Jump to content

[NEW][€ ?][LAP] NandroDavids


NandroDavids

Recommended Posts

Als jij het onder de 600 euro kan houden mét een Full HD panel, be my guest. :puh: Het kan dan wel o zo mooi zijn, voor de eisen van Nandro ga je toch echt niet meer dan 600 euro uitgeven?[/size]

Heb je gelijk in, de enige laptop onder de 600 euro met een Full HD paneel is van Medion ( :cry:) . Dan heb je ook nog eens een 11,6 inch scherm, wat trouwens wel een nette PPI oplevert. :puh:

Ik heb een Dell Inspiron 15r SE gekocht voor ¤674,11 met een 15,6 inch Full HD scherm, Intel Core i7 van de derde generatie, 2GB AMD Radeon HD 7730M, 8GB DDR3 SDRAM en een 32GB SSD in combinatie met een 1TB hardeschijf. Het kan dus wel, maar daarvoor moet je wel nét iets meer uitgeven. Aangezien Nandro geen echte prijs heeft opgegeven, kan ik hem aanraden om nét iets verder te gaan en dan een vrij brute laptop te kopen. De laptop die ik net omschreef is helaas niet meer leverbaar, maar Dell heeft ontzettend veel handige en stapelbare kortingscodes wat zeker het bekijken waard is.

Achteraf kan je ook stellen dat hij het niet nodig heeft, maar je kan kon (sorry) voor 74 euro meer in een totaal andere catergorie qua laptops uitkomen.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 47
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Rutger.

    8

  • MegaPilot

    7

  • NandroDavids

    6

  • Woody268

    5

En macbooks gaan ook niet eeuwig mee, ken al twee studenten die een macbook na 2,5 jaar konden weggooien omdat of het moederbord stuk was of het scherm begon te flippen. Tenslotte is dat koelingsysteem van de Macbook Zeer klote, tenzij je constant verwarmde vingers wil ....

Als je fatsoenlijk geluid wil uit je laptop kan je ook nog aan de Asus N56 (15inch) of N76 (17inc) denken, daar krijg je een aparte box voor lage geluiden, en dat is gewoon goed geluid. Tevens ook boven gemiddeld zonder die box. Persoonlijk zou ik wel voor een Full HD scherm gaan, Daar zijn tenslotte films en tv series ook wel op afgestemd.

Het doel is wel perfect afgestemd op een ultrabook, maar die kosten toch wel veel geld. Krijg je echter wel weer goede accuduur en gewicht voor terug.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Tenslotte is dat koelingsysteem van de Macbook Zeer klote, tenzij je constant verwarmde vingers wil ....
In de winter is dat wel handig eigenlijk. :D

Zelf ben ik linkshandig en had een laptop met de GPU fan aan de linkerkant. Dat is pas irritant, lucht van 60 graden over je vingers heen. Dat is ook in de winter irritant :S

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, nu zal ik wel kritiek krijgen, maar... waarom geen Macbook?

Jullie mogen nu alles gaan zeggen wat jullie willen, duur, etc, etc, maar laat me uitspreken. Ik ga nu al vier jaar mee met mijn Macbook Pro. Het is een iets duurdere computer, da's een feit, maar hij voldoet aan alles wat je wil, en persoonlijk vind ik het zoveel aangenamer dan een Windows. Ik heb met Windows altijd het idee dikke, zware, grote kasten te hebben, die ze dan draagbaar noemen. Mijn MB neem ik echter overal mee, al is het gewoon in bed, voor de tv, naar school, op vakantie: gewoon openklappen, en maar verdergaan waar je was gebleven. Ik sluit 'm zelfs nooit af, gewoon, dichtklappen en daarna weer hervatten. Ook heb ik na vier jaar echt niet het idee dat hij zin heeft het binnenkort te begeven en ik ben dan al niet de meest zorgzame persoon ter wereld. (ok, misschien wel een beetje). Ik heb een 13", en dat gaat echt gek klinken, maar groter wil je niet. Ik weet niet of dat iets is dat deze laptop speciaal maakt, maar je hebt echt het gevoel dat je genoeg hebt, alles wat je wilt, maar ook overal waar je wilt, wat dus niet echt het geval is met een veel grotere laptop.

Anyways, het klinkt misschien gek, maar denk er eens over na. Ik gebruik 'm voor precies dezelfde doeleinden als jij (+ Photoshop), en ben er al meer dan vier jaar uiterst tevreden mee. En ik ben niet van plan er na vier jaar al mee te stoppen.

