Jump to content

Wisselende afbeelding maken


Ymosky

Recommended Posts

Je ziet op dit forum wel eens mensen rondlopen met een signature die iedere keer als je de pagina vernieuwd anders is. En ik heb er ooit zelf ook wel eens eentje zo gehad.

Nu zou ik zo'n "wisselend" plaatje graag op mijn "over mij" pagina zetten met allerlei verschillende panorama foto's die ik gemaakt heb in GTA IV. Ik ben alleen helemaal vergeten hoe dat werkt en kan het ook niet vinden via google. Iemand enig idee misschien?

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk gezegd wil dat nog niet helemaal lukken! :$

Volgens mij moet ik dat script dan opslaan als .png in plaats van als .php? En zijn die scripts zo al goed, of moet ik daar zelf nog dingen invullen? En of die mod_rewrite module is geïnstalleerd weet ik eerlijk gezegd ook niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee.

Je script (wat ofwel gewoon een afbeelding opvraagt via de PHP-functie file_get_contents(), of een afbeelding maakt met de PHP-functie imagecreatepng()), sla je gewoon op met de .php-extensie. Je (Apache-)server is er namelijk standaard alleen op geconfigureerd .php*-extensies daadwerkelijk als script te behandelen. Een .png-extensie zal door de server en de browser respectievelijk worden behandeld als een normaal bestand en als afbeelding.

Echter, doordat je in je PHP-script ook eigen headers kunt versturen, kun je je PHP-script ook als afbeelding laten weergeven. Zie daarvoor de PHP-functie header().

Nu je je PHP-script (bijvoorbeeld signature.php) laat weergeven als afbeelding, is het dus aangeraden om de URL ook om te schrijven naar een .png-extensie. Dat voorkomt gedoe met zoekmachines en zorgt er ook voor dat veel websites de URL accepteren. Daarvoor moet je even kijken naar de mod_rewrite-module, die dat voor je kan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lol! Das al zo lang geleden, is toch niet gek dat ik dat vergeten ben? of ben ik nu een "loser van de week? :$" (of het jaar) In ieder geval bedankt voor je goeie geheugen en je reactie, daarmee gaat het vast wel lukken! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...