Jump to content

Headphones shown as "speakers"


NicolaB

Recommended Posts

Hey iedereen,

Als ik op mijn laptop mijn koptelefoon inplug, hoor ik slechte kwaliteit geluid door mijn koptelefoon (alsof ik in een buis zit). Na even gekeken te hebben zie ik, dat wanneer ik mijn koptelefoon aansluit, ze te zien zijn als "speakers". En die speakers zijn van dezelfde lage kwaliteit (drm gebruik ik een koptelefoon).

Als ik hem op m'n normale pc inplug krijg ik een bij afspeelapparaten "koptelefoon".

Weet iemand misschien hoe ik goede kwaliteit geluid door m'n koptelefoon kan krijgen op m'n laptop?

Alvast bedankt,

Nicola

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Nicola!

Zou je even rechtsonder op de luidspreker kunnen klikken met je rechtermuisknop om daarna 'Playback devices' aan te klikken?

7tik.png

Zou je ons kunnen vertellen welke devices je hier ziet staan?

mpqg.png

Als je daarna rechtermuisknop klikt op de koptelefoon in kwestie en de eigenschappen opent kan je daar de geluidskwaliteit aanpassen. ;)

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Nicola!

Zou je even rechtsonder op de luidspreker kunnen klikken met je rechtermuisknop om daarna 'Playback devices' aan te klikken?

Zou je ons kunnen vertellen welke devices je hier ziet staan?

..

Als je daarna rechtermuisknop klikt op de koptelefoon in kwestie en de eigenschappen opent kan je daar de geluidskwaliteit aanpassen. ;)

Succes!

Precies hetgeen wat jij groen hebt staan "speakers, Conexant Smartaudio HD"

Heb je Realtek? Dan krijg je altijd zo'n schermpje als je zoiets aansluit. Je kunt dan instellen wat het is.

Op mijn PC wel, maar op mijn laptop niet. Zou het misschien gewoon aan de audiokaart kunnen liggen? Ze zeiden dat het HD audio was, mrja kennelijk niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is het model van je laptop? HD audio is bijna niet meer weg te denken, zon audio chip kost nog geen 10 dollar en zit zelfs meestal op het moederbord.

Krijg je dat "Buis" geluid bij alle applicaties? Het kan zijn dat je equalizer op een rare instelling staat. Ik weet echter niet precies welke audio software je hebt geinstalleerd. Als je realtek audio hebt kan je kijken of er software voor geinstalleerd is, zo nee kan je het ook proberen te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey Nicola! Zou je even rechtsonder op de luidspreker kunnen klikken met je rechtermuisknop om daarna 'Playback devices' aan te klikken? 7tik.png Zou je ons kunnen vertellen welke devices je hier ziet staan? mpqg.png Als je daarna rechtermuisknop klikt op de koptelefoon in kwestie en de eigenschappen opent kan je daar de geluidskwaliteit aanpassen. ;) Succes!
Heb je Realtek? Dan krijg je altijd zo'n schermpje als je zoiets aansluit. Je kunt dan instellen wat het is. Pyl7b.jpg
Wat is het model van je laptop? HD audio is bijna niet meer weg te denken, zon audio chip kost nog geen 10 dollar en zit zelfs meestal op het moederbord. Krijg je dat "Buis" geluid bij alle applicaties? Het kan zijn dat je equalizer op een rare instelling staat. Ik weet echter niet precies welke audio software je hebt geinstalleerd. Als je realtek audio hebt kan je kijken of er software voor geinstalleerd is, zo nee kan je het ook proberen te installeren.
Herinstalleer of update je audio drivers eens. ;)

Hey iedereen,

Ik heb Realtek audiodrivers gedownload en het een week getest. Nu heb ik perfect geluid. Allen bedankt voor de hulp
:tu:

Het onderwerp kan afgesloten worden. Nogmaals bedankt
:tu:

Nicola

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...