Persoonlijk zou ik ook voor een Macbook gaan, omdat ik Mac OSX velen malen beter/sneller vind werken.

Alleen het probleem is, je moet (opnieuw) ermee leren werken, en dat is het probleem met de meeste Windows gebruikers.

De meeste menen van Windows naar Mac te kunnen overstappen binnen 5 minuten terwijl ze jaren nodig hebben gehad om Windows goed te ontdekken.

En denken nadat ze 5 minuten met een Mac gewerkt te hebben dat ze een volwaardige mening kunnen uiten over een OS.

Om een OS goed te kennen moet je sowieso een aantal weken ermee werken, en dit is zelfs zo als je van XP naar 7 gaat.

Als geld echt niet uitmaakt en je niet perse het hoogste bang for buck wilt, en je wilt een degelijke laptop die het is maar ook uitstraalt, dan zou ik al neigen naar een Macbook, Windows kan er overigens ook op geïnstalleerd worden mocht Mac OSX toch niet bevallen.

Mocht je na een tijd weer een nieuwe laptop willen, kan je de Macbook nog steeds voor best veel geld verkopen, 2011 model gaat nog steeds in gebruikte staat voor ongeveer 600 euro weg, en verkopen doe je hem bijna altijd(eigen ervaring).

Zo zie ik op Marktplaats een 2011 model game laptop van 2000 euro die nieuw in doos voor 300 staat aangeboden bij een bedrijf met beperkte garantie, wat ik voor de specs behoorlijk hoog vind, en verwacht dat die over een hele tijd er nog op staat(inmiddels staat ie al 1 maand te koop).

En daar zit een grote voordeel in met Apple spullen, het blijft in trek en daardoor blijft de tweedehandse prijs hoog.

Link to comment
Delen op andere websites

En als je moederbord het begeeft na 2 jaar 1 dag, kan je alleen maar huilen.

Persoonlijk zou ik ook voor een Macbook gaan, omdat ik Mac OSX velen malen beter/sneller vind werken.

Alleen het probleem is, je moet (opnieuw) ermee leren werken, en dat is het probleem met de meeste Windows gebruikers.

De meeste menen van Windows naar Mac te kunnen overstappen binnen 5 minuten terwijl ze jaren nodig hebben gehad om Windows goed te ontdekken.

5 minuten? Bullshit.

En denken nadat ze 5 minuten met een Mac gewerkt te hebben dat ze een volwaardige mening kunnen uiten over een OS.

Ze zijn er toch mee weg na 5 minuten? :engel:

Om een OS goed te kennen moet je sowieso een aantal weken ermee werken, en dit is zelfs zo als je van XP naar 7 gaat.

Van 5 minuten naar een paar weken?

Als geld echt niet uitmaakt en je niet perse het hoogste bang for buck wilt, en je wilt een degelijke laptop die het is maar ook uitstraalt, dan zou ik al neigen naar een Macbook, Windows kan er overigens ook op geïnstalleerd worden mocht Mac OSX toch niet bevallen.

Dan kan je even goed een normale Windows laptop kopen die geen 1000 euro vraagt voor een appellogo. Mac OSX zou juist dé reden moeten zijn om zo'n ding te kopen, er Windows op draaien is in mijn ogen zonde van het geld dat je betaalt voor Mac OSX.

Mocht je na een tijd weer een nieuwe laptop willen, kan je de Macbook nog steeds voor best veel geld verkopen, 2011 model gaat nog steeds in gebruikte staat voor ongeveer 600 euro weg, en verkopen doe je hem bijna altijd(eigen ervaring).

Zo zie ik op Marktplaats een 2011 model game laptop van 2000 euro die nieuw in doos voor 300 staat aangeboden bij een bedrijf met beperkte garantie, wat ik voor de specs behoorlijk hoog vind, en verwacht dat die over een hele tijd er nog op staat(inmiddels staat ie al 1 maand te koop).

En daar zit een grote voordeel in met Apple spullen, het blijft in trek en daardoor blijft de tweedehandse prijs hoog.

True, maar waarom zou je je product willen verkopen als je er o zo tevreden van bent?

Waarom zou NandroDavids in godsnaam een laptop kopen van 1800 euro waar hij in eerste instantie niet mee kan werken als ie een laptop kan kopen voor 600 euro die meer dan voldoende is(én waar hij mee kan werken) voor zijn noden en behoeften? I rest my case.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Vervorm de zaak ook niet: je hebt een Macbook voor 1100-1200, geen 1800. En dat argument van groter scherm, geen idee of het aan Mac ligt, maar ik zeg dat je voor series en films meer dan genoeg hebt met 13".

