Jump to content

Design met geschiedenis

Recommended Posts

Geplaatst:

Alweer een tijdje geleden is het Rijksmuseum opnieuw opengaan en ook de site van het museum heeft een opfrisbeurt gekregen. Recentelijk ontdekte ik dit pas, maar het lijkt mij tof om dit met jullie te kunnen delen.

Op de site van het Rijksmuseum kun je zoeken naar kunstwerken, bijvoorbeeld schilderijen. En het leuke is: de afbeeldingen van deze schilderijen kun je downloaden om 'm mogelijk in een design van je te verwerken. Gewoon gratis. Je kunt inloggen via Facebook, of gewoon een account aanmaken. Je hebt dan haarscherpe (en dan echt haarscherpe, dan bedoel ik 7000x4000 pixels) afbeeldingen die uitnodigen tot bewerken.

Misschien vind je 't interessant, misschien ook niet. Kijk maar wat je er mee doet. De optie is er, dus waarom 't niet een keertje uitproberen? smile3.gif

Geplaatst:

Geniaal! Dat wist ik nog niet!

Niet dat ik het zou gebruiken in een "design" van mij (aangezien ik niet zo thuis ben in designen), maar sowieso wel erg leuk om te zien! Thanks.

Geplaatst:

Ik ben niet echt actief in de graphics-scène, maar dit is tof! Misschien dat mensen die met deze afbeeldingen aan de slag zijn gegaan die ook eens hier zouden kunnen delen? :)

Geplaatst:

Mooie functie inderdaad en leuk dat ze het zo toegankelijk hebben gemaakt. Ik raad iedereen overigens aan om eens het Rijksmuseum te bezoeken. Ziet er werkelijk waar prachtig uit.

Geplaatst:

Ik ben benieuwd wat de kunstenaars hier allemaal mee kunnen, handige functie. Werkjes hier vooral even delen ;)

En zoals Levi hierboven al zei, bezoek een keer het Rijksmuseum. Wij zijn er in september met school heengeweest. Ik heb niets met schilderijen, maar het is toch wel bijzonder om sommige schilderijen in het echt te zien. Alleen de opbouw van het gebouw is al interessant ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...