Jump to content

Heb jij de Gulden meegemaakt?

GTAKevin023

38 leden hebben gestemd

1. 1. Heb jij de gulden meegemaakt?

• Ja, ik weet het nog goed.
      17
    • Ja, maar weet er niet zoveel meer van. (Te jong)
      19
    • Nee.
      2

Recommended Posts

Hey,

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen er hier nou zijn

die de Gulden niet hebben meegemaakt. :)

Omdat er tegenwoordig best aardig wat mensen hier zijn die

onder de 14 zijn.

Ik ben 21 en het is 12 jaar geleden dat de Euro inging.

Toen was ik 9, dus ik heb nog de gulden tijd meegemaakt

en er ook mee betaald.

En jij? :D

Groetjes GTAKevin023. 8)

Bewerkt: door GTAKevin023
Delen op andere websites

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• .Sharingan

3

• NicolaB

3

• Rutger.

2

• GTAKevin023

2

Ik ben nu achttien jaar oud en toen de gulden inging was ik dus nog maar 4 jaar oud. Maar ik kan me nog wel herinneren hoe al ons geld moest worden ingewisseld en dat de Donald Duck een gulden-stickervel mee leverde om op onze nieuwe euro's te plakken. Zo wist je precies hoeveel waarde een euromunt had. :puh:

Verder heb ik nooit, zoals mijn ouders wel deden, dingen omgerekend naar guldens omdat ik daar gewoon te jong voor was.

Delen op andere websites

Volgens mij ook 12 jaar geleden, want ik kan me nog vaag de gulden herinneren, en ik ben pas 16 :7 Kan natuurlijk ook komen doordat ik nog regelmatig guldens tegenkom, vooral 1 cent Juliana's met de metaaldetector.

Delen op andere websites

Een brood kostte geloof ik 30 Frank.

Da's een peulenschil nu :puh: Wel ja, je kan twee verschillende valuta eigenlijk niet vergelijken.

De Frank heb ik ook heel eventjes meegemaakt, ik denk dat die officieel afgeschaft werd op 1 januari 2001 hier, toen ik net 6 was. Heb er dus nooit mee betaald, maar ik denk dat die kleine centjes nog altijd rondzwerven door het huis.

Delen op andere websites

Ik ben nu achttien jaar oud en toen de gulden inging was ik dus nog maar 4 jaar oud. Maar ik kan me nog wel herinneren hoe al ons geld moest worden ingewisseld en dat de Donald Duck een gulden-stickervel mee leverde om op onze nieuwe euro's te plakken. Zo wist je precies hoeveel waarde een euromunt had. :puh:

Verder heb ik nooit, zoals mijn ouders wel deden, dingen omgerekend naar guldens omdat ik daar gewoon te jong voor was.

Volgens mij is de Euro ingegaan in 2002, 12 jaar geleden dus. puh2.gif

That makes more sense. Ik kon me niet voorstellen dat ik de gulden-euro wisseling bewust heb meegemaakt toen ik 4 jaar oud was. ;) Ik was dus 6 jaar oud.

Delen op andere websites

Volgens mij is de Euro ingegaan in 2002, 12 jaar geleden dus. puh2.gif

That makes more sense. Ik kon me niet voorstellen dat ik de gulden-euro wisseling bewust heb meegemaakt toen ik 4 jaar oud was. ;) Ik was dus 6 jaar oud.

Ik dacht 2000, sorry. :puh:

Delen op andere websites

Ik weet nog dat we bij de omwisseling eens mijn spaarpot hebben leeggemaakt en geteld. Weet dat getal nog goed, 843 BEF. Eens een arme tata, altijd een arme tata. Van Guldens zelf herinner ik mij niet veel. Ja, dat ze in Nederland werden gebruikt, maar heb er volgens mij nooit eentje vastgehad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Lires.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...