Jump to content

Grove Street...


Dutchy3010

Recommended Posts

Wat denken jullie dat er met Grove Street gebeurd is? Volgens mij wordt daar nu door de Ballas met de scepter gezwaaid... :duh:

Enige aanwijzingen daarvoor in het spel gevonden? Wat zijn jullie eigen theorieën hierover? Simpelweg "andere era, dus niet te vergelijken" of toch dat CJ verhuisd is en het daarna slecht ging met de gang?

Link to comment
Delen op andere websites

Het is wel mooi dat Rockstar Games iets uit San Andreas heeft meegegeven. Het is alleen een beetje een geneesmiddel voor het gemis van CJ en de Ghetto die de sfeer maakte in San Andreas. Misschien hadden ze het beter kunnen uitwerken, bijvoorbeeld als je in Grove Street zelf schoot kreeg je niet meteen duizend gangbangers op je af die je willen doodknallen. Maar wat Mr. Boss ook zegt, Grove Street valt onder een ander tijdperk en er kunnen miljoenen oorlogen zijn geweest tussen de Ballas en Grove Street Families dat de familie uiteindelijk is opgegeven (of verhuisd).

Link to comment
Delen op andere websites

Enige aanwijzingen daarvoor in het spel gevonden? Wat zijn jullie eigen theorieën hierover? Simpelweg "andere era, dus niet te vergelijken" of toch dat CJ verhuisd is en het daarna slecht ging met de gang?

In Hood Safari verteld Lamar dat The Families vroeger in het bezit waren van Grove Street. Echter hebben de Ballas de Grove Street Families uit Grove Street verjaagd en hebben ze heel Davis in hun bezit genomen. Chamberlain Hills en Strawberry zijn wel gebieden van The Families gebleven.

Je theorie over CJ zou dan maar voor de helft kloppen, want waarom zouden Chamberlain Hills en Strawberry dan ook niet gevallen zijn? Het is dan wel interessant om er naar te kijken waarom de Ballas hun intrek in Grove Street hebben genomen. Wat mij logisch klinkt is dat de Ballas al een gedeelte van Davis onder controle hadden, maar dat ze nog altijd last hadden van de Grove Street Families in Davis. Dat zou voor de Ballas een verklaring zijn om de The Families uit heel Davis de verjagen, om zo heel Davis onder hun controle te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Wordt er niet enkele keren verwezen naar "the old days" en dat alles is ingezakt? Wat logisch is, aangezien het vroegere OG-rijk werd onderhouden door een specifieke persoon, als die wegvalt dan stort al dat gebied ook in en ik denk ook wel dat dat hetgene is dat is gebeurd. CJ stierf/werd vermoord en daarmee is zijn grote OG-rijk niet meer. "Maar CJ heeft hier niets mee te maken, het is de IV-era?" Nee hoor, personages keren niet terug, maar verhaallijnen zijn wel consistent over de era's heen. Zo is Donald Love terug te vinden in kranten in Liberty City, dus het is niet dat de personages nooit hebben bestaan in die era. In IV wordt ook aangehaald dat alle protagonisten van de vorige GTA's dood zijn. Dat is symoblisch, maar je kunt het eveneens letterlijk aannemen dat al die misdadige individuen ooit wel eens zijn afgemaakt.

Anyway, ik vind het niet erg hoor. Ik vind het zelfs best interessant dat Grove Street in de handen van de Ballas is. Het is eigenlijk niets verschillend met de start van SA.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat Jesperkaj ook zegt, de Ballas hebben Grove Street overgenomen, waardoor de Grove Street Families zijn verhuisd naar de Chamberlain en Strawberry Hills.

Dat is ook echt het enige wat ik zelf van Lamar te horen kan krijgen, verder zie je in Grove Street veel paarse gangmembers en staan er paarse wagens voor de deur.

In het begin van de storyline heb je ook al te maken gehad met de Ballas. Waar Trevor aan mee deed, een drugsdeal die uitgelopen is tot een gevecht tussen de Ballas. In de tijd van 1992 t/m de jaren 2012/2013 in GTA V weet je nooit

wat er gebeurt kan zijn. Zoals al gezegd is misschien gevechten die de GSF's hebben verjaagd.

Link to comment
Delen op andere websites

SPOILER:

In de missie 'Hood Safari' loop je met Lamar en Trevor naar het huis van Carl Johnson's (CJ's) moeder toe. Vervolgens kopen ze een zogenoemde "brick" cocaïne van iemand die verdacht veel op Carl Johnson lijkt. Het "brick" blijkt "dry-walled" te zijn. Oftewel; Voor de ene helft cocaïne, en de andere helft piepschuim.

Wat ik denk is dat Carl Johnson nog wel in Grove Street woont, maar nu minimaal drugs, nu dus coke, verkoopt om het hoofd boven water te houden. Tevens vond ik CJ er erg slecht uitzien na twintig jaar, en vermoed ik dus ook dat CJ aan het drugsgebruik is geraakt.

Misschien verteld de DLC die rond begin 2014 komt ons meer, ik hoop het wel. :Y

Bewerkt: door Game075
Link to comment
Delen op andere websites

@Game075,

Dry Wall is gips(plaat), geen piepschuim.

