Jump to content

Hogere verkeersboetes in 2014

Recommended Posts

Geplaatst:

Het loopt nu echt de spuigaten uit, boete's weer omhoog, accijns omhoog, en wat niet omhoog is gegaan is al rete duur. Valt hier überhaupt over te discussiëren? Van mijn part niet, dit is niet meer normaal.. Hoelang laten we dit nog toe?

Gewoon de wet niet overtreden en je zult er geen hinder van ondervinden.

• Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

11

• commandant

9

• Guardian1980

6

• Dutchy3010

4

Geplaatst:

Het loopt nu echt de spuigaten uit, boete's weer omhoog, accijns omhoog, en wat niet omhoog is gegaan is al rete duur. Valt hier überhaupt over te discussiëren? Van mijn part niet, dit is niet meer normaal.. Hoelang laten we dit nog toe?

Nee, laten we niet toeteren omdat mensen belachelijk sloom rijden, of laten we allemaal keurig met een lichtje aan de fiets fietsen? Nederland heeft het al moeilijk genoeg. Laten we dan ook niet alles verhogen... :7

Geplaatst: (bewerkt)

Alsjeblief zeg, iedereen rijdt wel eens over een volle lijn. Als een tractor 30 per uur rijdt waar je 70 mag, gaat niemand daarachter blijven rijden. Trouwens, er zijn zoveel situaties waarin een volle lijn overschrijden bevorderlijk is voor het verkeer(denk maar aan situaties waar je wilt afslaan, dan kan je al juist zetten, hier bij mij in de buurt kan je je pas heel laat in het juiste vak plaatsen -als je het correct volgens de regels wilt doen-). Of die 30 per uur rond scholen met vaste verkeersborden(dus ook buiten schooltijd 30 per uur), da's toch ook gewoon belachelijk. Als je daar 30 rijdt, zit er 9 kansen op 10 een Audi of een Golf in je reet te boren.

Bewerkt: door MegaPilot

Alsjeblief zeg, iedereen rijdt wel eens over een volle lijn. Als een tractor 30 per uur rijdt waar je 70 mag, gaat niemand daarachter blijven rijden. Trouwens, er zijn zoveel situaties waarin een volle lijn overschrijden bevorderlijk is voor het verkeer(denk maar aan situaties waar je wilt afslaan, dan kan je al juist zetten, hier bij mij in de buurt kan je je pas heel laat in het juiste vak plaatsen -als je het correct volgens de regels wilt doen-). Of die 30 per uur rond scholen met vaste verkeersborden(dus ook buiten schooltijd 30 per uur), da's toch ook gewoon belachelijk. Als je daar 30 rijdt, zit er 9 kansen op 10 een Audi of een Golf in je reet te boren.

Dus omdat iedereen het doet, wordt het maar als OK bestempeld? Het kán bevordelijk zijn voor de stroom van het verkeer, zoals het tractor voorbeeld. Ik kan me niet voorstellen dat agenten je zullen bekeuren als je een tractor inhaalt op een weg met een doorgetrokken streep, mits het veilig gebeurd natuurlijk.

Iedereen kan wel gaan zeiken dat de boetes omhoog gaan, vind ik eigenlijk ook absurd, maar toch sluit ik me volledig aan met wat onze Commandant zei namelijk "Gewoon de wet niet overtreden en je zult er geen hinder van ondervinden." simple as that.

Bewerkt: door .Whoopdidoo.
Geplaatst:

Ja dat is 1 ding, de benzine prijzen zijn bijvoorbeeld ook weer omhoog, daar heb ik wél weer hinder van. Makkelijk praten is een ding, maar lijkt wel alsof men de prijzen in NL normaal vind. Ik denk dat mensen die in de grensstreken wonen er heel anders over denken.

Geplaatst:

Dus omdat iedereen het doet, wordt het maar als OK bestempeld? Het kán bevordelijk zijn voor de stroom van het verkeer, zoals het tractor voorbeeld. Ik kan me niet voorstellen dat agenten je zullen bekeuren als je een tractor inhaalt op een weg met een doorgetrokken streep, mits het veilig gebeurd natuurlijk.

Iedereen kan wel gaan zeiken dat de boetes omhoog gaan, vind ik eigenlijk ook absurd, maar toch sluit ik me volledig aan met wat onze Commandant zei namelijk "Gewoon de wet niet overtreden en je zult er geen hinder van ondervinden." simple as that.

Deze reactie kan ik alleen maar ambieëren. Gelukkig kent de politie een discretionaire bevoegdheid en zullen dingen zoals een tractor inhalen ook door de ogen worden gezien. Ik kan het wel begrijpen, want flitspalen en menselijke flitspalen (onze BOA's), die (willen geen gebruik maken van/) maken geen gebruik van discretie. Maar goed, dan nog is het verdomde makkelijk om aan de wet te houden en dat geld in eigen zak te steken (wacht gewoon ff met inhalen en doe relaxed).

