Sjaakswabber Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Het zal vast wel terecht zijn, maar ik ben niet iemand die zich erg aan de regels houd. Mensen die dat wel doen moeten dat zelf maar weten, maar ik blijf niet achter iemand rijden die 60 rijd ergens waar je 80 kan rijden, ook al is er een doorgetrokken streep. Als iedereen nou eens een beetje door rijd dan halen er ook minder mensen in over strepen, je kan ook elkaar helpen inplaats en minder in je eigen wereldje bezig zijn in het verkeer in plaats van voor de triljoenste keer de boetes verhogen. Reageren
commandant Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Beetje een omgekeerde wereld niet?!? Als jij nou gewoon normaal rijd, dan krijg je ook geen prent en maakt het je niks uit. Misschien is het eerst eens handig om te bedenken, waarom er uberhaupt regels in werking zijn gesteld. Wil je geen (verkeers-)regels; ga dan naar Syrië ofzo. Discretie is belangrijk ja, maar discretie zonder achterliggende kennis werkt niet. En maar klagen tegen iedereen die je tegenkomt in je straatje. Reageren
NicolaB Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Je kan toch wel begrijpen, dat er zelfs dan, mensen wel eens 'over de streep gaan' toch? En dat die boetes dan echt echt soms echt te hoog liggen, voor hetgeen wat er gebeurt. Reageren
commandant Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Dat heb ik inderdaad al eerder aangegeven. Desondanks vind ik dat je niet moet doen alsof het 'de overheid' is, die maar alles zonder er bij na te denken verhoogt voor de burger. We hebben het hier in basisprincipe wel over een wetsovertredende burger. Reageren
NicolaB Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Ik weet niet waar je dat uit haalt en daar doel ik ook helemaal niet op. Het enige wat ik probeer te zeggen, is dat niet iedere 'wetsovertredende burger' hetzelfde is. Als ik per ongeluk door het rood fiets, vind ik een prent van 200 euro (of wat het ook is) echt te duur. Reageren
commandant Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 En ook dit heb ik al eerder gezegd: Als je gewoon 5km/h te langzaam rijd, gewoon voor het oranje licht stopt (ipv doorgast) etc. Dan heb je er helemaal niks mee te maken. Dan kan je wel meerdere keren zeggen dat het te veel is, maar wat verwacht je dan?!? Dat men maar niet de bekeuring geeft, omdat jij het 'per ongeluk' deed? Reageren
NicolaB Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Niet om het een of ander, maar dat impliceren is echt reuze irritant. Lees gewoon wat er staat, dat bedoel ik ermee. Niks meer, niks minder Als je me mening wilt weten over iets, wil ik het gerust vertellen. Maar niet op zo'n offensieve manier. Dat maakt het gehele gesprek een stuk positiever Voor de rest vind ik inderdaad, dat je niet altijd een boete hoeft te geven als ik iets per ongeluk deed. Als ik bijvoorbeeld over de stoep fiets, waar ik niet wist dat het niet mocht. Als ik dan een enorm hoog bedrag van een boete ontvang, dan vind ik dat echt onevenredig met hetgeen wat ik 'per ongeluk' gedaan heb. Ik heb daar vroeger zelf ooit eens een boete voor gekregen en ik vind dat echt... Tja, dan denk ik waar ben je dan als agent mee bezig. Want je schiet er niks mee op, behalve dat ik nu 10 jaar na dato nog steeds een naar beeld heb van sommige agenten. Terwijl als diegene me gewoon een waarschuwing had gegeven, dan had ik ook gewoon daar nooit meer gefietst en dan wist ik alsnog wat ik fout had gedaan. Ik hoorde jou net over 'discretie' praten, nou daar past een discretie van boetebeleid ook in terug, zodat het gelijk staat aan hetgeen wat in werkelijkheid gebeurt. En ja, ook ik weet dat het lastig toe te passen is maar juist daarom is er een discretie denk je niet Zolang je het maar kan beargumenteren. Ik denk dat het hiermee wel gezegd is hoe ik er over denk. Implementeer dan ook alsjeblieft niet alsof ik van niets weet, want dat maakt een discussie er niet beter op. Uiteindelijk is het het beste als we gezamenlijk het eens kunnen zijn over een bemiddeling eh... Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 >>> Door Guardian1980: @commandant en NicolaB: prima dat jullie hier de discussie met elkaar aan gaan, maar als je reageert op het gehele bericht voor je, hoef je het niet te quoten. Het wordt er uiteindelijk niet duidelijker op. Dus ben ik zo vrij geweest ze weg te halen. Reageren
GTAKevin023 Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Allemaal voor schatkist vullen. Reageren