Voor de rest van je verhaal lijkt het me sterk dat het hier om CJ ging, hoewel er idd enige gelijkenis te bespeuren valt. Maar ... het huis waar het zich afspeelt is niet per definitie het huis van CJ's moeder. Dat huis stond meer naar links, daar waar nu nog louter 'n garage staat. Die garage staat wel op de juiste plek, het lijkt er imo dan ook meer op dat het huis van CJ's ma gesloopt is. Komt nog bij dat ze hier midden in Ballas territory zitten, terwijl CJ juist hun Public Enemy Nr 1 was. Lijkt me dan ook geen veilige plek voor hem om te wonen. Lijkt me ook vrij onlogisch, laat staan dat de Ballas hem nog te hulp schieten ook.

Wat Grove Street zelf betreft vind ik het belachelijk dat R* gekozen heeft om nu de Ballas hier de scepter te laten zwaaien. Dit was het hart vd GSF, dit gebied zouden ze nooit zomaar uit handen geven. Zeker niet gezien het feit dat de GSF aan heteind van SA de grootste gang vd stad was en de Ballas (zga) uitgeroeid waren. Het lijkt erop dat R* hun eigen geschiedenis niet kent. Daarnaast vind ik dat er sowieso maar weinig aandacht besteed is aan de diverse gangs in LS wat voor mij toch een vd grootste minpunten vd game is. Ik keek juist uit naar ouderwets gangbangen toen bekend werd dat het zich in LS af zou spelen en 1 vd 3 protagonisten 'n gangbanger was.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

@FCutreg4Life

Is gipsplaat niet veel te zwaar? Lijkt mij dat 'dry-wall' wijst dat de ene helft coke is en de andere dus gipsplaat, piepschuim of poedersuiker :bonk:

Wat betreft de teleurstelling in GTA V heb je gelijk. Ik kon niet wachten om het imperium GSF te verbreden naar de Alamo Sea en omstreken, om daar gigantische plantages en meth-labs te maken/onderhouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik denk is dat Carl Johnson nog wel in Grove Street woont, maar nu minimaal drugs, nu dus coke, verkoopt om het hoofd boven water te houden. Tevens vond ik CJ er erg slecht uitzien na twintig jaar, en vermoed ik dus ook dat CJ aan het drugsgebruik is geraakt.

Bij mij gaat het er absoluut niet in dat CJ drugs verkoopt. :N Daar was hij zo enorm fel op tegen in SA, dat het echt zichzelf enorm verloochenen is. Dat zie ik hem niet doen. :N

Het lijkt erop dat R* hun eigen geschiedenis niet kent.

Tuurlijk kennen ze hun geschiedenis wel, beter dan wij. Maar zij gebruiken excuus "vorige era" en vinden het ook gewoon leuk om ons the choqueren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat Grove Street zelf betreft vind ik het belachelijk dat R* gekozen heeft om nu de Ballas hier de scepter te laten zwaaien. Dit was het hart vd GSF, dit gebied zouden ze nooit zomaar uit handen geven. Zeker niet gezien het feit dat de GSF aan heteind van SA de grootste gang vd stad was en de Ballas (zga) uitgeroeid waren. Het lijkt erop dat R* hun eigen geschiedenis niet kent.

Misschien vergeet je hier even dat Grove Street in het begin van SA niets is op 3 straten na? En ze hebben niet eens de macht in die 3 straten, ze bestaan enkel. Dat imperium is opgebouwd en onderhouden door één persoon. Als die persoon wegvalt dan stort het imperium ook in mekaar en dat is wellicht gebeurd. Dat heeft niets te maken met de hart van de gang te zijn, want ze hebben het voorheen al vaker uit handen gegeven. Grote kans dat (een individu als) Stretch verantwoordelijk is voor de shift in verhoudingen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Game075,

Gipsplaat is samengeperst gipspoeder met daartegenaan papier, meer niet. Qua gewicht valt dat dus wel mee. Echter heb ik niet voor niets het woordje plaat tussen haakjes gezet. In dit specifieke geval zal het idd om los gipspoeder gegaan zijn. Echter gaat het hier in geen geval over piepschuim. (styrofoam/polystyrene) Maar goed ... in de basis zat je op de goede weg, dus ik vergeef 't je.

:puh:

@Phoenyxar,

Niet de macht? :? Wie hadden er dan de macht? Ik heb er gedurende de gehele game slechts één kleurtje gezien, en dat was het groen vd GSF.

Als je de storyline van SA volgt, dan weet je dat The Familys voor CJ's vertrek 'n stuk groter waren dan bij z'n thuiskomst. Op het moment dat hij, gedurende het verhaal, uit LS verbannen word was het GSF territory ook alweer 'n stukje gegroeid, wat ze nadien idd weer kwijtgeraakt zijn. Tot zover klopt je verhaal wel. Echter is Grove Street zelf altijd in hun handen gebleven en is de gang, na uitspelen vd storyline, uiteindelijk uitgegroeid tot de grootste vd stad en waren de Ballas (nagenoeg) uitgeroeid.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...