Basssss Geplaatst: 16 januari 2014 Rapport Geplaatst: 16 januari 2014 (bewerkt) SA-MP 0.3z RC1 is vandaag vrijgegeven. Het is voornamelijk een beveiligingsupdate, maar er is ook een zeer bruikbare nieuwe functie. Het officiele topic kun je hier vinden. SA-MP 0.3z RC1Updated shooting sync for bullet weapons Shots fired by players are now lag compensated, meaning you can aim at the skin instead of lead aiming. The server can now get access to the full bullet information to tell if it hit a player, vehicle or object. #define BULLET_HIT_TYPE_NONE 0 #define BULLET_HIT_TYPE_PLAYER 1 #define BULLET_HIT_TYPE_VEHICLE 2 #define BULLET_HIT_TYPE_OBJECT 3 forward OnPlayerWeaponShot(playerid, weaponid, hittype, hitid, Float:fX, Float:fY, Float:fZ); The give/take damage callbacks now contain the body part hit ID. If your script uses these callbacks, you will need to update the definition in your script. forward OnPlayerTakeDamage(playerid, issuerid, Float:amount, weaponid, bodypart); forward OnPlayerGiveDamage(playerid, damagedid, Float:amount, weaponid, bodypart); Other stuff - A network level setting for server.cfg 'messageholelimit' has been added to deal with DoS attacks. - The Rivershell gamemode has been updated to version 2. SA-MP 0.3z RC2 Client/Server update - Removes autoaim ability from the joypad controls - Adds BULLET_HIT_TYPE_PLAYER_OBJECT 4 - Fixes gunshell/smoke particle offset problem Let op: deze updates zijn nog in de RC-fase, wat inhoudt dat er nog bugs kunnen zijn en niet alle servers al overgaan op deze nieuwe update. Wat vinden jullie ervan? De nieuwe callback is zeker interessant en ik heb er al enkele plannen mee. Bewerkt: 17 januari 2014 door Basssss Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 januari 2014 Rapport Geplaatst: 16 januari 2014 Shots fired by players are now lag compensated, meaning you can aim at the skin instead of lead aiming. Dus geen laggshooting meer? Dus een beetje zoals MTA? Reageren
Basssss Geplaatst: 16 januari 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 16 januari 2014 Daar lijkt het wel op. Hier nog een bevestiging van een van de betatesters: People will adapt.It's actually a lot lot better for proper competitive dm, tdm, A/D etc. Just takes some getting used to. You cant hide behind your ping and mow down newbies that don't know how to aim anymore, thats all Linkje. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.