commandant Geplaatst: 18 januari 2014 Rapport Geplaatst: 18 januari 2014 Niet om het een of ander, maar dat impliceren is echt reuze irritant. Lees gewoon wat er staat, dat bedoel ik ermee. Niks meer, niks minder Als je me mening wilt weten over iets, wil ik het gerust vertellen. Maar niet op zo'n offensieve manier. Dat maakt het gehele gesprek een stuk positiever Voor de rest vind ik inderdaad, dat je niet altijd een boete hoeft te geven als ik iets per ongeluk deed. Als ik bijvoorbeeld over de stoep fiets, waar ik niet wist dat het niet mocht. Als ik dan een enorm hoog bedrag van een boete ontvang, dan vind ik dat echt onevenredig met hetgeen wat ik 'per ongeluk' gedaan heb. Ik heb daar vroeger zelf ooit eens een boete voor gekregen en ik vind dat echt... Tja, dan denk ik waar ben je dan als agent mee bezig. Want je schiet er niks mee op, behalve dat ik nu 10 jaar na dato nog steeds een naar beeld heb van sommige agenten. Terwijl als diegene me gewoon een waarschuwing had gegeven, dan had ik ook gewoon daar nooit meer gefietst en dan wist ik alsnog wat ik fout had gedaan. Ik hoorde jou net over 'discretie' praten, nou daar past een discretie van boetebeleid ook in terug, zodat het gelijk staat aan hetgeen wat in werkelijkheid gebeurt. En ja, ook ik weet dat het lastig toe te passen is maar juist daarom is er een discretie denk je niet Zolang je het maar kan beargumenteren. Ik denk dat het hiermee wel gezegd is hoe ik er over denk. Implementeer dan ook alsjeblieft niet alsof ik van niets weet, want dat maakt een discussie er niet beter op. Uiteindelijk is het het beste als we gezamenlijk het eens kunnen zijn over een bemiddeling eh... Kijk... Bezef ook dat ik meer over de wereld denk, dan dat ik hier op dit forumpje plaats. Toch vind ik het idee van bemiddeling niet gek, maar het moet wel een correcte basis hebben. Want ik vind dat dat systematisch duidelijk moet zijn. Reageren
NicolaB Geplaatst: 18 januari 2014 Rapport Geplaatst: 18 januari 2014 Euh oke dan, sounds legit Nou ja, ik heb gezegd wat ik er van vond en kan het je ook niet anders uitleggen. Aangezien je daar niet meer op reageert, denk ik dat ik daarin genoeg 'systematisch' duidelijk ben. ^^ Reageren
GolfG60 Geplaatst: 20 januari 2014 Rapport Geplaatst: 20 januari 2014 (bewerkt) Voor de rest vind ik inderdaad, dat je niet altijd een boete hoeft te geven als ik iets per ongeluk deed. Als ik bijvoorbeeld over de stoep fiets, waar ik niet wist dat het niet mocht. Als ik dan een enorm hoog bedrag van een boete ontvang, dan vind ik dat echt onevenredig met hetgeen wat ik 'per ongeluk' gedaan heb. Serieus, je neemt wel vreemde voorbeelden zeg, 'per ongeluk door rood rijden' en 'per ongeluk op de stoep fietsen', het mag allebei niet... Als je dit per ongeluk doet let je niet op en dan ben je sowieso potentieel gevaarlijk bezig, want dan zie je dus ook een stoplicht niet en ook geen verhoging aan de zijkant van de weg. Want wat zie je dan überhaupt wel? Bewerkt: 18 maart 2014 door GolfG60 Reageren
NicolaB Geplaatst: 20 januari 2014 Rapport Geplaatst: 20 januari 2014 Nouja, ik ben wel eens 1 meter door het rood gereden, omdat ik dacht dat mijn licht op groen sprong. Dat stond ie dan niet. Toen ik een jaar of 12 was, wist ik nog geen eens dat je niet mocht fietsen op de stoep (ik vind het veel veiliger, dan op een weg rijden). Om dat nou allemaal meteen 'potentieel gevaarlijk' te noemen en er van uit te gaan en dat ik niks zie... Dat soort soort dingen suggereert Commendant ook en slaan nergens op :S Reageren
Dippie Geplaatst: 20 januari 2014 Rapport Geplaatst: 20 januari 2014 (bewerkt) Het maakt mij niet veel uit dat de boetes omhoog zijn gegaan. De kans dat je die boete ook werkelijk verdient hebt is 9 op de 10 keer. Als ik te hard rijd, dan moet ik dat ook maar dokken. Rijd ik door rood, da's gewoon dom. Ik rij op binnenweggetjes waar amper verkeer is vaak wel lekker door, en op de doorgaande provinciale wegen rijd ik ook vaak net iets harder. Puur omdat ik gewoon iemand ben die stevig doorrijdt. Bewerkt: 20 januari 2014 door Dippie94 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 21 januari 2014 Rapport Geplaatst: 21 januari 2014 Nouja, ik ben wel eens 1 meter door het rood gereden, omdat ik dacht dat mijn licht op groen sprong. Dat stond ie dan niet. Toen ik een jaar of 12 was, wist ik nog geen eens dat je niet mocht fietsen op de stoep (ik vind het veel veiliger, dan op een weg rijden). Om dat nou allemaal meteen 'potentieel gevaarlijk' te noemen en er van uit te gaan en dat ik niks zie... Dat soort soort dingen suggereert Commendant ook en slaan nergens op :S Dus je reed niet per ongeluk door rood maar gewoon bewust, is al gelijk hele andere zaak. Persoonlijk vind ik ook dat als jij je op de weg bevindt dat wat basis verkeersregels leren ook een must is, het is immers ook voor je eigen veiligheid. Doe je dat niet, en je krijgt een prent, ja, is dat nou even rot, maar je had het zelf makkelijk kunnen voorkomen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.