.Sharingan Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 (bewerkt) Ik heb deze sig gemaakt met behulp van een tutorial namelijk deze Waar ik toch nog snel tegen aan loop is het ontbreken van juiste brushes (misschien zijn ze standaard en kijk ik erover heen) die men in tutorials gebruikt. Ik neem dus altijd maar een brush die me geschikt lijkt maar waar het resultaat toch vaak van tegenvalt. Misschien dat iemand een brushpack voor me heeft en/of wat tips erover kan geven? Over de C4D render, is echt de eerste keer evah dat ik dit gebruik en weet ook niet of ik dit juist heb toegepast, want ik ben, omdat ik zolang niet gephotoshopt heb, wat onzekerder over bepaalde dingetjes. Let me hear it, again! :3 Bewerkt: 18 januari 2014 door .Whoopdidoo. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Je hebt dan wel C4D en smudge gebruikt, maar ik herken hier toch zeker nog wat van jouw eigen stijl in. Ik vind de achtergrond erg interessant. In eerste instantie vallen alleen de lichtbolletjes op, maar als je iets beter kijkt zie je ook allemaal donkere effecten. Hou daar wel van, werkjes die niet meteen alles prijsgeven. Het smudgen, tsja, het heeft misschien niet helemaal goed uitgepakt, maar mislukt is het ook niet. Ik zou eens proberen om met een meer borstelachtige brush te smudgen op een hogere hardheid, misschien dat dat toffe dingen oplevert. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 17 januari 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 hehe Thanks, Heb een aantal stapjes overgeslagen omdat ik er gewoonweg niet uitkwam. Heb wel nog even een specifieke vraag over de tutorial, bij stap 9 zie je 3 bars, Hue, Luminosity & opacity en Luminosity normaal. Waar vind ik dat ? Reageren
Cabyon Geplaatst: 17 januari 2014 Rapport Geplaatst: 17 januari 2014 Heb wel nog even een specifieke vraag over de tutorial, bij stap 9 zie je 3 bars, Hue, Luminosity & opacity en Luminosity normaal. Waar vind ik dat ? Hue kun je vinden via Image > Adjustments > Hue. Luminosity en opacity zijn de 'standen' waarop je een layer kunt zetten, welke je rechtsonder in je layermenu kunt vinden. (Waar normaliter in een wit balkje 'Normal' staat. Dat kun je aanpassen.) Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 18 januari 2014 Rapport Geplaatst: 18 januari 2014 Smudgen steekt vrij nauw overigens, het zit 'm allemaal in hoe je de Brush Settings instelt. In deze tutorial wordt een 19 px Hard Brush gebruikt, dat wil zeggen gewoon een standaard ronde brush met de hardness op 100% (op 0% is een soft brush). Er worden gek genoeg geen instellingen gegeven voor het smudgen, terwijl dat juist is waar de tutorial om draait. Als je de Smudge Tool geselecteerd hebt kun je via Window > Brushes of sneltoets F5 spelen met heel wat instellingen, die elk weer een ander resultaat geven. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.