Ja dat is 1 ding, de benzine prijzen zijn bijvoorbeeld ook weer omhoog, daar heb ik wél weer hinder van. Makkelijk praten is een ding, maar lijkt wel alsof men de prijzen in NL normaal vind. Ik denk dat mensen die in de grensstreken wonen er heel anders over denken.

Klopt, dat is het nadeel van (open) grensstreken.
Geplaatst:

Snelheids boetes ook weer omhoog. Hoppa!

Ik zal mijn portemonnee weer gaan voorbereiden op anale viezigheden...

Geplaatst:
Gelukkig kent de politie een discretionaire bevoegdheid en zullen dingen zoals een tractor inhalen ook door de ogen worden gezien.

Vaak is er dan ook een onderbord waarmee wordt aangegeven dat het inhalen van dergelijke voertuigen wel is toegestaan. Wat dan natuurlijk overblijft is de veiligheid: Een inhaalverbod geldt vaak op onoverzichtelijke, smalle wegen. Als men dan op een gevaarlijke manier gaat inhalen kan er alsnog een boete volgen.

Geplaatst:

Oh ik kan zowel goede als slechte verhalen over de politie vertellen.

Ik heb zelf niet zoveel verkeerds meegemaakt.

Op de A4 ben ik denk pakmbeet 20 km gevolgd tussen Leiden en Schiphol. Vanaf de oprit Leimuiden zag ik twee politiemotoren klaarstaan.

In de verte zag ik blauwe zwaailichten aankomen en helaas reed die Touran ineens voor me en stond er Volg politie.

Voor ik het wist waren het 5 a 6 auto's en de twee motoren.

Toen ben ik bij Schiphol Cargo aan de kant gezet, gelijk sprongen er wat agenten uit de auto's en moest mijn auto worden doorzocht.

Ik vond het prima en ging wel even rustig aan de kant een sigaretje roken...

Toen kwam er nog een agent uit een onherkenbare Golf 7 (die was toen net een paar weken uit) en kreeg ik een heel verhaal van mijn snelheid en of ik het wilde zien. Ik zei "ik geloof het wel".

Achteraf werd me verteld dat ik aan de kant was gezet omdat het een verdachte situatie was. Maar ze waren wel allemaal heel beleefd dus heb ik er geen problemen mee.

Toevallig gister nog kwam de bevriende pakketbezorger langs toen ik op de zaak was om wat offertes te maken, meteen nadat de bezorger stil stond stond er ook een politietouran achter met stop politie, sprong zo'n jong agentje uit en die begon meteen de bezorger af te blaffen.

Omdat hij 55 meter zijn gordel niet droeg terwijl hij een ontheffing heeft voor 50 meter.

Dat vind ik dan overdreven.

En ik reed met 160 over de A4 en ik kreeg geen boete...(Dat vond ik overigens niet erg :$ )

Geplaatst:

Terecht, van mij mogen ze zo hoog mogelijk. Je hebt je gewoon aan de regels te houden. Ze zijn er niet voor niets.

Geplaatst:

Dus als ik NU.nl moet geloven, schrijven agenten elk jaar steeds minder bekeuringen uit, minder geld voor de staat. Zou dat dan de reden zijn dat ze de boetes verhogen? Zodat de staat toch weer elk jaar nuff monies binnenbedelt.

Gelukkig kent de politie een discretionaire bevoegdheid en zullen dingen zoals een tractor inhalen ook door de ogen worden gezien.

Vaak is er dan ook een onderbord waarmee wordt aangegeven dat het inhalen van dergelijke voertuigen wel is toegestaan. Wat dan natuurlijk overblijft is de veiligheid: Een inhaalverbod geldt vaak op onoverzichtelijke, smalle wegen. Als men dan op een gevaarlijke manier gaat inhalen kan er alsnog een boete volgen.

Dat klopt inderdaad. Ook gelden dat soort verboden vaak op wegen waar veel aanrijdingen plaatsvinden. Dan verwacht de burger ook niets anders van een politieambtenaar dat hij/zij daartegen optreed.

Zoals hier al verteld wordt, worden er inderdaad door de politie minder verkeersboetes opgelegt. Dat ligt hem wellicht in de bonnequota, maar ook zeker aan het feit dat de taak van de politieambtenaar iets anders wordt indeeld. Denk bijvoorbeeld aan de omscholing van surveillanten en het digitaliseren van flitscontroles. Ik ben daar persoonlijk erg blij mee, want in het imago van de politie zit een grotere deuk, dan dat je bij menig aanrijding tegenkomt. :sigaar:

Bewerkt: door commandant
Geplaatst:

Dus als ik NU.nl moet geloven, schrijven agenten elk jaar steeds minder bekeuringen uit, minder geld voor de staat. Zou dat dan de reden zijn dat ze de boetes verhogen? Zodat de staat toch weer elk jaar nuff monies binnenbedelt.

Het is over het algemeen juist andersom. Ook wij, de politie, vinden sommige boetes echt veel te hoog. En ook wij weten dat het crisis is. Veel agenten houden het daarom bij een waarschuwing, waar ze vroeger wel een bekeuring uitschreven. Uiteraard worden echt stevige overtredingen wel gewoon aangepakt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...