Dippie Geplaatst: 15 januari 2014 Rapport Geplaatst: 15 januari 2014 (bewerkt) Hallo,Ik heb twee á drie maanden terug een NVidia GTX590 gekocht, tweedehands van een vriend. Omdat ik niet twee keer een 8pin-8pin PCI-e kabel had, heb ik 'm met andere kabels aangesloten. Hierdoor liet hij echter enkele pins in de videokaart onbenut (geen pin in de kabel). Ik denk dat dit zo'n 4 pins waren. De videokaart werkte prima. Eergisteren heb ik twee pci-e kabels gekocht. Deze heb ik aangesloten, maar daarna startte de PC niet meer op. Haalde ik nou één kabel los, startte de pc wel, maar kreeg de videokaart (logischerwijs) niet genoeg voeding om beeld te geven.Ik verwachte dus dat dit aan m'n 700 watt voeding lag, dus heb ik een 860 watt voeding besteld. Helaas heb ik nog steeds dezelfde problemen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Groet,Diedrik EDIT: Wil de moderator dit topic naar het hardware-subforum verplaatsen? Alvast bedankt. Bewerkt: 15 januari 2014 door Dippie94 Reageren
Big Boss Geplaatst: 15 januari 2014 Rapport Geplaatst: 15 januari 2014 Eergisteren heb ik twee pci-e kabels gekocht. Wat? Is je voeding modulair? Reageren
Dippie Geplaatst: 15 januari 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 15 januari 2014 Yes, voeding is modulair (beide). Heb nu de geleverde kabels van de 860 watt-voeding (Corsair) aangesloten, en m'n pc start weer normaal op. Toch raar dat die twee losse kabels (van Cooler Master) niet werken, je zou denken dat deze ook bruikbaar zijn in andere voedingen, omdat de opbouw van de pins exact hetzelfde zijn. Reageren
dionkoffie Geplaatst: 22 januari 2014 Rapport Geplaatst: 22 januari 2014 hah en ik hoorde vanmiddag nog dat je geen probleme had met je videokaart XD Reageren
GolfG60 Geplaatst: 22 januari 2014 Rapport Geplaatst: 22 januari 2014 hah en ik hoorde vanmiddag nog dat je geen probleme had met je videokaart XD Heeft ie toch ook niet slimmerik, het lag aan zijn voeding/kabels, en topic is al een week oud... Reageren
Dippie Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 25 januari 2014 hah en ik hoorde vanmiddag nog dat je geen probleme had met je videokaart XD Heeft ie toch ook niet slimmerik, het lag aan zijn voeding/kabels, en topic is al een week oud... Dion is niet de slimste van het forum... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.