Jump to content

Wie heeft er al DAB + ?

GTA-LCS-Maverick

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe Fm nu werkt is goed genoeg voor mij.

Op veel apparatuur kan je de FM zender toch al automatisch zoeken en opslaan op naam. Een knopje en je hebt je favoriete zender alweer.

Geen reclame zeg je? Dat maakt mij toch niet uit. net als _Night-Men_ luister ik naar de radio's voor de shows. Het maakt mij niet uit dat er maar 6 á 8 nummers per uur langs komen in de Coen en Sander Show. En dat elk nummer wel 3 keer per show gedraaid wordt. Wat er allemaal omheen gebeurt is waarom je luistert.

Als ik muziek wil horen die precies aansluit op mijn smaak en geen reclame heeft, Dan zet ik Spotify op me telefoon wel aan.

Het enige nadeel dat ik aan FM zie is dat ik op mijn werk, of onderweg soms geen of slecht bereik heb. Maar dan is het gewoon een kwestie van even de antenne verplaatsen of gewoon maar afwachten.

Daarnaast zie ik eigenlijk alleen maar voordelen aan FM.

Alle moderne telefoons kunnen FM afspelen. Maar zelf de oude kasten van 5á10 jaar terug kunnen FM afspelen.

FM Radio's zijn goedkoop. Iedereen weet hoe een FM radio werkt en kan het opzetten. Zelfs mijn technolectiesche moeder kan een FM radio aanzetten.

Ik zie FM ook eerlijk gezegd niet zo snel verdwijnen. Het bestaat al sinds de jaren 90. En nog zijn er maar een handje vol landen die er gebruik van maken.

Totdat de kosten voor DAB+ aanzienlijk omlaag gaan, en het kwaliteit ook aanzienlijk omhoog. Dan zie ik het misschien nog wel een kans krijgen.

Bewerkt: door Rinaldootje
  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GTA-LCS-Maverick

10

• Sir_Ballas

8

• _Night-Men_

6

• moechy

2

Geplaatst:

Man stop toch eens met dat gezeur?

Jij vindt het goed en wil het zonodig hebben.

Laat mensen dan toch lekker doen die het niet moet hebben.

Leven en laten leven in plaats van dat opdringerig gedoe..

flat,550x550,075,f.jpg

Ik luister eigenlijk nooit radio en DAB+ is gewoon digitale radio ofzo :? Je hebt nu ook internetradio, ik vraag me af waarom je dat niet gewoon via internet laat gaan. Daarbij vind ik FM en AM ook nog wel wat leuks ouderwets hebben :puh:

Een wekker radio met internet is nog veel duurder. Verder werkt een DAB+ wekker radio het zelfde dus zo moeilijk is het niet, alleen hoef je nou niet meer te draaien om een goede ontvangst te kunnen krijgen en zie je gelijk hoe de zender heet.

Maar goed FM gaat toch echt verdwijnen http://www.totaaltv.nl/nieuws/14582/fm-radio-uit-in-2023-als-dab-voldoende-aanslaat.html

Veder is het voor de radio zenders veel beter en een stuk goedkoper. Ik had er al een voor 25 euro uit duitsland gekregen, dus om de prijs hoef je ook niet echt zorgen te gaan maken.

Op veel apparatuur kan je de FM zender toch al automatisch zoeken en opslaan op naam. Een knopje en je hebt je favoriete zender alweer.

Klopt, alleen het zoeken en opslaan wordt overgeslagen bij Dab+, ook als je in een andere provincie inkomt kan je gaan beginnen met zoeken.

Het enige nadeel dat ik aan FM zie is dat ik op mijn werk, of onderweg soms geen of slecht bereik heb. Maar dan is het gewoon een kwestie van even de antenne verplaatsen of gewoon maar afwachten.

Dat probleem gaat Dab+ als het goed werkt juist voorkomen, maar de uitwerking en dekking is nog niet 100% correct.

Daarnaast zie ik eigenlijk alleen maar voordelen aan FM.

Ik zie toch wat nadelen aan FM, kwaliteit van Dab+ is namelijk een heel stuk beter.

Niet hoeven zoeken, opslaan hoeft niet, maar het nadeel is duur en nog niet optimale verbinding maar zodra beide beter zijn zal FM en de radio's ervan verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Bewerkt: door GolfG60

Ik luister eigenlijk nooit radio en DAB+ is gewoon digitale radio ofzo :? Je hebt nu ook internetradio, ik vraag me af waarom je dat niet gewoon via internet laat gaan. Daarbij vind ik FM en AM ook nog wel wat leuks ouderwets hebben :puh:

Een wekker radio met internet is nog veel duurder.

Mrja voor de rest heeft iedereen toch (behalve ik) mobiel internet op hun smartphone. kwestie van het aan boxen koppelen en je hebt een radio + de rest vd voordelen van een smartphone.

Bewerkt: door NicolaB
en wanneer denken jullie dat FM gaat verdwijnen ???

Doe es normaal, natuurlijk verdwijnt FM niet.

FM gaat zeker wel verdwijnen.

http://www.emerce.nl/nieuws/dab

FM is een technologie, een technologie verdwijnt niet zomaar.

Helaas niet goed genoeg, en DAB+ is de toekomst dat hou je niet tegen. Zie deze link ook maar is http://www.radiofreak.nl/nieuws/12768/Binnen-enkele-jaren-geen-FM-radio-meer/ Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick
  • 4 maanden later...

FM gaat toch echt verdwijnen.

http://radiotrefpunt.nl/2014/03/16/noorwegen-waarschuwt-voor-fm-radios/

Logisch natuurlijk want op de FM is geen plaats voor alle radiozenders, en heb je ook geen storingen neer.

Landelijke commerciële zenders op DAB+

Sky Radio

Radio Veronica

Radio 10

538

Sublime FM

BNR Nieuwsradio

Q-music

Slam!FM

100% NL Classic FM

Sky Lovesongs

Efteling Radio

Radio Maria

Juize

Sublime You

Q-music Non Stop

Arrow Classic Rock

Landelijke publieke zenders op DAB+

Radio 1

Radio 2

3FM

Radio 4

Radio 5

Radio 6

FunX

24Nieuws

TOP2000

Bewerkt: door GTA-LCS-Maverick

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...