Jump to content

[Veel spoilers!] Dood bepaald personage GTA V


Dutchy3010

Recommended Posts

Cryptische titel, hè?

Aangezien in de topictitel al duidelijk gewaarschuwd wordt voor spoilers, lijkt mij dat ik in dit topic geen spoiler-tags hoef te gebruiken; het is immers klikken op eigen verantwoordelijkheid. smile3.gif

Dit topic gaat om de dood van Johnny Klebitz. In de missie 'Mr. Philips' vermoord Trevor hem zonder pardon.

Ik was eerlijk gezegd gechoqueerd. Johnny is een hoofdrolspeler uit een GTA; die maak je op deze manier toch niet dood? Was er op zijn minst blij mee. Later bleek wel dat Rockstar (volgens mij althans) deze "gevoelens" moedwillig wilde oproepen bij in ieder geval de mensen die TLaD hebben gespeeld. Maar op deze manier stond Trevor wel gelijk bij ons bekend zoals zij hem bij ons bekend wilde maken in het begin: niet te begrijpen, niet te vertrouwen, gestoord, gewetenloos en enorm gewelddadig. Ik haatte hem. puh2.gif Later krijg ik wel steeds meer sympathie voor Trevor, maar dat is een andere discussie.

Toch vind ik dat het anders ingestoken had moeten worden. Ik vind het niets dat wij er zelf helemaal niets mee te maken hadden en dat het in de eerste cutscene al gebeurde. Ik had liever gehad dat eerst een andere hoge pief daar afgemaakt werd, dat we vervolgens ook die missie moesten doen en dan uiteindelijk, na die missie, Johnny afgemaakt werd. Dan was het niet zoals dit, maar was hij ook een ijskoude kikker geweest... Maar op zich had ik het dan voor mezelf wel een beetje gerelativeerd met "hij kon niet anders, anders zouden de Lost leden naar hem toe komen" (best grappig dat ik een groep uitmoorden dan kan "relativeren" in een spel als GTA). emo.gif

Wat vinden jullie van hoe dit plaatsvond? Hadden jullie het anders willen hebben? Liever een geheel ander personage?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FcUtreg4Life

    5

  • Dutchy3010

    3

  • Phoenyxar

    3

  • Michael

    3

Top Posters In This Topic

Toen ik voor het eerst zag dat ik letterlijk Johnny doodtrapte was ik inderdaad ook wel wat geschokt. Ik had nooit verwacht dat Johnny op die manier dood zou gaan. Hij heeft zoveel meegemaakt in The Lost And Damned, en nu gaat hij dood omdat een gevaarlijke Redneck boos op hem werd. Ik vond inderdaad dat het anders mocht worden gemaakt. Bijvoorbeeld dat Trevor erachter kwam dat zijn Meth Lab in de brand werd gestoken door The Lost, en dat hij daarna werd vermoord. Nu is het alleen een slachtoffer van Trevor zijn rage aanvallen :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had Johnny liever nog wat meer missies willen zien, hoe hij hier terecht is gekomen samen met Ashley en de Lost.

Maar tijdens de achtervolging na de dood van Johnny, zijn er nog 2 bekenden die kunnen dood gaan.

Terry en Clay.

Bewerkt: door xCrazyShotgun
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was best blij toen ik zag dat er een personage uit GTA IV terugkeerde, zeker zo vroeg in het spel. Twee minuten later was hij dood... :7

Het is jammer dat Rockstar het verhaal van Johnny zo heeft afgekapt. Het enige wat we eigenlijk konden opmerken is dat hij samen met andere leden van The Lost een nieuwe chapter in Blaine County is begonnen en dat zijn vriendin blijkbaar een relatie had met Trevor. Daarnaast was hij zelf weer begonnen met de drugs (zo kwam het over). Ook hebben ze The Lost als gang als een stel lafaards neergezet. Een grote motorbende bang voor één persoon en daar vervolgens voor vluchten. Sorry, maar dat is een beetje triest. Zeker als je weet wat ze in The Lost and Damned hebben meegemaakt.

Ze hadden Johnny een grotere rol moeten geven. Een beetje een constante stoorzender voor Trevor (de antagonist van Trevor). Trevor had tenslotte een ''drugwar'' met The Lost.

