Jump to content

drivers instaleren met windows 98SE


dionkoffie

Recommended Posts

ik heb hier een dell latiude cpi PPL met windows 98SE, pentium 2 en 256 MB ram. Ik heb een usb wlan adapter liggen met de drivers voor windows 98, maar hoe krijg ik ze er op? als ik een usb stick in de laptop steek dan herkent hij hem niet. Als ik de wifi adapter erin steekt herkent hij hem wel. Ik heb het ook via de cd drive geprobeert maar dan leest hij geen bestanden. Via de floppy drive gaat ook niet lukken omdat ik nergens anders iets op een floppy kan gooien. ik heb al een paar uur op het internet gezeten en ik weet geen raad

Weet iemand wat?

Link to comment
Delen op andere websites

Het eerste waar ik op kan komen is dat je USB wellicht NTFS als bestandssysteem heeft, deze kan als ik met niet vergis, niet bij oudere besturingssystemen herkend worden. Formatteer de USB en kies als bestandssysteem FAT32, denk er wel aan dat de bestanden bij het formatteren verwijderd zullen worden, backup maken is dus aangeraden.

Link to comment
Delen op andere websites

Niemand weet het he?? :puh:

Bumpen binnen 24 uur is nergens voor nodig..

Als je PC met Win98 geen USB device kan vinden die geformateerd is met FAT32, kijk dan eerst eens of het aan je USB poort ligt.

Over de CD, pakt hij wel andere schijven? Zoja, dan heb je de data verkeerd op de schijf gezet. De data moet op een cd gezet worden als "cd" niet als "usb modus".

Daarnaast, geen idee wat je ermee wilt doen, maar zet zoals eerder gezegd er anders gewoon een Linux Distro op, je opmerking dat je niet kan werken met Linux slaat helemaal nergens op.

Pak gewoon een distro met een light-window manager, LXDE bijvoorbeeld, met een GUI kan iedereen overweg dunkt me zo ;)

edit: typo's

Bewerkt: door Crypteq
Link to comment
Delen op andere websites

ik vind windows veel leuker. mijn mening. aan de usb poort ligt het niet. ik kwam er net achter dat er geen drivers voor zijn. en ja.. om die te instaleren moet ik de drivers op de pc krijgen... via usb. ik zal het eens proberen met de cd enzo

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu windows ME geinstaleerd en daar heb je wel usb drivers enzo. nu zit ik met een ander probleempje. ik heb een lan netwerkadapter (deze De sohoware nub110) en ik heb er de drivers voor. maar hoe instaleer ik het op windows me? als ik het doe dan selecteer ik het mapje waar de drivers zitten maar hij herkent ze niet. Weet iemand hoe dit moet?

Laat maar, ik had de verkeerde drivers. toch bedankt!

Bewerkt: door dionkoffie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...