Jump to content

Alles een uur (of twee) laten opschuiven, ja of nee?

Alles een uur (of twee uur) later?  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Alles een uur (of twee uur) later?

• Nee!
      15
    • Ja!
      4

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Bijna iedereen vindt het vervelend om vroeg naar bed te gaan en weer vroeg op te staan. Waarom doen we dat terwijl bijna iedereen het vervelend vindt? Al vanaf dat je kind ben wil je al langer opblijven. Wat zouden jullie willen? Het zo laten, of alles een uur (of twee uur) later. Daarmee bedoel ik dus ook eten, school/werk, openingstijden, echt ALLES schuift een uur op. Later naar schoo/werk, maar ook later thuis, maar de tijd dat je op school bent of werkt blijft even lang. Wat vinden jullie? Alles een uur (of twee) opschuiven of niet?

Stem en laat je mening achter!

Over het stemmen: als je twee uur (of meer) te veel vindt, maar 1uur wel prima vindt dan stem je gwn voor ja.

Mijn mening:

Ik vind dat het wel een uurtje of twee opgeschoven mag worden. Mensen zeggen dan misschien: 'Je hebt niks aan je dag.', maar je slaapt en bent nog steeds even lang wakker, dus die zin slaat nergens op.

Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

Wat een onzin.. :7

Het heeft absoluut geen voordelen om het twee uur op te schuiven. Rond deze tijd zal het dan om 'vier uur' al donker zijn.

Serieus, waar slaat dit op? :?:7 Ben je dronken?

Geplaatst:

Nee, het is nu toch al donker als ik om 17:00 klaar ben met stage, dus om daar nou 19:00 van te maken... dat ik dan twee uur later begin komt er in de praktijk op neer dat ik gewoon twee uur later uit bed ga, aangezien ik dan ook twee uur later náár bed ga... Dus ik zie het nut er niet zo van in. :puh:

Wat een onzin.. :7

Het heeft absoluut geen voordelen om het twee uur op te schuiven. Rond deze tijd zal het dan om 'vier uur' al donker zijn.

Ik vind het altijd kut (om het zo maar ff te noemen) om vroeg naar bed te gaan, zelfs als ik een week 10 uur naar bed zou gaan dan wil ik nog steeds laat naar bed.
Ben je dronken?

Waar dit dan weer voor nodig is... :/ Volgens mij ben jij het, 't is gwn een stelling. Maar laten we niet op dit stukje verder gaan... Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

Ik vind het altijd kut (om het zo maar ff te noemen) om vroeg naar bed te gaan, zelfs als ik een week 10 uur naar bed zou gaan dan wil ik nog steeds laat naar bed.

Slaapritmes passen zichzelf gewoon aan naar verloop van tijd. Dus als je alles twee uur gaat opschuiven dan zal je naar verloop van tijd ook dat te vroeg gaan vinden.

Als je laat naar bed wilt, dan heb je waarschijnlijk genoeg slaap. Zeg dat gewoon tegen je ouders in plaats van een topic aan te maken waarin je suggereert dat we alle biologische klokken van heel Nederland een uur vooruit moeten zetten, waar niemand in de lange termijn iets mee opschiet.

Ben je dronken?

Waar dit dan weer voor nodig is... :/ Volgens mij ben jij het, 't is gwn een stelling. Maar laten we niet op dit stukje verder gaan...

Een stelling die ik het subforum Opinie niet waardig vind. :7

Slaapritmes passen zichzelf gewoon aan naar verloop van tijd. Dus als je alles twee uur gaat opschuiven dan zal je naar verloop van tijd ook dat te vroeg gaan vinden.

Als je laat naar bed wilt, dan heb je waarschijnlijk genoeg slaap. Zeg dat gewoon tegen je ouders in plaats van een topic aan te maken waarin je suggereert dat we alle biologische klokken van heel Nederland een uur vooruit moeten zetten, waar niemand in de lange termijn iets mee opschiet.

Ik begrijp iets dan niet... Waarom wil je steeds als kind laat naar bed, en waarom zeuren veel mensen over vroeg opstaan en vroeg naar bed. Hoe laat zou een mens eigenlijk moeten slapen? Ik zelf denk als het donker wordt. Dus dat is in de winter al om 5 uur, maar in de zomer 10 á 11 uur.
Ben je dronken?

Waar dit dan weer voor nodig is... :/ Volgens mij ben jij het, 't is gwn een stelling. Maar laten we niet op dit stukje verder gaan...

