Jump to content

HELP: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld


Yunvie

Recommended Posts

Dag allen! ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop namelijk de Asus N550LF.

Nu heb ik gister via het NVIDIA-Configuratiescherm een update gedaan, en na die update krijg ik telkens als ik bijv. een game wil starten de volgende melding:

"Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 311.54 reageert niet meer en is hersteld."

Ik heb op internet al wat research gedaan en ook wat gevonden, namelijk dat ik de driver via apparaat beheer zou moeten verwijderen en dan de laptop opnieuw op te starten. Hier een link naar het forum waar ik dit gelezen heb:http://www.nucia.eu/...-en-is-hersteld

Zou iemand mij verder meer informatie kunnen geven of dit inderdaad de goede oplossing is, en zou diegene mij dan ook een duidelijke uitleg kunnen geven over hoe ik dit allemaal moet doen!(:

Ik heb trouwens de Nvidia Geforce GT 745M als videokaart mocht deze info nodig zijn(;

Is er meer info nodig dan hoor ik het graag.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen!

Alvast bedankt voor de hulp(:

Link to comment
Delen op andere websites

Als dit probleem voorkomt is of je driver niet stabiel, of is je videokaart (de hardware) niet stabiel. Als je voordat de nieuwe driver geinstalleerd had hier geen problemen mee had is het waarschijnlijk de driver.

311.54 is niet de nieuwste versie voor je videokaart: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/71706/en-us is de nieuwste versie, ik zou deze eens proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als dit probleem voorkomt is of je driver niet stabiel, of is je videokaart (de hardware) niet stabiel. Als je voordat de nieuwe driver geinstalleerd had hier geen problemen mee had is het waarschijnlijk de driver.

311.54 is niet de nieuwste versie voor je videokaart: http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/71706/en-us is de nieuwste versie, ik zou deze eens proberen.

Heb dit geprobeerd, maar helaas blijf een melding krijgen.

Dit keer staat er alleen wel ipv Version 311.54 nu Version 332.21 in de melding.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Iemand anders nog ideeën?

Bewerkt: door Yunvie
Link to comment
Delen op andere websites

Zet je systeem terug naar een moment van voor de installatie van de drivers. Dit kun je doen door middel van systeemherstel. Nu zou de oude driver weer moeten worden geïnstalleerd. Vanaf hier kun je opnieuw proberen de nieuwste update te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Zet je systeem terug naar een moment van voor de installatie van de drivers. Dit kun je doen door middel van systeemherstel. Nu zou de oude driver weer moeten worden geïnstalleerd. Vanaf hier kun je opnieuw proberen de nieuwste update te installeren.

Heb dit al geprobeerd, maar was ter vergeefs. Mijn laptop wou hierna niet eens meer goed opstarten en heb gelukkig nog via de bios het herstel ongedaan kunnen maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je een Nvidea suite geinstalleerd of zoiets dergelijks (AI Suite van ASUS, of een ander programma gerelateerd voor drivers)? Het kan ook mogelijk zijn dat je een driverconflict hebt.

Deinstalleer al die crap eens en je kan in windows inderdaad de driver via apparaat beheer verwijderen. Hierdoor wordt als het goed is de default door windows geleverde driver weer geinstalleerd.

Edit:

Heb je mogelijk je videokaart proberen te overclocken? Wordt je laptop erg warm?

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je een Nvidea suite geinstalleerd of zoiets dergelijks (AI Suite van ASUS, of een ander programma gerelateerd voor drivers)? Het kan ook mogelijk zijn dat je een driverconflict hebt.

Deinstalleer al die crap eens en je kan in windows inderdaad de driver via apparaat beheer verwijderen. Hierdoor wordt als het goed is de default door windows geleverde driver weer geinstalleerd.

Edit:

Heb je mogelijk je videokaart proberen te overclocken? Wordt je laptop erg warm?

Nee, heb verder niet iets als Nvidea suite geïnstalleerd.

