beter met deel 1 beginnen omdat ik anders het verhaal ofzo mis. (6 euro)

ASPHALT en Real Racing 3,zijn gratis dus die doe ik gewoon beide

FIFA, is ook gratis (Ultimate Team)

Crush the Castle, lijkt mij wel leuk (0,9 euro)

Angry Birds, Cut the Rope enz. koop ik als ik geld over heb.

GTA SA, is die echt heel slecht. Of vergelijkbaar met VC? Want die vond ik wel leuk.

In de hitlijsten kwam ik ook nog The Room 2 tegen iemand gespeeld?

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

Hoewel ik zelf niets kan zeggen over welke nou wel of niet leuk(er) zijn, wil ik even duidelijk maken dat Real Racing 3 en ASPHALT wel veel in-app aankopen bevatten. Het zijn zogenaamde 'free to play' games waarbij je vaak verplicht wordt om toch een aankoop te doen. Op die manier kom je ook verder. In het begin valt dat nog mee, maar naarmate je vordert betaal je uiteindelijk toch weer voor iets. Let daar dus goed bij op! :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...