Jammer dat ze zo'n interessant personage hebben laten sterven. Ik weet dat het een nieuwe GTA is die zich focust op nieuwe personages. Maar persoonlijk vind ik de personages uit GTA V minder interessant tegenover de personages uit GTA IV/EFLC.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier was ik alles behalve blij mee. Niet alleen omdat Johnny nog steeds m'n favoriete GTA protagonist is, maar ook de manier waarop. Ze zetten hem (en The Lost) weg als 'n mietje, wat hij toch echt niet was getuige TLAD.

Het effect dat R* teweeg wou brengen is iig wel geslaagd, ik wist direct dat Trevor 'n echte psycho was. Helaas had ik ook direct 'n hekel aan hem, iets wat gedurende de game nooit meer goed gekomen is. Het zal jullie dan ook niets verbazen dat ik aan het eind vd game de optie KILL TREVOR koos.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad choquerend en raar toen ik het speelde. ik denk dat R* hiermee ook dag wilde zeggen naar het Lost and Damned tijdperk.

Al ziet hij er wel behoorlijk dood uit is niet 100% zeker dat hij dood is (al lijkt me dat wel). Interessanter is wat hier vooraf aan is gegaan en waarom Johnny zo achteruit is gegaan. Mogelijk brengt een DLC die zich voor GTA5 afspeelt meer duidelijkheid :)

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad choquerend en raar toen ik het speelde. ik denk dat R* hiermee ook dag wilde zeggen naar het Lost and Damned tijdperk.

Al ziet hij er wel behoorlijk dood uit is niet 100% zeker dat hij dood is (al lijkt me dat wel). Interessanter is wat hier vooraf aan is gegaan en waarom Johnny zo achteruit is gegaan. Mogelijk brengt een DLC die zich voor GTA5 afspeelt meer duidelijkheid :)

Volgensmij ben je wel dood als de moordenaar hersenen aan zijn schoen heeft :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo? Wat is er mis met wat er gebeurd dan? Ik vind het eigenlijk zeer goed wat en hoe het gebeurd om een eerste idee van Trevor te zetten.

Wat maakt het uit dat Johnny een protagonist is geweest? Hij is in die 5 jaar verslaafd geraakt aan verschillende drugs, heeft zijn MC mee naar Blaine County genomen en is niet meer dan een schim van zichzelf. Hoeveel je ook van dat personage zou houden (en geloof me, ik vond hem zeker interessant) is dit een van de beste manieren om zo'n verhaallijn te laten stoppen. Waarom zou Johnny op een speciale manier benaderd moeten worden? Omdat wij hem hebben gespeeld? Nee toch. In 2013 is Johnny gewoon de drugsverslaafde leider van een zwakke motorbende.

Het is zeker eventjes een shock, maar kom, uiteindelijk vond ik het wel "terecht". Goed gedaan door Rockstar.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus? Je held is vervallen tot een drugsjunkie en is uiteindelijk ten einde gekomen als eentje. Uiteindelijk is zijn personage niet veel specialer dan de standaard personages buiten het feit dan dat wij hem even hebben gespeeld. Daar moet hij toch geen speciaal heldenstatuut voor krijgen? Gewoon sterven zoals iedereen dat zou doen tegen Trevor. Er zijn nog wel personages uit de IV-era die het loodje leggen in V, maar niet iedereen zal ze direct opmerken. Johnny valt op, maar ik vind het daarvoor niet uiterst speciaal.

Ik blijf erbij dat het een interessante draai in het verhaal is. Eigenlijk iets dat al te voorspellen viel in TLaD.

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, Vic Vance krijgt ook niet bepaald een waardig afscheid in Vice City, dus waarom zou Johnny een speciaal afscheid moeten krijgen? Want voor Trevor is Johnny uiteindelijk niet meer dan een irritante leider van de bikergang, waarom zou die een speciaal afscheid moeten krijgen? Heeft allesbehalve met waardigheid te maken, want Johnny is in 2013 niets meer, niet speciaals. Het past binnen het verhaal en dat is wat telt. Als Johnny een speciaal einde had gekregen, hadden jullie er dan wel mee kunnen leven? Het had alleszins uit plaats geweest.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...