Jump to content

Heb jij de Gulden meegemaakt?

GTAKevin023

38 leden hebben gestemd

1. 1. Heb jij de gulden meegemaakt?

• Ja, ik weet het nog goed.
      17
    • Ja, maar weet er niet zoveel meer van. (Te jong)
      19
    • Nee.
      2

Recommended Posts

• Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• .Sharingan

3

• NicolaB

3

• Rutger.

2

• GTAKevin023

2

Ik weet nog goed dat ik mijn gulden moest inruilen voor euro's. Voor het inwisselen kreeg ik een mapje met alle euro munten erin geplakt. Jammer dat ze de gulden hebben weggedaan, heb die liever dan de euro.

Delen op andere websites

De gulden heb ik zeker wel meegemaakt! Ik heb nog ergens een mapje liggen met alle guldenmunten erin. :) Ik reken ook nog wel eens terug naar de gulden hoor, vooral om er dan achter te komen hoe belachelijk duur veel dingen eigenlijk zijn! :$

Maar voor de belgen onder ons was die omschakeling nog wel groter denk ik? Een euro is ongeveer 2,20 gulden, maar bij de Belgische Frank 1 euro ongeveer 40 Frank.

Maar misschien is zo'n groot verschil ook juist wel gunstig, in Nederland is vaak het gulden-tekentje simpelweg vervangen door het euro-tekentje zonder het bedrag te delen door 2,20. Met de Frank is dat wat lastiger denk ik! :puh:

Delen op andere websites

Ja zeker de gulden meegemaakt!

ik was maar wat blij toen ik een keer een 5-gulden-muntje vond on de kast bij me ouders, en ik mocht hem houden :D

ik kreeg altijd een kwartje voor een 10 op topografie op de basischool!, Dus ik had altijd 10-en!

En bij sintmaarten een rijksdaalder van de juiste mensen, en mn vader een borreltje :puh:

toen ik naar de middelbare ging en echt moest betalen(lekkere broodjes in de pauze) waren de euro's er net :)

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...