Een 15 inch model kost nu zelfs 2000 euro. Wij namen als voorbeeld een 15 inch Windows laptop, logischerwijs kijken we dan ook naar een 15 inch model van de MB Pro. Ikzelf vind 13 inch gewoon te klein.

Link to comment
Delen op andere websites

maar ik zeg dat je voor series en films meer dan genoeg hebt met 13".

Leuk dat je dat zegt, maar Nandro (degene die dit topic aangemaakt heeft en wat eisen gesteld heeft) prefereert een groter scherm.

Als je dan naar een groter scherm gaat kijken dan is 1900 euro de laagste prijs. Verder blijft ook 1100-1200 euro teveel geld voor de eisen die Nandro stelt.

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb van in het beging gezegd dat ik voor 13" in zou gaan in zijn plaats, omdat ik er zelf geen enkele moeite mee ervaar om series te kijken op een 13". Ik heb nooit gesproken over een 15", dus moet je Mac ook niet zo veralgemenen met zo'n prijsklasse.

Link to comment
Delen op andere websites

En dat argument van groter scherm, geen idee of het aan Mac ligt, maar ik zeg dat je voor series en films meer dan genoeg hebt met 13".

Ik heb van in het beging gezegd dat ik voor 13" in zou gaan in zijn plaats, omdat ik er zelf geen enkele moeite mee ervaar om series te kijken op een 13". Ik heb nooit gesproken over een 15", dus moet je Mac ook niet zo veralgemenen met zo'n prijsklasse.

Ik heb het gevoel alsof je niet doorhebt dat we voor NandroDavids een laptop aan het uitzoeken zijn gebaseerd op zijn eisen. Geweldig dat jij geen moeite ervaart om series te kijken op een 13" MacBook van een fortuin, maar:

Nandro (degene die dit topic aangemaakt heeft en wat eisen gesteld heeft) prefereert een groter scherm.

Link to comment
Delen op andere websites

En als je moederbord het begeeft na 2 jaar 1 dag, kan je alleen maar huilen.

Ik was vergeten dat andere merken wel garantie geven als je garantie met 1 dag is verlopen, klopt helemaal.

5 minuten? Bullshit.

Ok, hoe lang heb jij met Mac OSX gewerkt voor een (goede) mening?

Ik heb in mijn leven al velen PC's gehad, ik heb volgens mij 4 of 5 windows setups gehad van Pentium 2's tot AMD single en dual core tot Core i7's, en van Windows 95 tot Windows 7, over een gedurende tijd van +/-14 jaar, 3 Linux bistro's veel gebruikt over een periode van ongeveer 4 jaar.

Mac OSX van 10.4 tot 10.9 gebruikt over ongeveer 2 jaar tijd, op 3 Macs tot nu toe(en 1 hackintosh).

En ik ben een type dat alles probeert, tot het zo snel mogelijk maken tot het zo mooi laten ogen.

Ik wil niet zeggen dat ik kompleet in het midden sta tussen Windows en Mac OSX qua mening, maar ik probeer een zo eerlijk mogelijke mening te houden en dit moet wel te doen zijn met de ervaring die ik heb.

Mac OSX staat persoonlijk bovenaan, dingen zoals Spotlight(als je echt met Mac OSX gewerkt heb weet je waar ik het over heb) werkt verrassend goed, terwijl een vergelijkbare functie op Windows anders maar ook trager werkt omdat Mac OSX dit indexeert.

Ook een grote voordeel van Mac OSX is dat het op specifieke hardware is geschreven, het werkt dus sneller met minder, ik gebruik op het moment een Mac Mini met een C2D 2Ghz, en ik mis mijn i7 totaal niet, voor de dagelijkse dingen doet ie het net zo goed met minder.

Consoles is ook zo'n mooie voorbeeld, die presteren voor de hardware dat ze aan boord hebben 10x zo goed als een PC, tenzij jij met 512MB geheugen GTA4 kan spelen.

Enigste reden dat ik eerst überhaupt windows draaide ipv. linux(en nu dan Mac OSX) was puur games, aanbod is velen malen groter en het is bekend dat Mac OSX minder goed met games omgaat door gebrek van DirectX en in plaats daarvan gebruik maakt van OpenGL.

Van 5 minuten naar een paar weken?

Lezen is een vak, om een OS goed te leren moet je er weken/maanden mee werken, dan pas kan je serieus met een OS overweg.

