Jump to content

Alles een uur (of twee) laten opschuiven, ja of nee?

Alles een uur (of twee uur) later?  

19 leden hebben gestemd

1. 1. Alles een uur (of twee uur) later?

• Nee!
      15
    • Ja!
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Studies hebben aangetoond dat je tussen de 8 en 10 uur slaap nodig hebt.

Het is 7,5 uur.

Verschillende studies tonen verschillende dingen aan. Er is niet één studie die het juist heeft. Dat is ook logisch; iedereen is anders, iedereen heeft andere hoeveelheid slaap nodig. Ik ken iemand die kan met 3/4 uur slaap per nacht toekomen. Die is nooit moe, prima concentratievermogen. Ik ken ook iemand die zelfs na 9,5 uur nog denkt "ik had wat langer moeten slapen", al ben ik ervan overtuigd dat zeker te lang slapen ook gewenning is.

2 uur verzetten heeft geen zin. Nyltje zei ergens dat je naar bed moet als het donker wordt; dat betekent dus dat je in de winter veel langer wilt slapen? Natuurlijk werkt dat niet. In de winter gaat de zon voor vijf uur 's middags onder, en komt hij pas om negen uur 's ochtends op. Met andere woorden: de zon is onder voor 16 uur. In de zomer is de zon onder voor 7,5 uur. Natuurlijk moeten we, om enigszins hetzelfde ritme te houden, in het donker wakker zijn.

Alles verzetten heeft niet veel zin, dan wordt dat toch weer "vroeg". Ik verzet mijn eigen levensstijl wel als ik daar zin in heb. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Wat heeft het voor zin om alles op te schuiven?

Het is het zelfde idee met van zomertijd naar wintertijd. je denkt dat 1 dag ooh ik kan een uur langer liggen!

Maar de volgende dag is het al weer gewoon en is het weer zeiken van ik moet vroeg op...

Dus ja gewoon niet zeuren.

Als je 's ochtends moe bent gewoon eerder op bed gaan. punt.

Bewerkt: door Dexist
Geplaatst: (bewerkt)

Haha het slaat nergens op en heeft verder geen andere toevoeging.

Ik heb zelf geen moeite om vroeg naar bed te gaan en vroeg eruit (Rond 10 uur s'avonds me bed in, 5 uur s'ochtends eruit). Als je nog op school zit kan je het s'avonds meestal wat later maken maar als je moet werken houd je echt wel rekeningen met je slaaptijden, althans dat doe ik.Toen ik nog op de middelbare zat had ik een gozer in me klas die 'genoeg' had aan 2 uur slaap. Hij had wel altijd zo'n stoned/moe hoofd.

Bewerkt: door PatrickBateman
Geplaatst:

Haha, om eerlijk te zijn mag ik ook graag een uurtje langer blijven liggen. Maar helaas werkt dat niet zo, zekers niet als je aan het werk moet. Wat overigens wel grappig is, als ik vakantie heb en dus ook wat langer ga slapen, dan voel ik mij meestal erg lui. Als ik dus vroeg opsta voel ik mij meestal wel aardig fit.

Je moet ook onthouden dat scholen misschien vrijwel allemaal zelfde schooltijden hanteren, maar als je later aan 't werk gaat is dat wel anders. Per bedrijf verschilt het hoe laat je moet beginnen met werk, de één hoeft pas om 9 uur te beginnen, de ander om 6 uur.

Van mijn part hoeft er echt niks te veranderen qua tijden, ik heb er wel vrede mee. Mocht je er wel problemen mee hebben? Dan heb ik een gouden tip voor je: Ga iets eerder naar bed! :gaap:

Geplaatst:

Toch als ik alle reacties nu lees, denk ik er wat verder over na. Oftwel: okal zeuren mensen over het te vroeg naar bed en vroeg op, als je alles opschuift dan ben je na een paar weken daar weer aan gewent en wil je dus nog een uurtje later.

Ik wou gwn ff van iedereen weten. :puh:

Geplaatst:

Ik zeg soms wel eens tegen m'n vader, dat ik wou dat er 8 dagen in een week zaten, waarvan de 8e dag een vrije dag was. En mijn moeder gaat er dan altijd heel serieus op in. Datzelfde denk ik eigenlijk ook wel bij dit onderwerp. Heerlijk zou het zijn om 2 theoretische extra uurtjes te hebben, wanneer je laat in slaap valt. Maar je moet er niet te serieus op in willen gaan. :clown:

Geplaatst:

Om alles een of 2 uur op te schuiven vindt ik geen nut hebben.

En maakt voor mij toch niet veel uit. Lig meestal toch pas om 3 uur in bed om er om 9 a 10 uur weer uit te rollen voordat ik om 2 uur op me werk zit.

Van mij zouden ze school wel dan 2 uur later mogen verplaatsen. Maar dat dan vooral omdat het dan wat meer richting Horeca tijden gaan. Gelukkig is dit voor mij maar 1 dag per week.

Geplaatst:

Op zich zou het wel mooi zijn: Slapen wanneer jij en je lichaam dat wilt.

Besef dat dat niet altijd even veel nut heeft. Je zit immers met mensen om je heen, die ook zo hun eigen slaapritmes hebben. En dat is nog exclusief de werkinspanningen (als ik 12 uur sta te zwoegen ben ik sneller moe, dan dat ik 12 uur aan het gamen ben met pauzes er tussen.). Diezelfde nadelen zie ik ook terugkomen bij een 24/7 economie.

Geplaatst:

Ik ben echt geen ochtendmens, dus ik zie er aan de ene kant wel wat in. Maar aan de andere kant ook weer niet, als ik 10:00 uur smorgens me bed pas uit kom door de weeks dan ben ik ook pas om 14:00 klaarwakker. En ik ga nu altijd door de weeks om 1:00 naar bed, dat word dan 3:00.

Geplaatst:

Ik ben niet echt een ochtend mens en word meestal om 2/3 uur wakker tijdens vakanties en weekend's ga ik meestal slapen om 2/3 uur,

Dus van mij part zou het wel een tijdje opgeschoven mogen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...