Jump to content

[Veel spoilers!] Dood bepaald personage GTA V


Dutchy3010

Recommended Posts

Gewoon al het feit dat Johnny verworden is tot 'n miezerige junk staat me al tegen, maar elk einde was imo verkeerd geweest. Heb altijd goede hoop gehad hem ooit weer terug te zien, hopelijk zelfs als playable character al was dat sowieso onwaarschijnlijk, maar niet op deze manier.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FcUtreg4Life

    5

  • Dutchy3010

    3

  • Phoenyxar

    3

  • Michael

    3

Top Posters In This Topic

Het moment van Johnny's dood vind ik eerlijk gezegd wat verkeerd gekozen. Meteen wanneer je Trevor ontmoet gebeurt er iets waardoor hij Johnny doodt. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik Johnny tegen zou komen in V en al helemaal niet dat hij zo dood zou gaan. Ik dacht dat ze eerder een soort nieuwsbericht zouden laten langskomen met daarin iets van ''Vanmiddag is er een schietpartij geweest tussen The Lost en een andere bende en daarbij is de leider van The Lost, Johnny Klebitz, om het leven gekomen.'' Gewoon iets kleins waardoor je in ieder geval wist wat er was gebeurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Opzich heeft phoenyxar ook wel gelijk. Maar vind het wel jammer dat hij aan de drugs is geraakt in de storyline. Er had nog veel leuks mee kunnen gebeuren. Ik vond het een zeer leuk personage.

Bewerkt: door Crazy-Ghost
Link to comment
Delen op andere websites

Het leek me inderdaad de bedoeling een schok teweeg te brengen bij de spelers, bij mij is het in ieder geval gelukt.

Ik vind niet dat ze hem veel langer in het verhaal moesten houden, het interessantste van zijn leven is verteld, namelijk wat er in LC is gebeurd. In LS was hij gewoon een aan meth verslaafde nietsnut, hij verdiende niet beter dan gedood te worden.

Ze hadden ook niet zoveel met Johnny kunnen doen in combinatie met Trevor. Trevors haat tegenover The Lost is al langer dan die cutscene, het was niet dat ze vrienden gingen worden of zo. De enige (grappige) missie die ze hadden kunnen doen, was dat Trevor Johnny inderdaad zo ver kreeg hem een blowjob te geven. Maar dan ging R* weer van alle kanten bekogeld worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was toen ik het zag wel best geschrokken, ik kende TLaD niet echt goed dus mij maakte het eigenlijk niet echt uit.

Ik had er wel eens een paar foto's van gezien van "dienne Johnny" en toen dacht ik hij zo'n hard iemand was, niet kapot te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

En dat lijkt me meer over Donald Love gaan dan over Johnny Klebitz, al is het wel zijn foto. Maar goed ... doet er ook niet toe. Johnny is sowieso dood, zoveel mag toch wel duidelijk zijn op het moment dat Trevor 'n deel van Johnny's hersenen van z'n schoen afschraapt.

Bewerkt: door FcUtreg4Life
Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...

Hey!

Hierbij even een onderwerp over een nogal wat 'gevoelig' onderwerp bij de meeste GTA fans. Hiermee probeer ik het iets wat duidelijker te maken en hopelijk wordt het wat beter begrepen.

Zoals jullie weten wordt het hoofdpersonage van The Lost and Damned afgeslacht door de gestoorde psychopaat Trevor Phillips in GTA 5. Veel mensen begrepen niet waarom Rockstar zo'n badass karakter uit GTA IV op zo'n makkelijke manier laat sterven. Alsof er geen betere manieren zijn geweest, waardoor Johnny in ieder geval niet werd neergezet als een slappe junk. Johnny was (en is) een liefdevolle GTA protagonist. Hij had stijl, karakter en was bovendien zeer loyaal tegenover zijn motorclub. Een personage dat totaal niet over zich heen liet lopen, tenminste voor de gebeurtenissen van GTA V.

Toen ik het moment voor het eerst zag was ik redelijk geschokt. Had het ook totaal niet verwacht, overigens wisten wel al van de gestoorde gek Trevor. Ik denk dat ik nu wel redelijk kan verklaren waarom Rockstar voor deze gebeurtenis. Het had totaal niets maar dan ook niets met Johnny Klebitz te maken. Elke GTA protagonist had Trevor tegen het lijf kunnen lopen, echter is het wel zo dat Johnny in de loop van de jaren verslaafd is geraakt aan de Crystal meth. Waardoor we eigenlijk de 'echte' badass biker niet meer terug zagen, maar echter een verwaarloosde junk, die nog wel enigszins om zijn meisje (Ashley Butler) gaf. Wat ik dus al zei, het had elke personage uit GTA kunnen overkomen. Johnny was de keuze van Rockstar, zijn persoonlijkheid was door de drugs totaal verdwenen, en had uitgerekend toen de pech om de psychopaat Trevor Phillips tegen het lijf te lopen. En als je dan iets verkeerd hebt gezegd ben je in die situatie de lul..

Het was heel anders gelopen als we de Johnny uit GTA IV hadden gezien. Die had Trevor ongetwijfeld op een hardhandige manier aangepakt en was het totaal anders afgelopen. Iets was ik overigens had gehoopt. Ik bedoel, ik begrijp dat ze Trevor niet beter op deze manier hadden kunnen introduceren, maar hoe cool zou het zijn geweest als we met Johnny verder hadden kunnen spelen? Misschien ben ik meer fan van Johnny dan van Trevor, weet het eigenlijk wel zeker. Johnny had karakter en toonde begrip, Trevor daar in tegen is een volgslagen idiot zonder enige emotie. Het is spijtig dat Rockstar deze beslissing heeft genomen, maar ook begrijpelijk vanwege de krankzinnige introductie van Trevor. Het is wel zo dat ik in de loop van de game, tijdens het verhaal meer begrip heb gekregen voor Trevor. Daar wil ik niet al te veel over uitweiden, het gaat overigens over Johnny. Om een lang verhaal kort te maken, Rockstar heeft niet specifiek gekozen voor Johnny, het had echter ook Niko Bellic kunnen zijn, om een voorbeeld te geven. Het is jammer omdat ik het een gaaf personage vond en er veel sympathie voor had, wat ik overigens ook voor Niko heb. Rockstar heeft het uiteindelijk geniaal in elkaar gezet, ook al had ik liever een ander (minder bekend) personage gezien die het slachtoffer werd van Trevor.

Wat is jullie mening?

Scarface92

Link to comment
Delen op andere websites

Trevor woont natuurlijk wel in Sandy Shores, een woestijngebied. Er zijn in de VS ook veel motorbendes die voornamelijk in de woestijn te vinden zijn (Texas, Arizona). Het is ook zo dat er in zulke woonwagenparken in de VS veel meth wordt gemaakt, iets waar Johnny als enige GTA protagonist(Trevor ook) verslaafd aan is. Daarom lijkt het me niet meer dan logisch dat Johnny is vermoord.

Geen enkele protagonist uit de 3D-era zou (m.u.v. Lazlow) terugkomen in GTA V. De protagonisten die over zouden blijven zijn Niko, Johnny en Luis. Zoals ik al zei wonen er veel verslaafde bikers in de woestijngebieden van de VS en lijkt Johnny me dus de meest logische keuze.

Bewerkt: door KaiSkillzz
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...