Of je nou van Mac OSX naar Windows gaat of van Windows naar Mac OSX, Linux met GUI en Mac OSX komen nog enigszins overeen op wat kleine dingen na.

Dan kan je even goed een normale Windows laptop kopen die geen 1000 euro vraagt voor een appellogo. Mac OSX zou juist dé reden moeten zijn om zo'n ding te kopen, er Windows op draaien is in mijn ogen zonde van het geld dat je betaalt voor Mac OSX.

Niet als je ook een laptop koopt voor meerdere redenen zoals bouwkwaliteit en vormgeving.

True, maar waarom zou je je product willen verkopen als je er o zo tevreden van bent?

Je mag hem verkopen, je hoeft niks.

Waarom zou NandroDavids in godsnaam een laptop kopen van 1800 euro waar hij in eerste instantie niet mee kan werken als ie een laptop kan kopen voor 600 euro die meer dan voldoende is(én waar hij mee kan werken) voor zijn noden en behoeften? I rest my case.

Waarom een Ferrari kopen als een Honda ook rijdt, tja, misschien vinden mensen de Ferrari gewoon mooier/fijner/sneller en hebben het extra geld ervoor over?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was vergeten dat andere merken wel garantie geven als je garantie met 1 dag is verlopen, klopt helemaal.

Daar gaat het toch helemaal niet om? Om de MB Pro rendabel te houden, moet hij 6 jaar meegaan in Nandro's geval. Dus als z'n moederbord het na 2 jaar 1 dag begeeft, is ie pretty fucked up.

Ok, hoe lang heb jij met Mac OSX gewerkt voor een (goede) mening?

Ik heb je post enkele malen opnieuw gelezen, my mistake. Volgens mij bedoel je dat mensen OSX slechts 5 minuten de kans geven terwijl ze jaren nodig hebben gehad om Windows te begrijpen? Dat ga ik dan ook niet tegenspreken, de reden dat ik Windows logischer vind is natuurlijk omdat ik er elke dag mee bezig ben.

Ik heb nergens OSX afgekraakt, dus ik vraag me af waarom je perse wilt weten hoelang ik met OSX gewerkt heb? Het antwoord is trouwens een paar uur, misschien ook de reden waarom ik OSX niet de hemel in prijs of afkraak.

Ik heb in mijn leven al velen PC's gehad, ik heb volgens mij 4 of 5 windows setups gehad van Pentium 2's tot AMD single en dual core tot Core i7's, en van Windows 95 tot Windows 7, over een gedurende tijd van +/-14 jaar, 3 Linux bistro's veel gebruikt over een periode van ongeveer 3 jaar.

Mac OSX van 10.4 tot 10.9 gebruikt over ongeveer 1 jaar tijd, op 3 Macs tot nu toe(en 1 hackintosh).

En ik ben een type dat alles probeert, tot het zo snel mogelijk maken tot het zo mooi laten ogen.

Ik wil niet zeggen dat ik kompleet in het midden sta tussen Windows en Mac OSX qua mening, maar ik probeer een zo eerlijk mogelijke mening te houden en dit moet wel te doen zijn met de ervaring die ik heb.

Mac OSX staat persoonlijk bovenaan, dingen zoals Spotlight(als je echt met Mac OSX gewerkt heb weet je waar ik het over heb) werkt verrassend goed, terwijl een vergelijkbare functie op Windows anders maar ook trager werkt omdat Mac OSX dit indexeert.

Ook een grote voordeel van Mac OSX is dat het op specifieke hardware is geschreven, het werkt dus sneller met minder, ik gebruik op het moment een Mac Mini met een C2D 2Ghz, en ik mis mijn i7 totaal niet, voor de dagelijkse dingen doet ie het net zo goed met minder.

Consoles is ook zo'n mooie voorbeeld, die presteren voor de hardware dat ze aan boord hebben 10x zo goed als een PC, tenzij jij met 512MB geheugen GTA4 kan spelen.

Heb je volledig gelijk in, ga ik dan ook niet tegenspreken.

Lezen is een vak, om een OS goed te leren moet je er weken/maanden mee werken, dan pas kan je serieus met een OS overweg.

Of je nou van Mac OSX naar Windows gaat of van Windows naar Mac OSX, Linux met GUI en Mac OSX komen nog enigszins overeen op wat kleine dingen na.

Agreed. :Y

Niet als je ook een laptop koopt voor meerdere redenen zoals bouwkwaliteit en vormgeving.

Vraag is of je daar 1000 euro extra voor over hebt.

