Voor school werk ik op dit moment aan een website. Inmiddels is de site nagenoeg af (met dank aan Thundercover ), maar als finishing touch wil ik een pagina nog een beetje aankleden. Op deze specifieke pagina kun je data invoeren en wanneer je submit, wordt er een pagina gegenereerd die overeenkomt met de ingevoerde waarden. De pagina kent in totaal vijf vragen, die ik wil onderverdelen in vijf stappen. In mijn hoofd ziet dat er zo uit:
En dit is waar het moet komen (onder het stukje tekst):
Hoe pak ik dit aan in CSS en HTML? Tekst en een afbeelding op de pagina zetten is natuurlijk geen probleem, maar alles juist positioneren wel. Moet ik bijvoorbeeld de afbeelding en de tekst in dezelfde div zetten? Of beide in een aparte? De website bestaat globaal gezien uit div links (het menu) en div rechts (de content).
Het antwoord zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar wie o wie kan me op weg helpen? Bij alles wat ik geprobeerd heb (aparte divjes, tabel) verschuift de boel helemaal of staat het niet netjes.
Voor school werk ik op dit moment aan een website. Inmiddels is de site nagenoeg af (met dank aan Thundercover
), maar als finishing touch wil ik een pagina nog een beetje aankleden. Op deze specifieke pagina kun je data invoeren en wanneer je submit, wordt er een pagina gegenereerd die overeenkomt met de ingevoerde waarden. De pagina kent in totaal vijf vragen, die ik wil onderverdelen in vijf stappen. In mijn hoofd ziet dat er zo uit:
En dit is waar het moet komen (onder het stukje tekst):
Hoe pak ik dit aan in CSS en HTML? Tekst en een afbeelding op de pagina zetten is natuurlijk geen probleem, maar alles juist positioneren wel. Moet ik bijvoorbeeld de afbeelding en de tekst in dezelfde div zetten? Of beide in een aparte? De website bestaat globaal gezien uit div links (het menu) en div rechts (de content).
Het antwoord zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar wie o wie kan me op weg helpen? Bij alles wat ik geprobeerd heb (aparte divjes, tabel) verschuift de boel helemaal of staat het niet netjes.