Jump to content

Boxen zoemen


Nyltje

Recommended Posts

Ik had al eens een probleem met zoemende boxen, maar nu heb ik het weer, en de tips die ik in dat topic gekregen heb, heb ik ook al geprobeerd. (kabels die tegen elkaar aanliggen uit elkaar halen en geluid niet hard of zacht zetten) Het gekke is, als ik, of een ding er dichterbij komt, dan gaat het harder zoemen. Ook al gekeken of kabels goed aangesloten zijn, zelfs alles opnieuw neergezet, niks helpt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Nyltje! ;D

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaan speciale kabels waarbij binnen de isolatie van de kabels een soort van metalen wikkeling zit die rond de stroomvoerende kabels zit, die storingen tegen gaat (denk maar aan een ouderwetse 'coax kabel' voor de tv vroeger). Ik weet nu niet zeker of dit kan helpen in jouw geval, mijn excuses als ik mis ben. Maar zowiso kan je misschien eens informeren achter je juiste kabels / isolatie voor je probleem? Dit doet me trouwens enorm veel denken aan een radio, waarbij je aan de antenne komt. Is het bij het afspelen van muziek op CD, PC, harde schijf, ... of radio?

edit: heb je je kabels nagekeken op eventuele scheuren, barsten of gaten in de isolatie?

Bewerkt: door Krikke1992
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm probeer is met andere boxen of je het probleem hebt ?

Ik heb geen andere boxen.

Er bestaan speciale kabels waarbij binnen de isolatie van de kabels een soort van metalen wikkeling zit die rond de stroomvoerende kabels zit, die storingen tegen gaat (denk maar aan een ouderwetse 'coax kabel' voor de tv vroeger). Ik weet nu niet zeker of dit kan helpen in jouw geval, mijn excuses als ik mis ben. Maar zowiso kan je misschien eens informeren achter je juiste kabels / isolatie voor je probleem? Dit doet me trouwens enorm veel denken aan een radio, waarbij je aan de antenne komt. Is het bij het afspelen van muziek op CD, PC, harde schijf, ... of radio?

edit: heb je je kabels nagekeken op eventuele scheuren, barsten of gaten in de isolatie?

Ik weet niet wat voor draden ik heb, maar de boxen zijn zwart met zilver en niet beige zoals die ouderwetse. Ik heb geen scheuren in kabels.

Ik zit te denken aan storende apparaten zoals bijvoorbeeld je mobiele telefoon die te dichtbij komt. Kun je dit eens nachecken?

Nee is het niet, met alles (zelfs m'n hand) waarmee ik dichtbij gaan m'n boxen harder zoemen. Eigenlijk niet m'n boxen maar dat ding waar geen geluid uit komt maar waar de aan knop zit en waar m'n boxen aan aangesloten zitten.
Link to comment
Delen op andere websites

Een soort gelijk probleem als je beschrijft komt vaker voor bij goedkope luidsprekers veel kan je er niet aan doen vrees ik. Je zal ermee moeten leren leven of nieuwe en uiteraard betere luidsprekers kopen. :N

Bewerkt: door Woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...