Ik heb inderdaad net alles gedeinstalleerd en als ik dit doe, lijkt het probleem in ieder geval verholpen, heb daarna opnieuw geprobeerd die nieuwe versie 311.54 te instaleren en vervolgens kreeg ik weer dit probleem.

Nu op het moment heb ik het weer gedeinstalleerd.

En overclocken heb ik niet gedaan(;

Link to comment
Delen op andere websites

Het is erg raar dat je problemen hebt met de officele drivers van Nvidia, maar niet met die van windows repository (die gewoon dezelfde drivers zijn, alleen dan ouder en vanaf windows afkomen).

Wat voor windows gebruik je? Windows 8 64bit? Als je de default driver gebruikt, heb je dan aanzienlijk minder performance in een game? Sommige games hebben Benchmarks (zoals GTA IV).

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een x64-systeem hebt, moet je ook een x64-compatibele driver hebben. Installeer je de x86-versie, dan kan dat ook problemen opleveren. Heb je dit dubbel gecheckt?

Als je de versie voor de nieuwste update ergens terug kunt vinden, probeer die dan eens te installeren. Misschien zit er een fout in de nieuwste update.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is erg raar dat je problemen hebt met de officele drivers van Nvidia, maar niet met die van windows repository (die gewoon dezelfde drivers zijn, alleen dan ouder en vanaf windows afkomen).

Wat voor windows gebruik je? Windows 8 64bit? Als je de default driver gebruikt, heb je dan aanzienlijk minder performance in een game? Sommige games hebben Benchmarks (zoals GTA IV).

Ik gebruik gewoon windows 8 64bit ja. Dat laatste gedeelte over de benchmarks snap ik niet helemaal, maar ik merk zelf vrij weinig verschil.

Als je een x64-systeem hebt, moet je ook een x64-compatibele driver hebben. Installeer je de x86-versie, dan kan dat ook problemen opleveren. Heb je dit dubbel gecheckt?

Als je de versie voor de nieuwste update ergens terug kunt vinden, probeer die dan eens te installeren. Misschien zit er een fout in de nieuwste update.

Die nieuwe versie was compatible met 64bit, ik heb even gezocht en ik kan inderdaad oudere drivers instaleren. Of dit veel zou helpen vraag ik me af, want met de versie die ik nu heb namelijk 331.65 krijg ik die melding ook al.

Voor zover ik weet alleen als ik het configuratiescherm opstart van Nvidia want gamen kan ik wel, overigens schokken deze games wel terwijl dit niet hoort, zelfs op de laagste instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een kleine update:

Ik heb net een automatische update gedaan die starten als je je laptop/pc afsluit, daarna mijn laptop weer aan gedaan en had weer last van dit probleem.

Zo krijg ik weer deze melding als ik bijv. een game wil starten.

Bij minecraft krijg ik ook nog de melding "java Platform SE binary werkt niet meer".

Link to comment
Delen op andere websites

Even een kleine update: Ik heb net een automatische update gedaan die starten als je je laptop/pc afsluit, daarna mijn laptop weer aan gedaan en had weer last van dit probleem. Zo krijg ik weer deze melding als ik bijv. een game wil starten. Bij minecraft krijg ik ook nog de melding "java Platform SE binary werkt niet meer".

Dit is een probleem in Java. Kijk eens of je Java kunt updaten naar een nieuwere versie ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat je windows installatie beschadigd is, of dan toch je videokaart defect is. Minecraft (Java) gebruikt onderwater gebruik van technieken die op de GPU worden gerenderd.

Persoonlijk zou ik Windows opnieuw proberen te installeren. Tenzij iemand anders nog een suggestie heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

Mm dan ben ik bang dat ik inderdaad windows opnieuw moet instaleren..

Scheelt dat ik er nog niet super veel op had staan aan belangrijke spullen etc! :)

In ieder geval iedereen bedankt en mocht het probleem aanhouden dan zal ik er misschien nog op terug komen(:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...