Een stelling die ik het subforum Opinie niet waardig vind. :7

Zeg dat dan i.p.v. ben je dronken... Bewerkt: door Nyltje
Geplaatst:

De ene persoon heeft minder slaap nodig dan de ander. Elk kind wil langer opblijven want ze willen bijvoorbeeld bij hun ouders op de bank zitten televisie kijken of misschien rond jouw leeftijdscategorie nog doorgamen met hun vrienden. Studies hebben aangetoond dat je tussen de 8 en 10 uur slaap nodig hebt. (Waarom lig jij nog niet in bed? :puh:)

Geplaatst:

Studies hebben aangetoond dat je tussen de 8 en 10 uur slaap nodig hebt.

Ik slaap altijd 9 uur hoe laat ik ook naar bed ga.

(Waarom lig jij nog niet in bed? :puh:)

Kijk, dat bedoel ik dus, ik heb gwn geen zin. :puh: En zo moe ben ik niet. :puh:
Geplaatst:

(Waarom lig jij nog niet in bed? :puh:)

Kijk, dat bedoel ik dus, ik heb gwn geen zin. :puh: En zo moe ben ik niet. :puh:

Puber! :puh: Een slaapritme (dus vaste tijd naar bed gaan en vaste tijden opstaan) zijn best belangrijk. Dus gewoon gaan liggen en de ogen dicht. ;)

Enorm hypocriet hoe ik ondertussen een nacht aan het doorhalen ben om mijn opgaven af te krijgen.

Geplaatst:

Haha, dit topic had ik 13 jaar terug kunnen openen. :7 Het is algemeen bekend dat met name jongens in de pubertijd moeite te hebben met op tijd uit bed komen, dat had ik vroeger ook. Geen zorgen, dat gaat wel weer over. Het maakt daarin geen verschil of je om 10 of om 12 uur je nest ingaat, eruit komen is en blijft een uitdaging. Zoals gesteld schiet je dan geen fluit op met de tijd van alles opschuiven, dan verschuift gewoon de uitdaging.

Ik sta vijf dagen per week tussen vijf en zes op. Geen problemen mee. Soms betekent dit dat ik rond half vijf thuis kan zijn, vaker betekent dit dat ik langer aan het werk ben en rond zes, zeven uur thuiskom. Zonder enig probleem. ;)

Alles tijden opschuiven kom ik dus geen steek mee verder, want ik zal die tijd dan gewoon gebruiken om te slapen.

Geplaatst:

Ik heb ook wel moeite met opstaan, maar de dag hoeft heus geen uurtje vooropgeschoven worden, gaat toch niks helpen.

Geplaatst:

Nee. Ik ga liever 2 uur vroeger naar bed. Anders ben ik elke dag pas 17.00 klaar. Het liefst heb ik alles een half uur vroeger.

Geplaatst:

Zo heb je de meeste zon op een dag. Als ik de dag 2 uur opschuif, ga ik 2 uur later naar bed.

Ik vind het wel deprimerend om in het donker naar school te reizen. Als liefst heb ik een lekker zonnetje en slaap ik minimaal 7 uur. Dan voel ik me op,top en kan ik de wereld aan!

Geplaatst:

Studies hebben aangetoond dat je tussen de 8 en 10 uur slaap nodig hebt.

Het is 7,5 uur.

Maar daarnaast blijft hetzelfde principe gelden. Waarom zouden we de uren opschuiven? Het enige wat dat uiteindelijk zou uitmaken is de uren die verschoven zijn, want ons biologisch ritme past zich gewoon aan aan de omstandigheden. Dus zoals Jacky ook al zegt: Schieten we niks mee op.

Geplaatst:

Kunt wel alles 2 uur opschuiven, en in het begin zal dat misschien lekkerder aanvoelen, echter je kunt ook zeggen ik ga 2 uur eerder naar bed en sta daardoor 2 uur eerder op... De tijd die tussen opstaan en slapen gaan, blijft gelijk.

Nu zeg je bv om 8 uur opstaan vind ik vroeg, maar daar 10 uur van, maar na een tijdje vind je 10u wel erg vroeg om op te staan...

Ikzelf ben van een baan waarbij ik eerst om 6.00u aanwezig moest zijn, en nu om 8 uur... in het begin is dat héél lekker, je voelt het echt als uitslapen, maar ook daar ben je snel aangewend

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...