Je mag hem verkopen, je hoeft niks.

Waarom een Ferrari kopen als een Honda ook rijdt, tja, misschien vinden mensen de Ferrari gewoon mooier/fijner/sneller en hebben het extra geld ervoor over?

Op gebied van software ga ik daar volledig mee akkoord, OSX is sneller. De hardware is helaas niet naar de prijs.

Er is al meerdere malen gezegd geweest dat Nandro een groter scherm wilt, dus een 15 inch MB Pro zou dan het alternatief zijn voor een Windows laptop. De vraag is natuurlijk of Nandro zomaar eventjes 2k op tafel wil gooien(blijkbaar zijn dat de nieuwe prijzen, toch in België) voor een laptop met een OS waar ie totaal niet mee kan werken. Ik betwijfel het alvast.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar gaat het toch helemaal niet om? Om de MB Pro rendabel te houden, moet hij 6 jaar meegaan in Nandro's geval. Dus als z'n moederbord het na 2 jaar 1 dag begeeft, is ie pretty fucked up.

Klopt gedeeltelijk, er zijn ook Windows laptops die behoorlijk gepeperd qua prijs zijn, maar ik denk dat het bij een 600 euro laptop ook behoorlijk kut is als ie 1 dag na verloop kapot gaat, maar het grote verschil is is wel klote in verlies.

Alhoewel ik ervaring heb met de desktop Macs, heb ik weinig ervaring met Macbook's, maar ik verwacht bij net gebruik dat ze de 6 jaar wel moeten halen, maar niks is zeker.

Ik heb je post enkele malen opnieuw gelezen, my mistake. Volgens mij bedoel je dat mensen OSX slechts 5 minuten de kans geven terwijl ze jaren nodig hebben gehad om Windows te begrijpen? Dat ga ik dan ook niet tegenspreken, de reden dat ik Windows logischer vind is natuurlijk omdat ik er elke dag mee bezig ben.

Exactomundo, hetzelfde voor mij dat ik iedere dag met Mac werk, Windows voelt dan weer wat vreemd aan terwijl ik er jaren mee heb gewerkt.

Ik heb nergens OSX afgekraakt, dus ik vraag me af waarom je perse wilt weten hoelang ik met OSX gewerkt heb? Het antwoord is trouwens een paar uur, misschien ook de reden waarom ik OSX niet de hemel in prijs of afkraak.

Je moet er ook niet teveel mee spelen, dadelijk wil je zelf een Mac :clown:

Vraag is of je daar 1000 euro extra voor over hebt.

Ja, dat vraag ik mij ook af, ik denk dat dit puur persoonsgebonden is, maar ikzelf zou het ook niet doen.

Op gebied van software ga ik daar volledig mee akkoord, OSX is sneller. De hardware is helaas niet naar de prijs.

Hardware is snel, maar in verhouding duur te noemen, geheugen is belachelijk duur overigens via Apple, dat gaat echt nergens over, beter zelf vervangen.

Moet wel zeggen, gezien ervaring PowerMac en Mac Mini, alles wat aluminium is, is geanodiseerd en gefreesd, beide bewerkingen zijn behoorlijk duur.

Is makkelijk 10x zo duur als spuitgieten wat de meeste laptops hebben, maar of het bv. 300 euro of 500 euro extra waard is, weet ik niet, mooi is het wel.

Er is al meerdere malen gezegd geweest dat Nandro een groter scherm wilt, dus een 15 inch MB Pro zou dan het alternatief zijn voor een Windows laptop. De vraag is natuurlijk of Nandro zomaar eventjes 2k op tafel wil gooien(blijkbaar zijn dat de nieuwe prijzen, toch in België) voor een laptop met een OS waar ie totaal niet mee kan werken. Ik betwijfel het alvast.

Idd, en ze kosten hier overigens ook 2000 euro, anders een tripje Amerika, daar kosten ze 2000 dollar en met het geld dat je bespaard heb je dus een gratis vakantie 8)

Overigens, als je student van HBO/Uni bent krijg je ook nog korting, Macbook kost dan iets van 1850 euro, scheelt weer 150 euro.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

>>> Door Megadreams: Mag ik jullie herinneren dat dit topic bedoel is om een laptop voor NandroDavids te vinden? Hij heeft niet gevraagd voor een MacBook. Overigens is die hele discussie onnodig om te voeren in dit topic. Gelieve hierna weer netjes ONtopic te gaan en samen een mooie laptop voor NandroDavids uit te zoeken!<<<
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...